آیا می توانید پس از مهلت مقرر در مورد کمبود مالیات فدرال اعتراض کنید


در صورتی که مالیات دهندگان پس از پایان مهلت ارسال در دادگاه مالیاتی ایالات متحده برای اعتراض به کمبود مالیات فدرال، دادخواستی را ارسال کنند، ،وماً همه چیز از بین نمی رود. یک پرونده اخیر حکم داد که مهلت تشکیل پرونده ممکن است در شرایط من، به حالت تعلیق درآید.

کمیسر درآمد داخلی مجاز است دفاتر و سوابق مالیات دهندگان را بررسی کند[1] و در صورتی که کمیسیون تشخیص دهد که مالیات اضافی وجود دارد، اخطاریه نقص صادر کند.[2] مالیات دهندگان می توانند در دادگاه مالیاتی ایالات متحده با تسلیم دادخواست به دادگاه ظرف 90 روز پس از ارسال اخطار به دادگاه اعتراض کنند.[3]

مهلت قانونی برای طرح دعوی در دادگاه ممکن است یک قانون قضایی یا یک قانون رسیدگی به دعاوی باشد. اگر مهلت از دست رفته بایگ، صلاحیتی باشد، دادگاه صلاحیت رسیدگی به دعوا را ندارد و دادخواست را رد می کند. اگر مهلت تسلیم یک قانون رسیدگی به دعاوی باشد، این قاعده صرفاً دعاوی منظم را فراهم می کند. در این صورت، طرف دعوا می تواند دلیل موجهی برای تعلیق مهلت دادخواست ارائه کند و دادگاه به دعوا رسیدگی می کند. یک مثال از دلیل عادلانه این است که رقیب اصحاب دعوا، طرف دعوا را فریب داده و دیر تشکیل پرونده داده است.

در Culp v. Commissioner،[4] مالیات دهنده بیش از 90 روز پس از ارسال اخطار کمبود مالیاتی توسط کمیسیونر، دادخواست دادگاه مالیاتی را تسلیم کرد. کمیسیونر از دادگاه خواست تا با این نظریه که دادگاه به دلیل تأخیر تشکیل پرونده فاقد صلاحیت است، دادخواست را رد کند. دادگاه این درخواست را پذیرفت. مالیات دهندگان سپس به دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده برای بخش سوم شکایت کرد، که حکم داد دوره 90 روزه می تواند به طور عادلانه در شرایط من، پرداخت شود. دايره سوم پرونده را به دادگاه مالياتي ارجاع داد تا تصميم بگيرد كه آيا شرايط ماليات‌دهنده به طور عادلانه پرداخت دوره 90 روزه را توجيه مي‌كند.

تصمیم دادگاه سوم استدلال تصمیم اخیر دیوان عالی را در Boechler, PC, v. Commissioner اعمال کرد.[5] موضوع مورد بحث در بوچ،، اعمال عوارض عادلانه برای مهلت ارسال دادخواستی بود که در دادگاه مالیاتی ارسال شده بود که تصمیم اداره استیناف مستقل – یک دفتر اداری در داخل IRS – را در جلسه رسیدگی به پرونده وصول وصول وصول وصول وصول قانونی به چالش می کشید. مهلت ارسال این دادخواست 30 روز پس از تعیین تکلیف استیناف می باشد.[6] مؤدی پس از مهلت مقرر تشکیل پرونده دهد. کمیسر اقدام به رد اقدام در مورد تئوری دیر تشکیل دادگاه مالیاتی از صلاحیت محروم کرد. دیوان عالی مخالفت کرد و حکم داد که اساسنامه ای که مهلت تشکیل پرونده را ارائه می دهد باید به وضوح بیان کند که تشکیل پرونده به موقع صلاحیت قضایی دارد، و اساسنامه ای که مهلت 30 روزه را ارائه می دهد نامشخص است، بنابراین امکان پرداخت عادلانه مهلت پرونده را فراهم می کند. دیوان عالی گفت که حتی اگر خوانش بهتر اساسنامه ممکن است تفسیری مبنی بر صلاحیت دوره تشکیل پرونده را تأیید کند، در صورتی که قانون به وضوح صلاحیت مهلت تشکیل پرونده را تعیین نکرده باشد، این تفسیر باید رد شود. می، کانفیلد قبلاً زم، که تصمیم گرفته شد هشداری را برای بوچ، صادر کرد.[7]

