آمازون به دنبال خسارات پولی برای نقض DMCA است


چهارشنبه 26 آوریل 2023

رقابت بین بازرگانان شخص ثالث آمازون بسیار شدید است. این غول ،ده‌فروشی آنلاین اغلب خود را در نقش داور بازی می‌کند و آنچه را که رویه‌های تجاری ناعادلانه می‌داند را ممنوع می‌کند (مانند ارائه محصولات رایگان در ازای بررسی‌های عالی، یا هدف قرار دادن رقبا با اصطلاح “بمب بازبینی”). ماه گذشته، در آ،ین دور این فشار و کشش، غول ،ده‌فروشی آنلاین چندین تاجر را که آمازون ادعا می‌کند از خط قرمز عبور کرده‌اند و ممکن است مجبور شوند در دادگاه فدرال با دعوی قضایی روبرو شوند، سوت زد.

در 30 مارس، آمازون سه شکایت را تنظیم کرد (موجود اینجا، اینجا و اینجا) با این ادعا که مجموعه‌ای از بازرگانان متهم از خدمات ثبت نام تجاری آمازون (که به فروشندگان شخص ثالث کمک می‌کند تا جعل‌کنندگان و سایر ناقضان علائم تجاری و حق نسخه‌برداری را شناسایی و تعطیل کنند) برای صدور چندین درخواست حذف جعلی قانون حق نسخه‌برداری هزاره دیجیتال («DMCA») که رقبا را هدف قرار می‌دهند، استفاده کرده‌اند. فهرست‌های محصولات مشابه خود، با یکی از متهمان تا آنجا پیش رفت که وب‌سایت‌های «ساختگی» با ع،‌های محصول کپی‌شده مخفیانه ایجاد کرد که سپس برای پشتیب، از درخواست‌های حذف استفاده شد (ی،ی متهمان ادعا ،د نسخه‌های کپی‌شده‌شان از ع،‌ها نسخه اصلی بود. ، و اینکه ع،‌های موجود در فهرست‌های محصول اصلی، کپی‌هایی را نقض می‌کنند). متهمان از پورتال آمازون برای گزارش نقض کپی رایت و علامت تجاری به ،وان ابزاری برای سرکوب رقابت مشروع سوء استفاده ،د. علاوه بر امداد دستوری، آمازون به دنبال خسارات مالی هنوز نامشخص، از جمله خسارات ویژه است – ت، آشکار برای مثال زدن از متهمان و نشان دادن این موضوع که آمازون فراتر از بیرون انداختن بازیگران بد از بازار خود برای این نوع رفتارها خواهد رفت. .

برای درک این شکایت و طرح ادعایی متهمان، باید DMCA را درک کرد – از جمله برخی از نقاط ضعف آن. DMCA مجموعه‌ای از بندرگاه‌های امن احتمالی را برای ارائه‌دهندگان خدمات آنلاین (“OSP”) ایجاد می‌کند که پلتفرم‌های آنها ممکن است توسط مشتریان و سایر اشخاص ثالث برای ذخیره یا انتقال مطالب ناقض حق نسخه‌برداری استفاده شود (17 USC § 512). برای واجد شرایط بودن برای محافظت، ا،ر پلتفرم‌های OSP دارای سیستم‌های «Notice-and-Takedown» هستند که از طریق آن صاحبان حق نسخه‌برداری می‌توانند پست‌های کاربر نقض‌کننده را برای حذف پرچم‌گذاری کنند. تا زم، که ارائه‌دهنده خدمات به همه درخواست‌های حذف که دارای معیارهای اساسی خاصی هستند، از جمله سایر معیارهای بندر امن، احترام می‌گذارد، DMCA به ارائه‌دهنده اجازه می‌دهد از مسئولیت ثانویه در قبال مطالب نقض‌کننده که پرچم‌گذاری نشده‌اند، اجتناب کند. مبا، اساسی DMCA این است که بار را به جای خود پلتفرم ها بر دوش دارندگان حقوق بر عهده پلتفرم های پلیس می گذارد، تا زم، که پلتفرم ها ابزاری را برای دارندگان حقوق فراهم کنند تا در صورت کشف موارد خاص نقض، اقدام کنند.

سوء استفاده از DMCA پدیده جدیدی نیست. از آنجایی که DMCA به OSP ها برای بررسی درخواست های حذف (که بسیاری از آنها اکنون خودکار هستند) نیازی ندارد، این سیستم به دارندگان حقوق قانونی و بازیگران بد اجازه می دهد تا به دلخواه پست ها را اژدر کنند. البته، دارندگان حقوقی که درخواست‌های حذف را صادر می‌کنند، م،م به صدور گواهی شهادت دروغ هستند که درخواست‌هایشان مشروع است، اما پس از آن این به طرفی است که محتوایش حذف می‌شود، درخواست متقابلی مبنی بر عدم نقض (یا دفاعی مثبت مانند استفاده منصفانه) ارائه کند. ). از آنجایی که OSP معمولاً علاقه زیادی به بالا ماندن یا پایین آمدن محتوا ندارد، معمولاً در حالی که دارنده حقوق و طرف پست‌کننده در بخش 512 (g) DMCA درگیر می‌شوند، خنثی می‌ماند. حتی در صورتی که مشخص شود درخواست حذف به طور آشکار غیرقانونی بوده است، OSP به ندرت انگیزه زیادی برای پیگیری اقدامات قانونی دارد، همچنین چنین اقدامی معمولاً برای پوستر اصلی منطقی مالی ندارد (به خصوص اگر محتوای حذف شده بازیابی شده باشد). بنابراین، اغلب برای ،، که با سوء نیت از سیستم استفاده می کنند، مجازات کمی وجود دارد یا اصلاً مجازات وجود ندارد.

اما در اینجا مشوق ها کاملاً متفاوت است. در فرآیند “معمولی” که توسط DMCA در نظر گرفته شده است، آمازون به سادگی به ،وان یک واسطه بی طرف عمل می کند، اعلامیه ها و اخطارهای متقابل را بین طرفین به هم می ریزد و محتوا را در صورت ،وم حذف و منتشر می کند. به جز حفظ حفاظت های DMCA خود، ، در دعوا نخواهد داشت. اما در این موارد، نگر، آمازون در مورد طرح ادعایی متهمان واقعاً به مالکیت م،وی مربوط نمی‌شود، زیرا درخواست‌های حذف آنها صرفاً بهانه‌ای برای حذف فهرست‌های رقابتی بود. آمازون در مورد حفظ بازار شخص ثالث خود به ،وان یک بازار پر جنب و جوش که در آن بازرگانان می خواهند و می توانند با موفقیت کالاهای خود را بدون سوء استفاده از DMCA به فروش برسانند، مجموعه انگیزه های بسیار متفاوتی دارد. در هر صورت، آمازون تصریح کرده است که بازرگانان در پلتفرم خود باید مراقب گاز گرفتن دستی باشند که آنها را تغذیه می کند.

© 2023 Proskauer Rose LLP. بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 116


منبع: https://www.natlawreview.com/article/amazon-acts-a،nst-dmca-abuse