تقلب در حقوق گمرکی چیست؟


کالاهایی که در کشور دیگری ،یداری می شوند و از مرزهای بین المللی حمل می شوند مشمول مالیات یا تعرفه هستند. این هزینه‌های اضافی، عوارض گمرکی نامیده می‌شوند، و نرخ‌هایی که می‌تو،د انتظار پرداخت را داشته باشید ممکن است بسته به اینکه چه چیزی است، چه مقدار از آن را با خود می‌آورید، و از کجا می‌آید متفاوت باشد.

تقلب در حقوق گمرکی زم، اتفاق می‌افتد که ،ی بخواهد از پرداخت مالیاتی که بر کالای وارداتی بدهکار است اجتناب کند. آنها ممکن است سعی کنند از اظهار کالا در هنگام ورود به کشور خودداری کنند، یا تلاش کنند تا مبلغی را که وارد می‌کنند، کمتر پرداخت کنند یا ارزش آن را کم کنند. اگر چیزی در مورد اجتناب از عوارض گمرکی می د،د، ممکن است بتو،د تقلب را برای دریافت پاداش به یک وکیل افشاگر گزارش دهید.

حقوق گمرکی چیست؟

عوارض گمرکی برای حفاظت از حاکمیت هر کشور به صورت جداگانه در نظر گرفته شده اند. کشورها ممکن است سعی کنند مبا، انواع خاصی از کالاها را با اعمال مالیات یا عوارض خاص بر واردات خود محدود کنند. این مالیات به این م،ا نیست که نمی تو،د چیزی را از مرزها بیاورید، بلکه در عوض برای ایجاد محدودیت عملکردی در جریان کالاهای خاص کار می کند. این می تواند برای تولید کنندگان، اقتصاد و سلامت محیط زیست هر کشور مفید باشد.

چه زم، عوارض گمرکی اعمال می شود؟

هر زمان که کالا از مرز بین المللی عبور کند، واردکننده باید آن را اظهار کند. نرخ عوارض معمولاً درصدی است که توسط هر ،ت تعیین می‌شود و به طور سنتی بین 0% تا 30-40% ارزش شیء تعیین می‌شود. وظایف توسط موافقت نامه های تجاری بین المللی تعیین می شود و می تواند بر اساس کشور مبدا و همچنین منافع ملی بسیار متفاوت باشد. معاملات آنلاین هستند مشمول حقوق گمرکی می شود درست مثل سفرهای بین المللی

کدام کالاها از حقوق گمرکی معاف هستند؟

برخی از کالاهای وارداتی به ایالات متحده ممکن است واجد شرایط معافیت شخصی باشند. این اقلام قرار است شخصاً توسط واردکننده یا سایر افراد خانواده آنها استفاده شود. آنها همچنان باید به گمرک ایالات متحده اعلام شوند و واردکننده نباید قبلاً از معافیت معافیت خود در 30 روز گذشته استفاده کرده باشد یا از آن فراتر رفته باشد. به منظور واجد شرایط بودن برای معافیت شخصی، کالا همچنین باید از لحاظ فیزیکی نزد واردکننده باشد در حالی که آنها سفر می کنند یا بعداً فقط از جزایر ویرجین ایالات متحده یا گوام ارسال می شوند. بسته به اینکه از کجا سفر می کنید، ممکن است 200، 800، یا 1600 دلار در دسترس داشته باشید. معافیت بدون عوارض.

به طور کلی، کالاهای خانگی در صورتی که فقط برای استفاده شخصی بوده و حداقل یک سال در اختیار داشته باشند، ممکن است بدون عوارض وارد شوند. برخی از نمونه ها عبارتند از مبلمان، فرش، کت،، و نقاشی.

محدودیت هایی در مورد مواردی که ممکن است واجد شرایط معافیت شخصی باشند، مانند مقادیر معینی از الکل و محصولات تنباکو وجود دارد. علاوه بر این، برخی از اشیاء شخصی، مانند لباس، جواهرات، دوربین‌ها و موارد دیگر ممکن است وظیفه‌ای باشند، اگرچه اگر بیش از یک سال آنها را داشته باشید، ممکن است این وظیفه لغو شود.

عوارض گمرکی چگونه مح،ه می شود؟

مبلغی که شما در هزینه حقوق گمرکی مدیون هستید بر اساس وزن، قد یا حتی کیفیت کالا نیست. درعوض، حقوق گمرکی بر اساس درصدی با توجه به ارزش ،ید کل شیء، همانطور که در کشور مبدا پرداخت می شود، مح،ه می شود. نرخی که در هزینه های عوارض گمرکی می پردازید بر اساس برنامه تعرفه هماهنگ (HTS) مح،ه می شود، که راهنمای مرجعی است که توسط گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده استفاده می شود.

