به روز رسانی تجارت بین ایالات متحده و چین در دسامبر 2022


شرکت حقوقی Squire Patton Boggs (US) LLP

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

دوشنبه 12 دسامبر 2022

  1. مجلس نمایندگان لایحه مخارج دفاعی سازش را تصویب کرد و نشان دهنده تمرکز چین است

مجلس نمایندگان با 350 رای موافق در برابر 80 رای موافق به تصویب لایحه مجوز دفاعی سازش داد. بسته 4000 صفحه ای به 857.9 میلیارد دلار برای هزینه های دفاعی مالی 2023 اجازه می دهد که 45 میلیارد دلار بیشتر از درخواست کاخ سفید است. انتظار می رود سنا هفته آینده این قانون را بررسی کند.

چرا مهم است: افزایش پیشنهادی برای هزینه های دفاعی بر نگر، دو حزب در مورد رقابت استراتژیک با چین تاکید می کند. لازم به ذکر است که نام چین 268 بار در این لایحه ذکر شده است، که نمونه آن این است که کنگره مایل است علیرغم نگر، های کاخ سفید، دستگاه امنیت ملی خود را برای نظارت و مق، با آرزوهای اقتصادی چین مستقر کند.

دو ماده قابل توجه:

  • ث،ه 5501-5540—قانون تاب آوری تقویت شده تایوان (TERA)، که پالایش می کند قانون سیاست تایوان. TERA تا 10 میلیارد دلار کمک امنیتی در طول پنج سال آینده به تایوان ارائه می‌کند، یک مرجع جدید وام امنیتی ایجاد می‌کند، از مشارکت تایوان در سازمان‌های بین‌المللی حمایت می‌کند، برنامه کمک هزینه تحصیلی تایوان ایجاد می‌کند، و همکاری در مورد مسائل بهداشت عمومی بین ایالات متحده و آمریکا را ترویج می‌کند. تایوان

  • ث،ه 5949. محدودیت‌هایی در استفاده از نیمه‌هادی‌ها توسط ،ت ایالات متحده از سوی سازندگان تراشه‌های چینی که گفته می‌شود با حزب کمونیست چین و ارتش چین مرتبط هستند.

  1. رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان، رهبری کمیته منتخب چین را اعلام کرد

نماینده مایک گالاگر (R-WI)، عضو کمیته منتخب دائمی اطلاعات مجلس و عضو رتبه بندی کمیته فرعی کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان در مورد پرسنل نظامی، ریاست کمیته منتخب جدید چین را بر عهده خواهد داشت.

بین خطوط: مک کارتی قبلاً از ایجاد یک کمیته منتخب برای بررسی چین در صورت بازپس گیری مجلس نمایندگان در انتخابات میان دوره ای نوامبر خبر داده بود. نماینده گالاگر به ،وان یکی از برترین شاهین های چین در کنگره برجسته است و در 117هفتم کنگره، او بیشترین تعداد لایحه را در مورد مسائل مربوط به چین ثبت کرد.

در 5 دسامبر، مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای سومین تکرار شورای تجارت و فناوری (TTC) ملاقات ،د. این شورا برای اجرای یک سیستم هشدار اولیه برای کاهش اختلالات زنجیره تامین نیمه هادی به توافق رسید. آنها همچنین موافقت ،د که اطلاعات مربوط به یارانه های داخلی ارائه شده به این بخش را با هدف اجتناب از “مسابقه یارانه ها و تحریف بازار” و تضمین “زنجیره تامین نیمه هادی های انعطاف پذیرتر، پایدارتر و نوآورانه تر” به اشتراک بگذارند.

چرا مهم است: در بی،ه مش،، این گروه گفت که برای درک تأثیر «سیاست‌ها و شیوه‌های غیربازاری» چین بر شرکت‌های تج،ات پزشکی ایالات متحده و اتحادیه اروپا و بررسی «ابزارهای سیاستی» که می‌تواند این نگر،‌ها را برطرف کند، کار خواهد کرد. دو طرف همچنین بر همکاری «عمیق» خود در غربالگری سرمایه گذاری خارجی برای جلوگیری از دسترسی چین و سایر دشمنان بالقوه به فناوری حساس یا گرفتن جای پایی در یک بخش مهم تأکید ،د.

  1. در صورتیکه آن را از دست دادید

  • ایالات متحده بر اساس قانون جه، Magnitsky تحریم هایی را علیه 170 نهاد عمدتاً چینی بر اساس ادعای نقض حقوق بشر و ماهیگیری غیرقانونی در اقیانوس آرام اعلام کرد.

  • و، بازرگ، ایالات متحده دریافت که برخی از سلول ها و ماژول های خورشیدی صادر شده از کشورهای آسیای ج، شرقی از ویفرهای تولید شده در چین بر خلاف تعرفه های ایالات متحده استفاده می کنند.

  • و، بازرگ، چین (MOFCOM) کمک به شرکت‌های داخلی خود را از طریق بررسی‌های استفاده نهایی توسط ایالات متحده آغاز کرده است که توسط و، بازرگ، ایالات متحده قبل از حذف شرکت‌ها از فهرست تایید نشده (UVL) مورد نیاز است. و

  • را کمیسیون امنیت فناوری جه،با هدف مق، با “اقتدارگرایی تکنو” چین، نام شش رئیس مش، افتخاری دو حزب را اعلام کرد: سناتور جین شاهین (DN.H.)، جونی ارنست (R-IA) و بیل هاگرتی (R-TN) ، و نمایندگان مایکل مک کال (R-TX-10)، راجا کریشنامورتی (D-IL-8) و لوری تراهان (D-MA-03).

  1. از ،ت بایدن: نقل قول های قابل توجه

  • جینا ریموندو، وزیر بازرگ، ایالات متحده، گفت که ،ت “به کار روزانه، هفتگی و گفتگو با ،ت هلند ادامه می دهد و خوشبین است که [the U.S. and the Netherlands] قادر خواهد بود بر روی کنترل‌های صادراتی سخت‌تر هماهنگ شود.

  • آلن استیوز، معاون وزیر بازرگ، ایالات متحده در بخش صنعت و امنیتy، گفت که متحدان ایالات متحده در مورد منطق کنترل های صادراتی سخت تر توافق دارند: “برای جلوگیری از چین از ساخت تراشه های پیشرفته برای استفاده در برنامه های نظامی و نظارتی”.

  • جانت یلن، وزیر ،انه داری آمریکاوی گفت که انتظار دارد تعامل عمیق تری با چین در پیش باشد و آماده سفر به این کشور است.

  • کورت کمپبل، هماهنگ کننده کاخ سفید برای هند و اقیانوس آراموی گفت که ،اصر دیپلماسی «گرگ جنگجو» چین در سال‌های اخیر «برخورد مع، داشته است».

© Copyright 2022 Squire Patton Boggs (US) LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 346


منبع: https://www.natlawreview.com/article/tradetalk-،a-december-2-december-9-2022