تصمیم‌گیری قانون دلار کوچک مدار پنجم، آینده CFPB را زیر سوال می‌برد


پنجشنبه 20 اکتبر 2022

در 19 اکتبر 2022، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم نظر خود را صادر کرد که در انجمن خدمات مالی جامعه آمریکا و همکاران. v. CFPB (CFSA در مقابل CFPB) باطل ، قانون CFPB روز پرداخت، ،وان وسیله نقلیه و وام های ا،اطی خاص با هزینه بالا (قانون دلار کوچک). تصمیم هیئت سه نفره با اعلام غیرقانونی بودن مک،سم تامین مالی تنظیم کننده، قابلیت حیات آتی CFPB را زیر سوال می برد.

در سال 2017، CFSA و اتحاد خدمات مصرف کننده تگزاس از CFPB شکایت ،د و قانون دلار کوچک آژانس را به چالش کشیدند. به ویژه، شاکیان ادعا ،د که با انتشار این قاعده، دفتر خودسرانه و هوس باز عمل کرده و از اختیارات قانونی خود فراتر رفته است. علاوه بر این، شاکیان ادعا ،د که CFPB ساختاری غیرقانونی دارد، زیرا عایق بندی مدیر CFPB از برکناری و مک،سم مستقل بودجه CFPB، اصول تفکیک قوا را نقض می کند.

در حالی که هیئت دریافت که «در بیشتر موارد، ادعاهای شاکی علامت خود را از دست می‌دهند. . . یک تیر . . . هدف خود را پیدا کرد: تصمیم کنگره برای کنار گذاشتن اختیارات تخصیصی خود بر اساس قانون اساسی، ی،ی واگذاری اختیارات خود به دفتر، ناقض تفکیک ساختاری قوا در قانون اساسی است. در نتیجه، دادگاه تصمیم دادگاه منطقه ای را لغو کرد صدور حکم اجمالی به نفع CFPB، و قانون دلار کوچک را خالی کرد.

بعدش چی پیش میاد؟ CFPB این گزینه را دارد که یکی را درخواست کند در بانک بازخو، در کل دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم، یا ارائه دادخواست گواهی به دادگاه عالی ایالات متحده. البته، اثر فوری این است که قانون دلار کوچک برای آینده قابل پیش‌بینی معلق باقی خواهد ماند. علاوه بر این، تصمیم خود فقط برای دادگاه های فدرال در حوزه پنجم ا،ام آور است و فوراً بر فعالیت های گسترده تر دفتر تأثیر نمی گذارد. به این ترتیب، ما می‌تو،م انتظار داشته باشیم که CFPB ممکن است علیرغم تزریق عدم اطمینان در مورد اعتبار اقدامات آتی که ممکن است انجام دهد، به فعالیت عادی خود ادامه دهد.

با این وجود، ماهیت تصمیم هیئت مدیره تمام فعالیت‌های قانون‌گذاری، نظارت و اجرای CFPB را زیر سوال می‌برد. در واقع، پانل بیان می کند که “[b]از آنجایی که بودجه به کار گرفته شده توسط این اداره برای انتشار قانون وام پرداختی به طور کامل از طریق طرح بودجه غیرقانونی آژانس تهیه شده است، یک رابطه خطی بین ارائه ناتوان (مک،سم تامین مالی دفتر) و اقدام به چالش کشیده (تبلیغ قانون) وجود دارد. به عبارت دیگر، بدون بودجه غیرقانونی خود، این اداره فاقد هرگونه ابزار دیگری برای انتشار این قانون بود.» این استدلال مسلماً برای همه فعالیت‌های CFPB قابل استفاده است و می‌تواند چالشی اساسی برای قابلیت حیات CFPB در آینده بدون اقدام کنگره باشد. ما به نظارت دقیق بر این دعوی ادامه خواهیم داد.

© 2022 Bradley Arant Boult Cummings LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 293


منبع: https://www.natlawreview.com/article/fifth-circuit-court-appeals-invalidates-small-dollar-rule-throws-future-cfpb