آیا SEC مبادلات رمزنگاری را تنظیم می کند؟


در 14 آوریل 2023، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) با رأی حزبی 3-2 بازگشایی دوره نظرات عمومی و اطلاعات تکمیلی در مورد اصلاحات در ژانویه 2022 برای تعریف “مبا،” تحت قانون 3b-16 پیشنهاد شد. SEC قبلا بازگشایی دوره نظرات در ماه مه 2022. اقدام آوریل 2023 اطلاعات تکمیلی و تجزیه و تحلیل اقتصادی را در مورد سیستم های معاملاتی ارائه می دهد که اوراق بهادار دارایی رمزنگاری شده را معامله می کنند که به تازگی در تعریف «مبا،» تحت قو،ن پیشنهادی گنجانده شده است.

به ،وان پیشینه، نسخه 2022 تغییرات گسترده ای را در حوزه نظارت SEC بر واسطه های اوراق بهادار از جمله مبادلات اوراق بهادار و سیستم های معاملاتی جایگزین یا ATS پیشنهاد کرد. اگرچه در نسخه 2022 هرگز از اصطلاح “کریپتو” یا “دارایی دیجیتال” استفاده نشد، اما بسیاری از آنها نظر دهندگان اشاره کرد که دامنه اصلاحات می تواند در برنامه های مختلف مالی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاک چین گسترده شود.

انتشار بازگشایی سال 2023 نظرات SEC را در مورد قابل اجرا بودن قو،ن موجود برای پلتفرم هایی که اوراق بهادار دارایی های رمزنگاری شده، از جمله پلتفرم های DeFi را معامله می کنند، تکرار می کند. به ،وان مثال، این انتشار خاطرنشان می‌کند که SEC «در ابتدا معتقد است که سیستم‌های قانون جدید 3b-16 (a)، از جمله برخی از سیستم‌های به اصطلاح «DeFi»، مقداری از اوراق بهادار دارایی‌های کریپتو را معامله می‌کنند و بر اساس اصلاحات پیشنهادی در صرافی. قانون 3b-16(a)، م،م به ثبت نام به ،وان بورس اوراق بهادار ملی یا رعایت شرایط مقررات ATS است. انتشار بازگشایی همچنین درخواست اطلاعات و اظهار نظر عمومی در مورد معاملات اوراق بهادار دارایی‌های رمزنگاری شده در چنین سیستم‌هایی و جنبه‌های خاصی از اصلاحات پیشنهادی قابل اعمال برای همه اوراق بهادار است.

پیشنهاد آوریل 2023 در زم، ارائه می شود که SEC لفاظی و اقدامات اجرایی خود را در مورد صرافی های رمزنگاری ثبت نشده افزایش داده است. در مجموعه ای از اقدامات اخیر که پوشش رسانه ای گسترده ای دریافت کرده است، SEC از چندین صرافی برجسته ارزهای دیجیتال به دلیل عدم ثبت نام در SEC به ،وان دلال-معامله یا صرافی تحت قو،ن موجود SEC شکایت کرده (یا تهدید به شکایت کرده است). علاوه بر این، در اظهارات آماده شده در اخیر استماع نظارت از کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان، رئیس SEC در دیدگاه خود به وضوح گفت:

همانطور که بارها گفته ام، ا،ریت قریب به اتفاق توکن های کریپتو اوراق بهادار هستند.

عموم سرمایه گذاران به ،ید توکن های رمزنگاری می پردازند زیرا این سرمایه گذاران سود را پیش بینی می کنند و به آینده ای بهتر امیدوارند. این هزاران توکن اغلب توسط وب‌سایت‌ها و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی پشتیب، می‌شوند و عموماً کارآفرین، از آنها حمایت می‌کنند. عموماً عموماً روی تلاش‌های سایر انسان‌ها در پشت این توکن‌ها برای ،ب سود از سرمایه‌گذاری خود حساب می‌کنند.

با توجه به اینکه بیشتر توکن‌های رمزنگاری اوراق بهادار هستند، نتیجه می‌شود که بسیاری از واسطه‌های ارز دیجیتال در حال معامله در اوراق بهادار هستند و باید در SEC ثبت نام کنند.

واسطه‌های رمزنگاری – چه آنها خود را متمرکز یا غیرمتمرکز بنامند – اغلب ملغمه‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند که معمولاً در بقیه بازارهای اوراق بهادار از یکدیگر جدا هستند: عملکردهای مبا،، کارگزاری-معامله، وظایف نگهداری و تسویه، و وظایف وام. ،یب کارکردهای مختلف در میان واسطه‌های ارزهای دیجیتال، تضاد منافع و خطرات ذاتی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد می‌کند – خطرات و درگیری‌هایی که کمیسیون در هیچ بازار دیگری اجازه نمی‌دهد.

سرمایه گذاران کریپتو باید از رعایت قو،ن مشابه بهره مند شوند [Speaker of the House Sam] ریبرن و [President Franklin D.] روزولت برای محافظت در برابر کلاهبرداری، دستکاری، پیشروی، فروش شستشو و سایر رفتارهای نادرست طراحی شده است. همانطور که قاضی تورگود مارشال به خوبی بیان کرد، “هدف کنگره از تصویب قو،ن اوراق بهادار، تنظیم سرمایه گذاری ها، به هر شکلی که انجام می شود و با هر نامی که نامیده می شود، بود.”

این قانون است؛ این یک انتخاب نیست به ،وان مثال، اینکه خود را یک پلت فرم DeFi بنامید، بهانه ای برای سرپیچی از قو،ن اوراق بهادار نیست.

در حال حاضر، متاسفانه، این بازار مملو از عدم رعایت است. این عدم رعایت نه تنها سرمایه گذاران را در معرض خطر قرار می دهد، بلکه اعتماد عمومی به بازارهای سرمایه ما را نیز به خطر می اندازد.

به این پست گوش کنید

حق چاپ © 2023، هانتون اندروز کورث LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 121


منبع: https://www.natlawreview.com/article/sec-steps-oversight-crypto-exchanges