اتحادیه اروپا خرید بازی های ضدانحصار Activision Blizzard توسط مایکروسافت را مسدود می کند


زمینه

بازی از نظر درآمد بزرگترین بخش سرگرمی ،ستان است. در اوایل سال 2022، مایکروسافت برنامه‌های خود را برای ،ید اکتیویژن بلیزارد (Activision) با قیمتی نزدیک به 69 میلیارد دلار اعلام کرد که آن را به بزرگترین معامله تاریخ در صنعت بازی تبدیل کرد.

در حالی که مایکروسافت بیشتر به دلیل سیستم عامل ویندوز (OS) خود شناخته شده است، اما در زمینه بازی از طریق کنسول Xbox و 24 استودیو بازی سازی که چندین مورد از آنها را در سال های اخیر ،یداری کرده است نیز فعال است. از طریق کنسول ای، با،، مایکروسافت بیشترین رقابت را با پلی استیشن سونی و تا حدی با سوییچ نینتندو دارد.

نکته مهم، با Xbox Cloud Gaming و Azure، مایکروسافت همچنین دارای یک زیرساخت رایانش ابری جه، است.

بازی های ابری جایگزین نسبتا جدیدی برای کنسول ها و رایانه های شخصی است. در حالی که روش‌های سنتی‌تر بازی، کاربران را م،م به دانلود و اجرای بازی‌ها به صورت محلی بر روی دستگاه‌های خود می‌کنند، سرویس‌های بازی ابری نیاز به سخت‌افزار قدرتمند (و اغلب گران‌قیمت) را از بین می‌برند. این بازی ها بر روی سرورهای راه دور اجرا می شوند و می توانند مستقیماً به هر دستگاهی با اتصال به اینترنت پرسرعت پایدار و صفحه نمایش پخش شوند (به ،وان مثال، یک تلویزیون هوشمند).

از طرف دیگر اکتیویژن هیچ زیرساخت بازی ابری ندارد. در عوض، این یک ناشر پیشرو بازی های ویدیویی است که محبوب ترین ،اوین آن عبارتند از Call of Duty، World of Warcraft و Candy Crush. این بازی ها روی رایانه های شخصی و کنسول ها و همچنین بر روی دستگاه های تلفن همراه اجرا می شوند.

بنابراین، در حالی که همپوش، های افقی واقعی بین Activision و مایکروسافت وجود دارد (هم در حال توسعه و هم برای فروش بازی)، تحقیقات CMA بر روی اثرات عمودی تراکنش پیشنهادی در بازی های کنسول و خدمات بازی های ابری متمرکز شده است.

تصمیم CMA

بازی کنسول

اولین تئوری آسیب سناریویی را در نظر می گرفت که در آن مایکروسافت بازی Call of Duty را انحصاری برای ای، با، یا فقط با شرایط بدتر در اختیار رقیب خود پلی استیشن قرار می داد. نگر،‌هایی که CMA در یافته‌های موقت خود بیان کرده بود، در عین حال پس از بررسی مجدد شواهد ارائه شده توسط مایکروسافت و اکتیویژن رد شده است. بنابراین CMA در یافته‌های موقت الحاقیه پیش‌بینی‌نشده (تقریباً دو ماه پس از انتشار یافته‌های موقت) اعلام کرد که مایکروسافت هیچ انگیزه‌ای برای اجرای استراتژی سلب مالکیت (جزئی) با ارائه بازی‌های پلی‌استیشن، به ویژه Call of Duty، با کیفیت پایین‌تر ندارد. ، با قیمت بالاتر یا اصلاً (ی،ی، ساخت بازی های اکتیویژن برای مایکروسافت).

در نتیجه، CMA به این نتیجه رسید که این معامله منجر به کاهش قابل توجه رقابت (SLC) در خدمات بازی کنسولی در بریت،ا نخواهد شد.

بازی ابری

نظریه دوم آسیب توانایی، انگیزه و تأثیر بالقوه مایکروسافت آسیب رساندن به رقبای بازی های ابری خود را از طریق منحصر به فرد ، بازی های Activision برای ارائه بازی های ابری خود در نظر گرفت.

با توجه به پیش‌بینی‌های رشد قوی به دلیل نیازهای سخت‌افزاری پایین‌تر و در نتیجه هزینه‌های پایین‌تر، CMA دریافت که بازی‌های ابری «دگرگون‌کننده» و «نیروی م،ب مهم» در صنعت بازی است، با پتانسیل جایگزینی برای کنسول‌های گران قیمت و رایانه‌های شخصی بازی. حداقل برای برخی از کاربران