در دسامبر 2022، دادگاه مالیاتی یک نظر 57 صفحه‌ای در پرونده Hallmark Research Cooperative v. Commissioner صادر کرد.[8] نتیجه گیری اینکه دوره 90 روزه برای اعتراض به اخطار نقص، صلاحیت دارد. این تصمیم یک “تصمیم بررسی شده” بود که توسط همه – هفده – از قضات دادگاه مالیاتی امضا شد. این نظر به این قاعده توجه می‌کند که مهلت بایگ، باید به وضوح بیان شود تا صلاحیت قضایی باشد، و اگر چنین نباشد، مهلت تسلیم صرفاً یک قانون رسیدگی به دعاوی است که می‌تواند به طور عادلانه پرداخت شود. دادگاه مالیاتی متن مهلت تشکیل پرونده، تاریخچه آن (که به سال 1926 برمی گردد)، زمینه کد مالیاتی که مهلت تشکیل پرونده در آن آمده است، و تفسیر قضایی آن در طول صد سال گذشته توسط همه دادگاه های فدرال، از جمله دادگاه های استیناف فدرال، که این موضوع را بررسی ،د، بررسی کرد. دادگاه مالیاتی به این نتیجه رسید که این مقامات قانونی از یافته‌های واضحی حمایت می‌کنند که مهلت ۹۰ روزه تشکیل پرونده برای اعتراض به اطلاعیه کمیسیون در مورد کمبود مالیاتی یک قانون قضایی است.

The Third Circuit in Culp درباره نظر جمعی تحقیقات Hallmark بحث نکرد، اگرچه برخی از استدلال ها استدلال های موجود در آن نظر دادگاه مالیاتی را رد می کنند.

اساس تصمیم حوزه سوم این است که بسیاری از اصحاب دعوی دادگاه مالیاتی توسط وکیل نمایندگی نمی شوند. در عوض، بیشتر افراد غیر روح، هستند، و بنابراین کنگره در نظر داشت که رویه دادگاه مالیاتی برای آنها قابل درک باشد. در نتیجه، اگر مهلت تشکیل پرونده مشخص نباشد، و اگر مؤدی دلیل «عادلانه» خوبی برای تأخیر در تسلیم دادخواست دادگاه مالیاتی داشته باشد، ممکن است یک روز در دادگاه فرصت داشته باشد. این همیشه برای مهلت 30 روزه بایگ، برای اعتراض به تصمیم دفتر استیناف در جلسه دادرسی رسیدگی به پرونده صادق است. همچنین برای مواردی که در مدار سوم مربوط به مهلت 90 روزه تشکیل پرونده برای اعتراض به اطلاعیه کمیسیون در مورد کمبود مالیات است، صادق است. اینکه آیا این برای سایر مدارهای فدرال درست است یا خیر، باید دید.


پانویسها و منابع

[1] IRC §7602(a).

[2] IRC §6212(a).

[3] IRC §6213(a).

[4] شماره 22-1789 (حوزه سوم 19 ژوئیه 2023).

[5] 142 S.Ct. 1493 (2022).

[6] IRC 6330(d)(1).

[7]

[8] شماره TC 159 6 (29 نوامبر 2022).

© 2023 Miller, Canfield, Paddock and Stone PLC بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 202


منبع: https://www.natlawreview.com/article/can-tax-court-filing-deadline-be-equitably-tolled