اپیک گیمز 520 میلیون دلار برای نقض قوانین حریم خصوصی پرداخت می کند


چهارشنبه 21 دسامبر 2022

در 19 دسامبر 2022، Epic Games، Inc. (“Epic Games”)، یکی از بزرگترین شرکت های بازی های ویدئویی و نرم افزاری آمریکا، اعلام کرد که با کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (“FTC”) به توافق رسیده است که آن را م،م به پرداخت هزینه می کند. مجموعاً 520 میلیون دلار برای حل و فصل اتهامات مربوط به نقض قو،ن حریم خصوصی فدرال توسط اپیک گیمز و درگیر شدن در سایر اقدامات ناعادلانه و فریبنده حریم خصوصی مربوط به بازی ویدیویی محبوب آن به نام Fortnite. تسویه حساب شامل دو مقدار رکوردشکنی جداگانه مربوط به اقدامات اجرایی FTC است.

اول، اپیک گیمز به دلیل نقض قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان (“COPPA”) باید 275 میلیون دلار جریمه مالی بپردازد، که بزرگترین جریمه ای است که FTC تا به حال برای نقض ادعایی یک قانون مرتبط با حریم خصوصی اعمال کرده است. طبق COPPA، شرکت‌ها موظفند قبل از جمع‌آوری اطلاعات شخصی از کودکان زیر 13 سال، رضایت والدین قابل تأیید را دریافت کنند. طبق ادعاهای FTC علیه Epic Games[1]اپیک گیمز می‌دانست که بسیاری از کودکان زیر 13 سال بازی ویدیویی محبوب Fortnite خود را بازی می‌کنند، اما Epic Games اطلاعات شخصی چنین کودک، را بدون ،ب رضایت قابل تأیید والدین جمع‌آوری می‌کند. علاوه بر این، FTC ادعا کرد که Epic Games همچنین تنظیمات پیش‌فرض ناعادلانه‌ای را در ویژگی‌های ارتباطی چت صوتی و متنی خود ایجاد کرده است که منجر به آسیب به کودکان و نوجوانان، از جمله تهدید و آزار ، می‌شود. پس از اطلاع از این اتهامات، اپیک گیمز در ابتدا در برابر تماس‌ها مقاومت کرد تا عملکرد چت صوتی را از ویژگی‌های پیش‌فرض خود حذف کند و پس از اجرای گزینه خاموش ، این ویژگی، یافتن مکان در بازی دشوار بود. علاوه بر جریمه پولی، دستور موافقت FTC، Epic Games را از فعال ، ارتباطات چت صوتی و متنی برای کودکان و نوجوانان منع می‌کند، مگر اینکه والدین رضایت مثبت خود را ارائه دهند، Epic Games را م،م به ایجاد یک برنامه حفظ حریم خصوصی جامع برای رسیدگی به مشکلات شناسایی شده در شکایت FTC و از جمله موارد دیگر، به Epic Games نیاز دارید تا ممیزی منظم و مستقل را به دست آورید.

دوم، Epic Games م،م به پرداخت 245 میلیون دلار به ،وان بازپرداخت به مصرف کنندگان فردی برای ال،ای تاریک غیرقانونی است.[2] و شیوه‌های صورت‌حساب که Epic Games با بازی ویدیویی محبوب Fortnite خود درگیر است. به ویژه، FTC یک شکایت اداری جداگانه با FTC ارائه کرد که شامل شکایات Epic Games با استفاده از ال،ای تیره برای فریب بازیکنان برای انجام ،یدهای ناخواسته و به طور خاص تر، اجازه دادن به کودکان برای تحمیل هزینه های غیرمجاز قابل توجه بدون دخالت والدین بود.[3] به طور خاص، FTC دریافت که تنظیمات Fortnite به کودکان (و سایر کاربران) اجازه می‌دهد تا صرفاً با فشار دادن دکمه‌ها برای بیدار ، بازی از حالت خواب یا فشار دادن دکمه‌های مجاور در تلاش برای پیش‌نمایش موارد خاص، هزینه‌هایی را متحمل شوند. علاوه بر این، شکایت FTC بیان می‌کند که تا سال 2018، اپیک گیمز به کودکان اجازه می‌داد تا با فشار دادن دکمه‌ها، بدون اقدام یا رضایت والدین یا دارنده کارت قبل از معتبر بودن ،ید، ،یدهای درون بازی انجام دهند. FTC همچنین ادعا کرد که Epic Games متعاقباً بیش از یک میلیون شکایت دریافتی از کاربران Fortnite و همچنین نگر،‌های داخلی مکرر در مورد هزینه‌های نادرست یا غیرمجاز را نادیده گرفته است و اگر هر کاربر Fortnite چنین هزینه‌هایی را با شرکت‌های کارت اعتباری خود به چالش بکشد، Epic Games پس از آن کل حساب کاربر را قفل کنید و در نتیجه دسترسی به تمام ،یدهای قبلی درون بازی را از دست بدهید.

اقدام اجرایی FTC علیه اپیک گیمز به دلیل اقداماتی که در بالا توضیح داده شد به ،وان یادآوری به همه شرکت‌هایی است که در ایالات متحده تجارت می‌کنند که حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان آن، از جمله کودکان، موضوعی جدی است. در واقع، لینا خان، رئیس FTC تکرار کرد که “[p]محافظت از عموم و به ویژه کودکان از تهاجمات به حریم خصوصی آنلاین و ال،ای تاریک اولویت اصلی FTC است و اقدامات اجرایی علیه Epic Games «برای ،ب‌وکارها روشن می‌کند که FTC در حال سرکوب این اقدامات غیرقانونی است.»[4]

20444557


پانویسها و منابع

[1] شکایت، پرونده شماره 5:22-CV-00518، دادگاه فدرال ایالات متحده در ناحیه شرقی کارولینای شمالی، موجود در https://www.ftc.gov/system/files/ftc_gov/pdf/2223087EpicGamesComplaint.pdf.

[2] برای بحث و گفتگو توسط وکلای وارنوم در مورد “ال،ای تاریک” اینجا را ببینید:

[3] شکایت، پرونده شماره 192-3203، کمیسیون FTC، موجود در https://www.ftc.gov/system/files/ftc_gov/pdf/1923203EpicGamesComplaint.pdf.

[4] کمیسیون تجارت فدرال، Fortnite Video Game Maker Epic Games بیش از نیم میلیارد دلار به دلیل اتهامات FTC در مورد نقض حریم خصوصی و هزینه های ناخواسته پرداخت می کند، (19 دسامبر 2022) موجود در https://www.ftc.gov/news-events/news/press-releases/2022/12/fortnite-video-game-maker-epic-games-pay-more-half-billion-dollars-over-ftc- ادعاها.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/record-breaking-fine-epic-games-inc-and-ftc-agree-to-settlements-totaling-520