طرح همسایه خوب فدرال توسط EPA نهایی شد


در 15 مارس 2023، آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) نسخه پیش از انتشار امضا شده ای را منتشر کرد. قانون نهایی، “طرح همسایه خوب” فدرال برای استانداردهای ملی کیفیت هوای محیط ازن 2015″ (قاعده یا قانون نهایی). این قانون یک برنامه اجرایی فدرال (FIP) برای کاهش بیشتر انتشار ا،یدهای نیتروژن (NOx) از واحدهای تولید برق با سوخت فسیلی (EGUs) و از بخش‌های تولیدی و صنعتی خاص ایجاد می‌کند تا به ایالت‌های بادگیر کمک کند تا استاندارد ملی کیفیت هوای محیط 2015 را رعایت کنند. NAAQS) برای ازن.

این قانون در مجموع بیست و سه ایالت (آلاباما، آرکانزاس، کالیفرنیا، ایلینوی، ایندیانا، کنتاکی، لوئیزیانا، مریلند، میشیگان، مینه سوتا، می سی سی پی، میسوری، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، اوکلاهما، پنسیلو،ا، تگزاس، یوتا، ویرجینیا، ویرجینیای غربی و ویسکانسین) با شش ایالت دیگر که احتمالاً در آینده نزدیک شامل خواهند شد (آریزونا، آیووا، کانزاس، نیومکزیکو، تنسی و وایومینگ). فقط منابع غیر EGU در کالیفرنیا پوشش داده می شوند. EGUها در بیست و دو ایالت دیگر م،م به رعایت برنامه تجارت NOx در فصل اوزون 2023 از قانون آلودگی هوای بین ایالتی (CSAPR) خواهند بود. منابع صنعتی تحت پوشش در بیست ایالت باید از سال 2026 با ا،امات مطابقت داشته باشند.[1]

زمینه

آ،ین به روز رس، ازن NAAQS در سال 2015 بود که EPA در حال حاضر بررسی می کند که آیا این سطح را اصلاح کند یا خیر. هنگامی که EPA یک NAAQS را تنظیم می کند، ایالت ها باید ظرف سه سال برنامه های اجرای ایالتی (SIP) را با جزئیات پیاده سازی، نگهداری و اجرای هر NAAQS تهیه کنند. نکته مهم این است که ،ت ها موظفند در SIP خود مفاد کافی را لحاظ کنند تا نشان دهند که منابع انتشار گازهای گلخانه ای از داخل ایالت به عدم دستیابی یا تداخل در نگهداری توسط هیچ ایالتی با توجه به NAAQS «سهم قابل توجهی ندارد». این ماده، مقررات “همسایه خوب” یا “حمل و نقل بین ایالتی” قانون هوای پاک (CAA) نامیده می شود.[2] اگر EPA متوجه شود که یک ایالت SIP همسایه خوبی را ارائه نکرده است یا اگر EPA SIP یک ایالت را تأیید نمی کند، قانون EPA را م،م می کند ظرف دو سال FIP صادر کند.[3]

در سال 2016، EPA به‌روزرس، قانون آلودگی هوای بین ایالتی (CSAPR) را برای رسیدگی به حمل و نقل بین ایالتی آلودگی ازن در رابطه با NAAQS ازن در سال 2008 اعلام کرد.[4] قانون نهایی بودجه انتشار NOx فصل ازن CSAPR را برای بیست و دو ایالت به روز کرد و اجرای این قانون را با فصل ازن 2017 همسو کرد. در دسامبر 2018، EPA “Close-Out” CSAPR را اعلام کرد که مشخص کرد هیچ کاهش بیشتری در انتشار NOx در مورد ازن NAAQS 2008 برای بیست و دو ایالت شرقی تحت پوشش به‌روزرس، CSAPR لازم نیست.

