آمازون با فیلترهای تقلبی آب جنرال الکتریک جنرال الکتریک مبارزه می کند


نوریس مک لافلین پی.آ

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

مانند بسیاری از بازارهای آنلاین، آمازون نیز با شیوع کالاهای تقلبی و به اصطلاح “کالاهای بازار خا،تری” (محصولاتی که اصل هستند اما برای فروش در ایالات متحده در نظر گرفته نشده اند) به چالش کشیده شده است. آمازون اخیراً به جنرال الکتریک پیوسته تا با انبوه فیلترهای آب جعلی جنرال الکتریک مبارزه کند. را شکایت در دادگاه فدرال در سیاتل، محل مقر آمازون، و صلاحیت شخصی خود را بر اساس ارسال محصولات ،ده فروشان آمازون به واشنگتن (و همچنین بقیه کشور) و موافقت آنها با توافقنامه تجاری خدمات آمازون تشکیل می دهد. محل و صلاحیت قضایی در واشنگتن در پرونده های نقض را فراهم می کند.

دخالت آمازون به ،وان یک شاکی این پرونده را قابل توجه می کند. معمولاً آمازون برای اجرای حقوق خود به مالک علامت تجاری متکی است. به همین دلیل است که آمازون یک ثبت نام تجاری، پروژه صفر (که به صاحبان برند اجازه می‌دهد مستقیماً تقلبی‌ها را از آمازون حذف کنند) و ابزارهای دیگری برای دارندگان علائم تجاری برای اعمال حقوق در پلت فرم تجارت الکترونیک خود ایجاد کرده است. در اینجا، همان شرکت حقوقی نماینده جنرال الکتریک و آمازون است. همچنین تعداد فروشندگان آنلاینی که شکایت علیه آنها ثبت شده است غیرعادی است – در مجموع 16 نفر. شکایت همچنین «جان آیا 1-10» را به ،وان متهم، که هویت آنها ناشناخته است معرفی می کند و آنها را به ،وان «افراد و نهادهایی که در هماهنگی فعال با یکدیگر و متهمان نامبرده به طور آگاهانه و عمدی، تولید، واردات، تبلیغ، بازاریابی، فعالیت می کنند، توصیف می کند. محصولات تقلبی با برند جنرال الکتریک را عرضه کرده و بفروشید.»

همچنین اشاره شکایت به راه‌اندازی «شفافیت» در سال 2018 توسط آمازون است، برنامه‌ای که به ،وان «سرویس سریال‌سازی محصول» توصیف می‌شود و هدف آن «حذف تقلبی‌ها برای محصولات ثبت‌شده» است. شفافیت برندها را قادر می‌سازد تا کد دوبعدی را روی محصولات خود اعمال کنند تا آمازون، ،ده‌فروشان مجاز، مجری قانون و مشتریان بتوانند صحت محصولات ثبت‌شده را تعیین کنند. طبق این شکایت، در مجموع 23000 برند از سال 2021 از شفافیت استفاده می کنند.

شکایت چهار ادعا دارد: نقض علامت تجاری، تبلیغات نادرست، رقابت ناعادلانه تحت قانون Lanham (قانون علامت تجاری فدرال)، و نقض قانون حمایت از مصرف کننده واشنگتن. اگرچه توافقنامه خدمات تجاری نقض شد، ادعای نقض قرارداد از طرف آمازون یا جنرال الکتریک که احتمالاً ذینفع شخص ثالث از قرارداد بوده است، درج نمی شود.

©2022 Norris McLaughlin PA، کلیه حقوق محفوظ استبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 294


منبع: https://www.natlawreview.com/article/amazon-and-ge-team-a،nst-counterfeiters