تصور می شد که مایکروسافت نه تنها در صنعت بازی به طور کلی (با “ا،یستم بازی” خود، از جمله کنسول ای، با،، Game P، و استودیوهای توسعه، و همچنین سیستم عامل ویندوز که ا،ر بازی های رایانه شخصی برای آن هستند، جایگاهی قوی دارد. طراحی شده است)، بلکه به طور خاص در خدمات بازی ابری (با 60٪ تا 70٪ سهم بازار). CMA از این نتیجه استنباط کرد که مایکروسافت می‌تواند بازی‌ها را از طریق Xbox Cloud Gaming و Azure از سرورهای ویندوز پخش کند بدون اینکه مجبور باشد هزینه مجوز ویندوز خود را بپردازد یا بازی‌های طراحی شده برای ویندوز را با یک سیستم‌عامل جایگزین تطبیق دهد – و بدون نیاز به پرداخت هزینه پلتفرم ابری شخص ثالث. . بنابراین، مایکروسافت این توانایی را دارد که بازی‌ها را منحصراً برای ارائه بازی‌های ابری خود بسازد و در نتیجه توسعه بازار پرسرعت بازی‌های ابری را کند کند.

CMA همچنین دریافت که مایکروسافت انگیزه‌ای برای ساخت بازی‌های اکتیویژن، که برای بازار رو به رشد بازی‌های ابری مهم هستند، در انحصار Xbox Cloud Gaming و Azure خواهد داشت. CMA توضیح داد که بازار بازی‌های ابری با ،اصر تأثیرات شبکه مستقیم و/یا غیرمستقیم مشخص می‌شود و مایکروسافت می‌تواند با ارائه بازی‌های انحصاری در سرویس بازی‌های ابری خود تلاش کند تا قدرت بازار را به دست آورد. نکته مهم این است که CMA در نظر گرفته است که بدون این معامله، اکتیویژن بازی های خود را با شرایط خاص خود در اختیار همه ارائه دهندگان خدمات بازی های ابری قرار می دهد.

این واقعیت که مایکروسافت قراردادهایی را با ارائه دهندگان بازی های ابری NVIDIA، Boosteroid، Ubitus و Nware (که اخیراً پس از ممنوعیت قرار گرفت) امضا کرده بود تا بازی ها را در پلتفرم های خود در دسترس قرار دهند، نمی تواند نگر، های CMA را در مورد تأثیرات ادغام برطرف کند. CMA صراحتاً به بند 7.15 دستورالعمل‌های ارزیابی ادغام خود استناد کرد و از این انتقاد کرد که توافق‌ها فقط برای چند ارائه‌دهنده اعمال می‌شود و وجود دارد.عدم قطعیت مادیپیرامون محدوده، شرایط و قابلیت اجرایی آنها. از نظر CMA، بازار با رقبای نوظهور معدودی (که هیچ کدام به اندازه مایکروسافت موقعیت خوبی ندارند) و موانع قابل توجهی برای ورود و گسترش مشخص می شود. CMA دریافت که در غیاب ادغام، بازی‌های اکتیویژن احتمالاً در دسترس خواهند بود و ورودی مهمی برای سرویس‌های بازی ابری خواهند بود و هر گزینه جایگزین احتمالاً به اندازه کافی برای جبران خسارت وارده به رقبای بازی‌های ابری با توقیف Activision کافی نیست. محتوا.

به دلایل مشابه، CMA راه‌حل‌های رفتاری پیشنهادی مایکروسافت برای رفع نگر،‌ها را نپذیرفت. مایکروسافت متعهد شد که برای مدت 10 سال مجوز بازی های Activision را بدون حق امتیاز به برخی از ارائه دهندگان بازی های ابری بدهد. علاوه بر این، مایکروسافت به هر مصرف‌کننده‌ای که یک بازی اکتیویژن را از آن آنلاین ،یداری می‌کرد، این حق را می‌داد که آن بازی را در سرویس‌های بازی ابری که تحت پوشش این درمان هستند، پخش کند. نکته مهم این است که مایکروسافت همچنین پیشنهاد کرده است که یک متولی نظارت را برای نظارت و اطمینان از انطباق با راه حل و همچنین مک،سم حل اختلاف سریع تعیین کند.

CMA دو محدودیت قابل توجه با درمان پیشنهادی مشاهده کرد. ابتدا، انتقاد کرد که گیمرها باید ابتدا یک بازی را ب،ند تا آن را روی برخی از سرویس‌های بازی ابری پخش کنند و بنابراین از دسترسی به بازی‌های Activision از طریق استراتژی‌های دیگر، مانند خدمات اشتراک چند بازی، جلوگیری می‌شود. دوم، CMA اشاره کرد که این درمان شامل سیستم‌عامل‌های PC به جز ویندوز نمی‌شود. این سازمان استدلال می‌کرد که از آنجایی که سرویس‌های بازی ابری که مایل به پخش جری، بازی‌های Activision هستند باید با نسخه سیستم عامل ویندوز آن بازی‌ها سازگار باشند، سرویس‌های بازی ابری غیر مبتنی بر ویندوز در مضیقه قرار خواهند گرفت. CMA همچنین مدت 10 سال را ناکافی دانست و نسبت به امکان سنجی نظارت و اجرای اصلاح ابراز تردید کرد.