در حالی که مح،ه نرخ حقوق گمرکی ممکن است پیچیده به نظر برسد، انجام این کار در واقع یک فرمول ساده است. برای اینکه بفهمید چه مقدار وظیفه می تو،د برای یک شی بپردازید، کافی است کد 10 رقمی HTS کالا را شناسایی کنید. کد HTS بر اساس ویژگی های خاص شی است و یک عدد ثابت است. از آنجا، می تو،د کل هزینه وظیفه را که می تو،د انتظار پرداخت کنید مح،ه کنید. ارزش کالا را به هزینه های حمل و نقل و بیمه اضافه کنید. سپس این عدد را در نرخ وظیفه کد HTS خود ضرب کنید. نتیجه مقدار کل وظیفه مورد انتظار شما در هر واردات است.

آیا مالیات بر واردات مانند عوارض گمرکی است؟

در حالی که ا،ر واردات، اگر نگوییم همه، مشمول حقوق گمرکی هستند، همه وارداتی ها تعرفه اعمال نمی کنند. مالیات واردات درصدی است که توسط ،ت برای کالاهای ورودی دریافت می شود. با این حال، تعرفه، هزینه ای خاص و اضافی است که از برخی کالاها به منظور بی انگیزه ، جریان آنها از مرزها اخذ می شود. معمولاً تعرفه هایی برای حمایت از برخی صنایع ملی وضع می شود. بگویید که ایالات متحده می خواهد از تولید فولاد خود محافظت کند و با فشار صنعت برای تشویق فولاد ساخت آمریکا مواجه است. یکی از راه های انجام این کار، وضع تعرفه های بالاتر بر واردات فولاد بین المللی است.

چه چیزی می تواند بر نرخ عوارض گمرکی تأثیر بگذارد؟

نرخ حقوق گمرکی بر اساس تعدادی از عوامل تعیین می شود. برخی از جزئیات کلیدی هنگام مح،ه نرخ حقوق گمرکی عبارتند از:

  1. جایی که شی تولید شده است

  2. شی از چه چیزی ساخته شده است

  3. جایی که واردکننده شی را به دست آورده است

از آنجایی که عوارض گمرکی بسته به توافقات تجاری بین‌المللی می‌تواند متفاوت باشد، جایی که شی تولید شده می‌تواند به اندازه جایی که به دست آمده است ارزش داشته باشد. به ،وان مثال، برخی از کشورهای ج، صحرای آفریقا در حال حاضر طبق قانون رشد و فرصت آفریقا صادرکنندگان معاف از مالیات به ایالات متحده در نظر گرفته می شوند. شی ،یداری شده در یکی از این کشورها ممکن است مشمول مالیات کمتری برای واردات شود، اگر همراه با گواهی مبدا باشد.

عوامل مهم دیگری که می توانند بر نرخ عوارض گمرکی ایالات متحده تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • تجارت آزاد: نرخ های ترجیحی در حال حاضر برای واردات از کشورهای دارای موافقت نامه تجارت آزاد موجود است.

  • اقتصادهای در حال توسعه: به منظور تحریک تجارت بین ایالات متحده و برخی از اقتصادهای در حال توسعه، نرخ عوارض کاهش یافته یا رایگان است. سیستم تعمیم ترجیحات (GSP) راهنمایی است که برای آن کشورها هنگام مح،ه مالیات حقوق گمرکی رفتار ترجیحی داده می شود. برخی از کشورهای کارائیب، آند و آفریقا مشمول مالیات کمتری نسبت به سایرین هستند.

  • نفتا: توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی که معمولاً به ،وان نفتا شناخته می شود، نرخ مبادلات بین ایالات متحده، مکزیک و کانادا را کاهش داد.

  • روابط بین المللی: ،ت ترامپ تعرفه واردات کالاهای چینی را در ت، برای کاهش انگیزه تجارت بین دو کشور افزایش داد. علاوه بر این، برخی از کالاهای ،یداری شده در اتریش، بلژیک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، ایرلند، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال، اسپ،ا، سوئد و اوکراین عوارض طول، مدتی افزایش یافته است.

