دارندگان ویزای آمریکا H 1B ممکن است به همراه خانواده به کانادا نقل مکان کنند


لوگوی شرکت حقوقی بارنز و تورنبرگ

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

نکات برجسته

  • از 16 ژوئیه 2023، افرادی که دارای ویزای H-1B در ایالات متحده هستند، می توانند با اعضای خانواده خود به کانادا نقل مکان کنند.

  • افراد مجاز به کار همزمان با چندین کارفرمای کانادایی هستند و همسران و وابستگان واجد شرایط مجوز کار و تحصیل خواهند بود.

  • این اطلاعیه ممکن است گزینه جذابی برای دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده باشد که به پایان محدودیت شش ساله خود بدون سایر تسهیلات مهاجرتی ایالات متحده نزدیک می شوند.

وزیر مهاجرت کانادا، شان فریزر، اخیراً اعلام کرد که از 16 ژوئیه 2023، افرادی که دارای ویزای H-1B در ایالات متحده هستند، می توانند با اعضای نزدیک خانواده خود به کانادا نقل مکان کنند، حتی بدون پیشنهاد کاری، بر اساس استراتژی استعدادهای فنی کانادا.

چنین افرادی که تایید شده اند مجوز کار “باز” ​​دریافت می کنند، به این م،ی که مجوز کار آنها به کارفرمای خاصی وابسته نیست و تقریباً برای هر کارفرمایی حدا،ر تا سه سال اجازه کار خواهند داشت. علاوه بر این، مشاغل جانبی با سایر کارفرمایان کانادایی مجاز خواهد بود. همسران و وابستگان واجد شرایط عضویت هستند و می توانند مجوز کار آزاد و همچنین مجوز تحصیل دریافت کنند.

به گفته ،ت کانادا، این برنامه جدید به مدت یک سال یا تا زم، که اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا 10000 درخواست از متقاضیان اصلی دریافت کند، به قوت خود باقی خواهد ماند. با توجه به اینکه چندین برنامه آزمایشی کانادا در گذشته دائمی شده اند، این امکان وجود دارد که این طرح نیز ادامه یابد.

از طریق این ابتکار، ،ت کانادا همچنین فرصت‌هایی را برای عشایر دیجیتال برای کار در کانادا برجسته می‌کند. این افراد ممکن است از راه دور در کانادا برای یک کارفرمای آمریکایی کار کنند، مشروط بر اینکه کار به نفع یک نهاد آمریکایی باشد. در حالی که مورد دوم همیشه وجود داشته است، مجوز کار باز جدید به این عشایر دیجیتال اجازه می دهد تا علاوه بر کار از راه دور که از طرف نهاد ایالات متحده انجام می شود، از طرف شرکت تابعه کارفرمای اصلی نیز کار ارائه دهند.

این اطلاعیه ممکن است گزینه جذابی برای دارندگان ویزای H-1B در ایالات متحده باشد که به پایان محدودیت شش ساله خود بدون سایر کمک های مهاجرتی ایالات متحده نزدیک می شوند. علاوه بر این، این فرصت را برای کارفرمایان ایالات متحده فراهم می کند تا استعدادها را از طریق انتقال موقت به یک شعبه کانادایی حفظ کنند. با این حال، بسته به اه، بلندمدت کارمند و کارفرما، افرادی که برای کارفرمایان در ایالات متحده کار می کنند و در کانادا نیز حضور دارند، ممکن است برای درخواست مجوز کار «بسته» یا کارفرما من، تر باشند. گزینه های طول، مدت بیشتری برای مهاجرت به کانادا ارائه دهید.

© 2023 Barnes & T،rnburg LLPبررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 188


منبع: https://www.natlawreview.com/article/ca،a-announces-new-work-permit-to-attract-us-h-1b-visa-،lders