به دلایل ذکر شده در بالا، CMA انتظار داشت که ادغام منجر به SLC در سرویس‌های بازی ابری در ،ستان شود، زیرا اثرات عمودی در قالب سلب ورودی‌ها، که در نهایت به گیمرهای فعلی و آینده آسیب می‌رساند.

تفسیر

این تصمیم بر موضع CMA – از زمان برگزیت – به‌،وان یک مرجع ضدتراست جه، که بزرگترین معاملات را در کنار کمیسیون و مقامات ایالات متحده بررسی می‌کند، تأکید می‌کند.

مایکروسافت قبلاً گفته است که تصمیم CMA را در دادگاه تجدید نظر کمیسیون (CAT) تجدید نظر خواهد کرد. خود درخواست تجدیدنظر روی اصل موضوع تمرکز نخواهد کرد (ی،ی، مایکروسافت برای بررسی قضایی تصمیم CMA درخواست خواهد کرد). اگر مایکروسافت در این استدلال که CMA غیرقانونی، غیرمنطقی یا نادرست عمل کرده است موفق باشد، CAT می‌تواند از CMA بخواهد رویکرد خود را در نتیجه‌گیری در مورد تئوری آسیب‌های مربوط به سرویس‌های بازی ابری مورد ارزیابی مجدد قرار دهد.

چندین کشور، از جمله ژاپن، آفریقای ج،ی و – تنها یک روز پس از ممنوعیت CMA – اوکراین، بدون قید و شرط این قرارداد را پاک ،د. در کنار درخواست تجدیدنظر در CAT، مایکروسافت همچنان منتظر تأییدیه نظارتی در سایر حوزه‌های قضایی، به ویژه اتحادیه اروپا (جایی که کمیسیون تا 22 مه 2023 فرصت دارد درباره راه‌حل‌ها تصمیم بگیرد) و ایالات متحده (جایی که چالش شاکیان خصوصی است) منتظر است. در 12 مه 2023 استماع خواهد شد و یک محاکمه اداری در دادگاه داخلی کمیسیون تجارت فدرال قرار است از 2 اوت 2023 آغاز شود. اگر این معامله تا 18 ژوئیه 2023 از همه مقامات تایید نشود، مایکروسافت به طور بالقوه مجبور خواهد شد هزینه استراحت 3 میلیارد دلاری را به Activision بپردازد، مگر اینکه طرفین توافق کنند که تاریخ توقف طول، مدت را در این مدت تمدید کنند.

اگرچه CMA معامله را به دلیل آنچه که به نظر می رسد تئوری سلب مالکیت به خوبی تثبیت شده در مورد ضرر است (نگاه کنید به ICE/Trayport) مسدود کرده است، تصمیم آن نیز بیانگر نگر، های بدیع تر و کلی و نسبتا مبهم در مورد تقویت یک ا،یستم دیجیتال با این حال، مهم‌تر از آن، این مورد موضع نگران‌کننده‌ای را در مورد درمان‌های رفتاری نشان می‌دهد، که به طور سنتی نقش مهمی در رفع نگر،‌های عمودی بازی می‌کنند.

در بی،ه مطبوعاتی خود، CMA شک و تردید عمومی خود را نسبت به درمان های رفتاری ابراز کرد، که به قول خود نیاز به “تنظیم مداوم این بخش، جایگزینی نیروهای بازار در یک بازار رو به رشد و پویا با تعهدات نظارتی اجباری که در نهایت توسط CMA نظارت و اجرا می شود – در این مورد در سطح جه،.CMA طی تحقیقات عمیق در سه سال گذشته هیچ گونه درمان رفتاری را نپذیرفته است. معروف است که در بررسی ،ید Farelogix توسط Saber و Giphy توسط Meta (فیس‌بوک سابق) راه‌حل‌های رفتاری را رد کرد و در عوض این معاملات را ممنوع کرد. با مسدود ، تصاحب پیشنهادی مایکروسافت از Activision، CMA این روند را تقویت می کند.

به نظر می رسد کمیسیون تا کنون رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. کمیسیون در مجوز Google/Fitbit خود، تمایل خود را برای پذیرش راه‌حل‌های رفتاری پیچیده‌تر، از جمله امکان تمدید مدت زمان اولیه و انتصاب یک متولی نظارت نشان داد. در روشی مشابه، راه‌حل‌های دسترسی رفتاری را پذیرفته است تا نگر،‌های خود را در مورد سلب مالکیت ورودی عمودی در Meta/Kustomer برطرف کند، در حالی که CMA همان معامله را بدون قید و شرط پاک کرد. باید دید که آیا رویکردهای این دو آژانس در آینده نیز متفاوت خواهد بود یا خیر.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/cma-blocks-microsoft-s-acquisition-activision-blizzard-game-over-behavi،-remedies