ا،امات همسایه خوب در طول سال ها باعث ایجاد دعوی قضایی شده است، از جمله در مورد به روز رس، CSAPR و CSAPR Close-Out، که منجر به قو،ن اضافی توسط EPA شده است. مدار DC هم به‌روزرس، CSAPR و هم CSAPR Close-Out را بازگرداند، زیرا آنها به طور کامل سهم قابل توجه ایالت‌های رو به باد را در عدم دستیابی یا تداخل برای حفظ NAAQS ازن سال 2008 در ضرب‌الاجل‌های ایالت‌های رو به باد طبق ا،ام CAA در نظر نمی‌گرفتند.[5] در پاسخ، EPA به‌روزرس، تجدیدنظر شده CSAPR را در 30 آوریل 2021 منتشر کرد.[6] در به‌روزرس، تجدیدنظر شده CSAPR، EPA تعیین کرد که این قانون یک درمان کامل برای برخی از ایالت‌ها است، در حالی که سایر ایالت‌ها به طور قابل‌توجهی به توانایی ایالت‌های رو به باد برای برآوردن ا،امات عدم دستیابی یا نگهداری کمک ،د. برای ایالت‌هایی که هنوز به مسائل مربوط به عدم دستیابی یا نگهداری کمک می‌کنند، EPA FIP‌های جدید یا اصلاح‌شده‌ای صادر کرد و با شروع فصل ازن 2021، با بودجه‌های تجدیدنظر شده انتشار گازهای گلخانه‌ای مطابقت داشت. EPA دریافت که اجرای به‌روزرس، تجدیدنظر شده CSAPR مشارکت قابل توجه این ایالت‌ها را در مشکلات مربوط به ،ت‌های پایین‌دستی که ا،امات خود را تحت CAA برآورده می‌کنند، کاملاً حذف کرده است. اخیراً، در 3 مارس 2023، مدار DC چالش به‌روزرس، تجدیدنظر شده CSAPR را توسط انجمنی از شرکت‌های برق و شرکت‌های برق در Midwest Ozone Group در مقابل EPA رد کرد.[7] دادگاه تجزیه و تحلیل کیفیت هوای EPA را به ،وان یک اقدام من، از اختیارات قانونی EPA تحت مقررات همسایه خوب CAA تایید کرد.

EPA در 6 آوریل 2022 طرح همسایگی خوب را برای NAAQS ازن 2015 پیشنهاد کرد.[8]

ا،امات برای EGU

EGUهای سوخت فسیلی در بیست و دو ایالت م،م به پیروی از برنامه تجدیدنظر شده و تقویت شده CSAPR هستند که از فصل ازن برای امسال شروع می‌شود تا کشورهای بادگیر بتوانند در مهلت‌های قانونی مقرر به NAAQS ازن 2015 برسند. برنامه CSAPR کاهش NOx را از طریق یک برنامه تجاری انجام می دهد که در آن هر ایالت تعداد محدودی کمک هزینه (که به ،وان بودجه NOx نامیده می شود) دریافت می کند که به EGUهای تحت پوشش در آن ایالت اختصاص داده می شود. سپس EGUهای تحت تأثیر از این میزان مجاز برای پوشش انتشار NOx در طول فصل ازن استفاده می کنند.

این قانون چندین ویژگی را نهایی می کند تا برنامه معاملاتی را دقیق تر کند. نکته قابل توجه این است که EPA در حال تعیین بودجه های از پیش تعیین شده انتشار گازهای گلخانه ای برای دوره های کنترل 2025 تا 2029، علاوه بر دوره های 2023 و 2024 همانطور که پیشنهاد شده است. با این حال، پس از گذشت سال کنترل 2026، EPA مقدار از پیش تعیین شده را با تجزیه و تحلیل جدیدی از داده های اخیر برای مقادیر ورودی گرمای واحد و نرخ انتشار مقایسه خواهد کرد و اگر تجزیه و تحلیل جدید سطح انتشار مجاز بالاتری نسبت به بودجه از پیش تعیین شده به دست آورد، به جدید تبدیل می شود. استاندارد این یک “بودجه پویا” با مقادیر از پیش تعیین شده به ،وان یک طبقه ایجاد می کند.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم جدید این است که این قانون نرخ انتشار روزانه NOx “backstop” پیشنهادی 0.14 پوند/MMBtu را در هر EGU بزرگ تحت پوشش زغال‌سنگ در طول فصل ازن نهایی می‌کند. نرخ روزانه backstop مربوط به سطح انتشار NOx است که از طریق استفاده از کاهش کاتالیزوری انتخابی (SCR) به دست می‌آید. محدودیت پشتیبان ابتدا در سال 2024 برای EGUهای تحت پوشش با نصب SCR اعمال می شود و سپس تا یک سال پس از نصب SCR (اما حدا،ر تا سال 2030) تمدید می شود تا برای همه EGUهای تحت پوشش موجود از جمله مواردی که ممکن است SCR نداشته باشند اعمال شود. برای EGU که از حد مجاز پشتیبان روزانه بیش از 50 تن فراتر می رود، به جای نسبت عادی 1 به 1 تسلیم کمک هزینه برای دوره کنترل، نسبت تسلیم کمک هزینه 3 به 1 به صورت روزانه اعمال می شود.

