به روز رسانی قانون شفافیت شرکت FinCEN برای گزارش


در 1 دسامبر 2021، ما یک شماره را صادر کردیم هشدار مشتری خلاصه قانون شفافیت شرکتی (CTA)، یک قانون فدرال که برای مبارزه با پولشویی، کلاهبرداری مالیاتی و سایر جرایم مالی “شرکت پوسته” تصویب شد. CTA قو،نی را ارائه می‌کند که نیازمند افشای اطلاعات مالکیت ذی‌نفع نهادهای خاص به شبکه اجرای جرایم مالی (FinCEN) است. در 30 سپتامبر 2022، قانون نهایی CTA منتشر شد (قانون نهایی).

با برخی معافیت ها، قانون نهایی برای همه شرکت ها، شرکت های با مسئولیت محدود و سایر نهادهایی که برای انجام تجارت در ایالات متحده تشکیل یا ثبت شده اند، اعم از داخلی یا خارجی (مجموعاً، شرکت های گزارشگر) اعمال می شود. انواع نهادهای مستثنی شده بر اساس قانون نهایی عبارتند از:

  1. شرکت های سهامی عام

  2. ا،ر مؤسسات خدمات مالی، سرمایه گذاری، حسابداری و بانکی قبلاً توسط آژانس هایی مانند SEC و FDIC مجوز دارند یا به آنها گزارش می دهند.

  3. نهادهای معاف از مالیات

  4. شرکت هایی که در ایالات متحده حضور فیزیکی دارند، بیش از 20 کارمند تمام وقت دارند و دریافتی ناخالص بیش از 5 میلیون دلار در سال را گزارش می کنند.

  5. موجودیت های غیرفعال (همانطور که در قانون نهایی تعریف شده است)

قانون نهایی از 1 ژانویه 2024 لازم الاجرا خواهد بود. شرکت های گزارشگر که قبل از 1 ژانویه 2024 ایجاد یا ثبت شده اند، یک (1) سال فرصت دارند، اما حدا،ر تا 1 ژانویه 2025، گزارش های اولیه خود را ارائه کنند. شرکت‌های گزارش‌دهنده ایجاد یا ثبت‌شده پس از 1 ژانویه 2024، 30 روز پس از ایجاد یا ثبت‌نام فرصت دارند تا گزارش‌های اولیه خود را ثبت کنند. پس از ثبت گزارش‌های اولیه، شرکت‌های گزارش‌دهنده موجود و جدید باید ظرف 30 روز پس از تغییر در اطلاعات مالکیت ذینفع خود، به‌روزرس،‌ها را ارسال کنند.

قانون نهایی ایجاب می‌کند که شرکت‌های گزارش‌دهنده اطلاعات خاصی از هر «مالک ذینفع» ارائه کنند، که به ،وان هر فردی تعریف می‌شود که به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم، یا (1) کنترل قابل‌توجهی بر شرکت گزارش‌دهنده اعمال می‌کند یا (2) مالک یا کنترل حداقل 25 شرکت است. درصد از سهام مالکیت شرکت گزارشگر. اطلاعاتی که باید ارائه شود شامل نام قانونی کامل، تاریخ تولد، آدرس فعلی، شماره شناسایی منحصربه‌فرد، و حوزه قضایی صدور از برخی اسناد تایید شده است.

یک شرکت گزارش‌دهنده که در تاریخ 1 ژانویه 2024 یا بعد از آن ایجاد یا ثبت شده است، باید اطلاعات شخصی هر «متقاضی شرکت» آن نهاد را نیز ارسال کند. برای یک نهاد داخلی، متقاضی شرکت فردی است که مستقیماً سند ایجاد شرکت گزارشگر داخلی را ثبت می کند. برای یک نهاد خارجی، متقاضی شرکت فردی است که مستقیماً سند ثبت شرکت گزارشگر خارجی را در ایالات متحده ثبت می کند. اطلاعات ارائه شده به صورت عمومی در دسترس نخواهد بود، اما FinCEN مجاز است اطلاعات را برای برخی آژانس های ،تی افشا کند.

قانون نهایی اولین قانون از سه قانون برنامه ریزی شده برای اجرای کامل CTA است. FinCEN در قو،ن اضافی شرکت خواهد کرد تا (1) قو،نی را برای افرادی که ممکن است به اطلاعات مالکیت ذینفع دسترسی داشته باشند، برای چه اه،ی، و چه تدابیری برای اطمینان از ایمن شدن و محافظت از اطلاعات مورد نیاز است، ایجاد کند، و (2) قانون بررسی دقیق مشتری FinCEN را بازبینی کند. در پرتو CTA

© Steptoe & Johnson PLLC. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 343


منبع: https://www.natlawreview.com/article/corporate-transparency-act-update-final-beneficial-owner-reporting-rule