احکام Sunny Balwani و بررسی SCOTUS نقض FCA


سرفصل هایی که برای شرکت ها و مدیران اجرایی در صنایع تحت نظارت مهم است

رامش “س،” بالو،، مدیر اجرایی سابق ترانوس، به نزدیک به 13 سال زندان محکوم شد.

در 7 دسامبر 2022، رامش “س،” بالو،، یکی از مدیران سابق ترانوس، به دلیل کلاهبرداری از سرمایه گذاران و بیماران در ارتباط با نقش خود در کلاهبرداری چند میلیون دلاری به حدود 13 سال زندان و سه سال آزادی تحت نظارت محکوم شد. ترانوس و مدیر عامل سابق آن، الیزابت هلمز. قاضی داویلا تصمیم خود را در مورد اعاده دادرسی محفوظ نگه داشته و از طرفین خواست تا تاریخ رسیدگی بعدی را در مورد آن موضوع تعیین کنند.

بالو، در ژوئیه 2022 به 10 فقره کلاهبرداری با سیم و دو فقره توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم محکوم شد. پس از محکومیت، بالو، از دادگاه خواست که او را به حبس مشروط محکوم کند، با این استدلال که میلیون‌ها دلار از طریق سرمایه‌گذاری در ترانوس ضرر کرده است و خاطرنشان کرد که تنها یک دلار حقوق سالانه دریافت می‌کند (علاوه بر حقوق جداگانه برای سمت خود در هیئت مدیره ترانوس). از سوی دیگر، دادستان ها استدلال ،د که بالو، باید به 15 سال زندان محکوم شود و به پرداخت 804 میلیون دلار غرامت به سرمایه گذاران ترانوس که پول خود را از دست داده اند، محکوم شود.

در نهایت، قاضی داویلا دریافت که 12 قرب، سرمایه گذار Theranos در مجموع 120 میلیون دلار به منظور تعیین محدوده دستورالعمل مجازات من، از دست داده اند.

در 18 نوامبر 2022، قاضی داویلا هولمز را به 11 سال زندان محکوم کرد. هولمز در یک محاکمه جداگانه در چهار فقره کلاهبرداری از سرمایه گذاران مجرم شناخته شد. در 2 دسامبر 2022، هولمز اعلامیه ای مبنی بر قصد تجدیدنظر در محکومیت و حکم خود ارائه کرد. در 5 دسامبر 2022، هولمز همچنین درخواستی برای آزادی در انتظار تجدید نظر ارائه کرد که در دسترس است اینجا.

،ت پرونده های کوتاه آمی، به دنبال بررسی دیوان عالی در مورد ،صر قصد قانون ادعاهای نادرست

در 6 دسامبر 2022، ،ت فدرال با ارسال خلاصه ای از دادگاه عالی خواستار صدور گواهینامه و بررسی تصمیم حوزه هفتم در همکار سابق آمریکا Schutte v. SuperValu Inc. با توجه به خلاصه ،ت، سؤال ارائه شده این است: آیا و چه زم، درک ذهنی یا باورهای همزمان متهم در مورد قانونی بودن رفتارشان به نقض «آگاهانه» قانون ادعاهای دروغین (FCA) مرتبط است یا خیر.

دو افشاگر ادعا ،د که SuperValu Inc. – یک سوپرمارکت زنجیره‌ای که بیش از 800 داروخانه ،ده‌فروشی را اداره می‌کند – ادعاهایی را به برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی ،تی ارائه کرده است که آگاهانه قیمت‌های “معمول و مرسوم” SuperValu را بیش از حد اعلام کرده و منجر به بازپرداخت بیشتر از آنچه SuperValu به طور قانونی حق دریافت آن را داشت.

در آگوست 2021، دایره هفتم حکم داد که قیمت‌گذاری بیش از حد ادعایی SuperValu مبتنی بر تفسیری «به‌طور عینی معقول» اما نادرست از ا،امات قانونی حاکم است، که نشان می‌دهد قصد ذهنی متهم اهمیتی ندارد، زیرا شرط قصد عینی است و به ادعای متهم تبدیل می‌شود. آگاهی از نادرستی ادعاهای خود

خلاصه نامه amicus ،ت استدلال می کند که چنین حکمی باورهای ذهنی SuperValu را در ارتباط با مسئولیت FCA بی ربط می کند و متهم “نمی تواند صرفاً با نشان دادن اینکه ادعاهایش با درک منطقی (اما اشتباه) قانون مطابقت دارد از مسئولیت فرار کند.”

خلاصه amicus ،ت موجود است اینجا.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/former-theranos-executive-ramesh-sunny-balwani-sentenced-to-nearly-13-years