جریمه CFPB به Wells Fargo برای نقض قانون بانکداری مصرف کننده


Steptoe Johnson PLLC

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

پنجشنبه 29 دسامبر 2022

اداره حمایت مالی مصرف کننده (CFPB) اخیرا بزرگترین جریمه خود را برای نقض قو،ن بانکداری مصرف کننده اعمال کرده است. اقدام آژانس یادآوری خوبی برای بانک‌های دیگر است تا رویه‌های خود را بررسی کنند و ممکن است دعوای دسته‌جمعی علیه بانک هدف و سایر بانک‌ها ایجاد کند.

در روز سه شنبه، 20 دسامبر 2022، CFPB وارد یک دستور رضایت با و، فارگو که جریمه ای 3.7 میلیارد دلاری را برای دریافت نادرست کارمزد و بهره از مشتریان بانک، از جمله تخلفات دیگر، اعمال می کند. این جریمه که شامل 2 میلیارد دلار خسارت مصرف کننده و 1.7 میلیارد دلار جریمه مدنی است، تقریباً چهار برابر جریمه قبلی CFPB است.

تخلفات خاص کشف شده توسط CFPB شامل خدمات وام خودرو، خدمات وام مسکن و حساب های سپرده مصرف کننده است. CFPB تاکید کرد که بیشتر تخلفات ناشی از مسائل مربوط به فناوری بانکی، آموزش کارکنان، کنترل‌های داخلی و شیوه‌های انطباق است. و، فارگو علناً اعلام کرد که قبلاً بیشتر هزینه ها را پرداخت کرده است

2 میلیارد دلار خسارت به مصرف‌کنندگان برمی‌گردد و به کار برای انطباق کامل با دستور CFPB ادامه خواهد داد.

با این دستور رضایت، CFPB نشان دهنده قوت مستمر، اگر نه افزایش یافته، در اجرای قو،ن بانکداری مصرف کننده است. دستور رضایت به ،وان یادآوری به بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی برای انجام بررسی‌ها و اطمینان از عملکرد خدمات آنها مطابق با قانون است.

در بسیاری از مواقع، وکلای شاکی از یک رضایت نامه برای طرح دعوای مدنی نه تنها علیه هدف قرار رضایت، بلکه علیه سایر بانک ها نیز استفاده می کنند.

لوک آ. هلمز نیز در این مقاله مشارکت داشت.

© Steptoe & Johnson PLLC. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 363


منبع: https://www.natlawreview.com/article/consumer-financial-protection-bureau-imposes-record-fine-consumer-banking-violations