بازارهای کریپتو توسعه دهندگان و مروجین آنها را مورد بررسی قرار می دهند


پنجشنبه 22 دسامبر 2022

این یک معضل رایج است. شما ده هزار توکن غیرقابل تعویض (“NFT”) از میمون ها ایجاد کرده اید که عبارات آنها به این سوال قدیمی (برای میلیاردرها) پاسخ مثبت می دهد: آیا حسادت می تواند شما را در یک قایق تفریحی دنبال کند؟ به اطراف نگاه می‌کنید و هنرمندان دیگری را می‌بینید که آن را غنی می‌کنند ع، سنگ ها، اما NFT های شما فروش ندارند. یک میمون فروش دیجیتال ضعیف چه کاری باید انجام دهد؟

بر اساس یک اخیر دادخواست 95 صفحه ای در دادگاه فدرال کالیفرنیا علیه آزمایشگاه‌های یوگا، خالقان خط NFT‌های Bored Ape Yacht Club (“BAYC”) ثبت شده است، پاسخ این است که به افراد مشهور برای تظاهر به علاقه پول پرداخت کنید. دعوای حقوقی ادعایی گروهی ادعا می‌کند که آزمایشگاه‌های یوگا و مروجین آن‌ها با پرداخت پول به افراد مشهوری مانند جیمی فالون، پست مالون، دی‌جی خالد و پاریس هیلتون برای ،ید NFT‌ها و سپس تبلیغ ،یدهایشان در NFT‌هایشان، تلاش کرده‌اند تا تصوری از علاقه ارگ،ک به NFT‌های خود ایجاد کنند. حامیان، عموماً از طریق رسانه های اجتماعی.

سلبریتی‌ها درباره NFT‌های جدیدشان فریاد می‌زدند، که گاهی با مبالغ چشم‌گیر ،یداری می‌شدند، یا در مورد مدونا، ناله می‌،د که نمی‌توانستند میمون مورد علاقه‌شان را به دست آورند، و ظاهراً این تصور را ایجاد ،د که NFT‌های BAYC «آنقدر تقاضای زیادی دارند و آنقدر منحصر به فرد هستند که حتی یک سلبریتی بسیار مرتبط مانند [Madonna] نتوانست ،ی را که می خواست به دست آورد.» در تمام این مدت، ارزش میمون‌های بی‌حوصله – و توکن بومی ApeCoin که آزمایشگاه‌های یوگا در مارس 2022 راه‌اندازی کرد – بالاتر و بالاتر رفت.

اما، شاکیان ادعا می کنند، این افراد مشهور به دلیل علاقه واقعی به NFT ها به BAYC نپیوستند. همانطور که شاکیان می گویند، افراد مشهور حتی میمون ها را اصلا ن،یدند. در عوض، آزمایشگاه‌های یوگا و مروجین آن‌ها به سلبریتی‌ها بابت ،یدشان غرامت می‌دادند و کمی بیشتر به خاطر دردسرشان می‌پرداختند.

متأسفانه برای همه شرکت‌کنندگان، BAYC از ضعف بازار که شاهد کاهش قیمت بیت‌کوین به 17000 دلار و کاهش تقریباً 25 درصدی S&P 500 در یک سال بوده است، مصون نبود. میمونی که جاستین بیبر به قیمت 1.3 میلیون دلار ،ید، اکنون ارزش ناچیز 70000 دلار دارد و ApeCoin 90٪ از بالاترین قیمت خود 90 درصد تخفیف دارد. دارایی های شاکیان وضعیت اندکی بهتر از خود نشان داده است که منجر به شکایت فعلی شده است.

از برخی جهات، شاکیان یک کلاهبرداری نسبتاً ابتدایی تجارت شستشو را ادعا می کنند که به جای سهام با NFT ها بسته بندی شده است. معاملات مصنوعی این تصور را ایجاد می‌کنند که تمایل بیشتری به یک دارایی نسبت به آنچه بازار واقعاً می‌تواند پشتیب، کند وجود دارد و سرمایه‌گذار، را جذب می‌کند که در نهایت اگر بازار اصلاح شود، آسیب می‌بینند.

اما جنبه های دیگر این دعوا منحصر به BAYC است. بخشی از آنچه آزمایشگاه یوگا می فروشد عضویت در یک باشگاه انحصاری است. مالکیت یک میمون بی حوصله می تواند شما را به یک جشنواره موسیقی و یک کلوپ شبانه واقعی. عضویت افراد مشهور در آن باشگاه باعث می شود NFT هایی که اجازه پذیرش می دهند ارزش بیشتری پیدا کنند.

تبلیغاتی که نشان می دهد افراد مشهور از یک محصول خاص لذت می برند، چیز جدیدی نیست. بارها و کلوپ‌های شبانه مدت‌هاست که معاملات مطلوب و محصولات رایگان را برای مشتریان مطلوب فراهم کرده‌اند. با این حال، قبل از رسانه‌های اجتماعی، چنین حمایت‌هایی شفاف‌تر بودند. تعداد کمی از مردم فکر می‌،د که یک گروه فیلم‌بردار درست قبل از ریختن یک لیوان ویسکی سانتوری (حتی پاپاراتزی‌ها هم محدودیت‌هایی دارند) به خانه شان کانری برخورد ،د.

اما TikTok، Instagram، Facebook و سایر برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی به ویژه در معرض تبلیغات افراد مشهور هستند زیرا این تصور را ایجاد می‌کنند که پوستر از محصول استفاده می‌کند – یا در این مورد، NFT را ،یداری کرده است – به ،وان بخشی از زندگی روزمره آنها. به همین دلیل، کمیسیون تجارت فدرال دارد ،اب شدن، از کار افتادن، ش،ته شدن قفل نرم افزار در سال‌های اخیر تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی که در پست‌های خود ارتباطات مالی با محصولات را فاش نمی‌کنند.

SEC همچنین مروج افراد مشهور دارایی های دیجیتال را هدف قرار داده است. در ماه اکتبر، کیم کارداشیان 1.26 میلیون دلار پرداخت کرد برای تسویه ادعاهایی مبنی بر اینکه او از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ اتریوم م، بدون افشای منافع مالی خود در این ارز دیجیتال استفاده کرده است. اعلامیه SEC در مورد تسویه حساب مجدداً آن را تکرار کرد راهنمای نوامبر 2017 هر فرد مشهور یا فرد دیگری که امنیت دارایی رمزنگاری را تبلیغ می کند باید ماهیت، منبع و میزان غرامتی را که در ازای تبلیغ دریافت کرده است، افشا کند.

نمایندگان کنگره نیز از بررسی مصون نیستند. در اول دسامبر، کمیته اخلاق مجلس نمایندگان ایالات متحده جریمه شد نماینده ،وجی مدیسون کاوتورن (R-NC) تقریباً 15000 دلار برای تبلیغ سکه Let’s Go Brandon علیرغم عدم افشای ،ید 150000 دلاری خود از این ارز دیجیتال.

زمان نشان خواهد داد که آیا ادعاهای شاکیان علیه آزمایشگاه‌های یوگا پایایی دارد یا خیر. اما آنچه واضح است این است که رکود سال گذشته در بازار کریپتو، توسعه دهندگان کریپتو و مروج آنها را مورد بررسی قرار داده است.

حق چاپ ©2022 Nelson Mullins Riley & Scarborough LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 356


منبع: https://www.natlawreview.com/article/keeping-karda،ans-madison-cawt،rn-and-their-،ed-،-and-bored-apes