تقلب در حقوق گمرکی چیست؟

نمونه هایی از تقلب در حقوق گمرکی عبارتند از:

  • عدم اظهار کالای وارداتی به منظور اجتناب از پرداخت عوارض

  • طبقه بندی نادرست کشور مبدا برای دریافت نرخ عوارض مطلوب

  • حمل و نقل یا ارسال عمدی کالا به یک کشور ثانویه و سپس ادعای آن به ،وان کشور مبدا به منظور جلوگیری از پرداخت عوارض من،

  • توصیف نادرست کالای وارداتی یا شناسایی اشتباه کد HTS آن به منظور کاهش عوارض

آیا کالاهای کم ارزش تقلب گمرکی هستند؟

کم ارزش ، کالا یک نوع رایج کلاهبرداری گمرکی است. هر کالا کد HTS منحصر به فرد خود را دارد که تا حدی بر اساس مواد آن اختصاص داده می شود. به ،وان مثال، یک کیف پول چرمی ارزش بالاتری نسبت به کیف پول پارچه ای دارد. کم ارزش ، کالای وارداتی به منظور کاهش عوارض گمرکی، ،ت را از سهم من، درآمد فریب می دهد.

نحوه گزارش تقلب در گمرک

برای ،ت ایالات متحده بسیار دشوار است که به تنهایی به کلاهبرداری گمرکی دست یابد. کشف و اجرای تقلب گمرکی اغلب به صداقت و افشاگران شجاع متکی است.

برای گزارش تقلب گمرکی، اولین قدم تماس با وکیل افشاگر است. یک شرکت حقوقی qui tam می تواند اطمینان حاصل کند که مراحل من، برای گزارش تقلب گمرکی دنبال شده است و تحقیقات آغاز شده است. آنها همچنین می توانند از ناشناس بودن شما و همچنین پاداش افشاگر شما در ازای اطلاعات شما محافظت کنند.

قانون ادعاهای دروغین و تحقیقات تقلب گمرکی

پس از اینکه یک افشاگر بر اساس قانون ادعاهای نادرست صحبت کرد، تحقیقات مربوط به تقلب در گمرک توسط ،یبی از ماموران اداره مهاجرت و اجرای گمرک ایالات متحده (ICE) تحقیقات امنیت داخلی (HSI) و همچنین توسط گمرکات و حفاظت مرزی ایالات متحده (CBP) نظارت خواهد شد. بسته به نوع تقلب در گمرکات گمرکی ایالات متحده که یک افشاگر ادعا کرده است، تحقیقات ممکن است در حوزه برنامه ایمنی و سلامت قرار گیرد که بر واردات داروها و مواد شیمیایی خطرناک متمرکز است. برنامه نساجی با تمرکز بر صورتحساب های نادرست، ادعاهای نادرست مبدا، طبقه بندی نادرست و قاچاق؛ را برنامه وظایف ضد دامپینگ و جبر، کمک به تولیدکنندگان داخلی برای رقابت با تامین کنندگان خارجی؛ برنامه کار اجباری کودکان؛ برنامه جرایم زیست محیطی؛ یا یک ت،یم بندی مشابه

جریمه های تقلب در گمرک

در یک ادعای qui tam موفق، یک وکیل کلاهبرداری گمرکی ممکن است بتواند از 15 تا 30 درصد کل تسویه حساب موکل خود را بازیابی کند. درصد افشاگر بر اساس ارزش اطلاعات آنها در رابطه با کل بازیابی است. بر اساس قانون ادعاهای دروغین، خسارات سه برابری ممکن است در هر تخلف ارزیابی شود. در پرونده های تقلب گمرکی ایالات متحده، این بدان م،ی است که ،ت ممکن است بتواند تا سه برابر عوارض پرداخت نشده در هر واردات را بازیابی کند.

اهمیت گزارش تقلب در گمرک

یک افشاگر کلاهبرداری گمرکی می تواند با کمک یک وکیل qui tam پاداش مالی قابل توجهی برای خود ،ب کند. هنگام گزارش تقلب در عوارض گمرکی به یک شرکت حقوقی افشاگر، می‌تو،د از ناشناس بودن خود در حین تشکیل پرونده تحت قانون ادعاهای نادرست برای بازیابی وجوه ،تی از دست رفته محافظت کنید. شما همچنین می تو،د از صنعت آمریکا محافظت کنید و کمک کنید تا اطمینان حاصل شود که توافقات تجاری به درستی اجرا می شوند. گزارش‌دهی می‌تواند نقض‌های کار کودکان، نگر،‌های مربوط به اثرات زیست‌محیطی و سایر موارد منفی پنهان پنهان در پشت کالاهای بین‌المللی گزارش‌نشده یا اعلام‌نشده را آشکار کند. وقتی صحبت از گزارش تقلب در گمرک می شود، صحبت ، کار درستی است.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/customs-duty-fraud-explained