ا،امات بخش های جدید صنعتی

این قانون محدودیت‌های میزان انتشار را از سال 2026 در 9 بخش صنعت در بیست ایالت اعمال می‌کند.[9] منابع صنعت تحت پوشش عبارتند از: موتورهای احتراق داخلی متقابل در حمل و نقل گاز طبیعی با خط لوله. کوره در سیمان و تولید محصولات سیمان؛ گرم ، مجدد کوره ها در کارخانه های آهن و فولاد و تولید فروآلیاژ. [10] EPA محدودیت های انتشار را برای دسته های خاصی که در ابتدا در این پیشنهاد وجود داشت، از جمله کوره های فولادی و کارخانه های بتن حذف کرد. این قانون از دسته بندی های خاصی، از جمله دیگ های “کم مصرف” در صنایع مختلف معاف است. EPA همچنین ممکن است معافیت های موردی از استانداردها را بررسی و صادر کند که در آن مالکان می توانند نشان دهند که رعایت محدودیت ها یا از نظر فنی غیرممکن است یا اینکه محدودیت ها باعث مشکلات اقتصادی شدید می شود. با تأیید EPA، تسهیلات غیر EGU فردی تحت تأثیر ممکن است واجد شرایط تمدید یک ساله انطباق تا سال 2027 باشند و در صورت رعایت معیارهای اضافی، EPA این اختیار را دارد که تمدید انطباق اضافی را تا دو یا چند سال تا اوا، سال 2029 اعطا کند. صنایع تحت پوشش بخشی از برنامه تجارت انتشار گازهای گلخانه ای CSAPR که قبلاً برای EGU ایجاد شده است، نخواهند بود.

هزینه ها و مزایا

EPA هزینه برآورده ، استانداردهای جدید را تقریباً 910 میلیون دلار در سال در دوره 2023 تا 2042 برآورد می کند. EPA برآورد می کند که مزایای آن در سال 2026 4.3 میلیارد دلار باشد. با در نظر گرفتن هزینه های انطباق، مزایا 3.7 میلیارد دلار ،ن زده می شود. EPA همچنین ،ن می زند که ارزش فعلی خالص این قانون طی دوره 2023 تا 2042، پس از در نظر گرفتن هزینه های انطباق، 200 میلیارد دلار است.

مراحل بعدی

تکرارهای مختلف قو،ن مربوط به حمل و نقل بین ایالتی بسیار بحث برانگیز بوده است و این قانون نهایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. در حال حاضر چندین ایالت با صدور مجوز EPA در مورد SIPهای همسایه خوب، که به ،وان مبنایی برای تحمیل FIP جدید عمل می کنند، به چالش می کشند. علاوه بر این، منابع صنعتی تازه تحت پوشش ممکن است به دنبال لغو این قانون باشند، زیرا این صنایع در حال حاضر با استانداردهای فدرال و ایالتی مطابقت دارند. قانون نهایی 60 روز پس از انتشار در رجیستر فدرال اثر قانونی خواهد داشت.


پانویسها و منابع

[1] EPA به افزایش استاندارد برای EGU ها برای فصل ازن 2023 نیاز دارد، زیرا مهلت اولیه دستیابی به استاندارد در مناطق با دسترسی متوسط ​​آگوست 2024 است. EPA این استاندارد را برای منابع صنعتی جدید غیر EGU می خواهد زیرا مهلت دستیابی به استاندارد اولیه در مناطق غیرقابل دسترسی جدی است. آگوست 2027.

[2] 42 USC § 7410(a)(2)(D)(i)(I).

[3] 42 USC § 7410 (c) (1).

[4] 81 فدرال Reg. 74,504, 74,511.

[5] ویسکانسین علیه EPA938 F.3d 303, 313-15 (DC Cir. 2019); نیویورک علیه ایالات متحده آمریکا. EPA، 781 فدرال رزرو App’x 4, 7 (DC Cir. 2019).

[6] 86 فدرال رزرو Reg. 23,054 (30 آوریل 2021).

[7] خیر 21-1146 (DC Cir. 3 مارس 2023).

[8] 87 فدرال رزرو Reg. 20,036 (6 آوریل 2022).

[9] محدودیت های جدید انتشار برای صنایع تولیدی در آرکانزاس، کالیفرنیا، ایلینوی، ایندیانا، کنتاکی، لوئیزیانا، مریلند، میشیگان، می سی سی پی، میسوری، نوادا، نیوجرسی، نیویورک، اوهایو، اوکلاهما، پنسیلو،ا، تگزاس، یوتا، ویرجینیا، اعمال خواهد شد. و ویرجینیای غربی

[10] منابع صنعتی تنظیم شده همچنین شامل کوره های تولید شیشه و محصولات شیشه ای است. دیگ های بخار در کارخانه های آهن و فولاد و ساخت فروآلیاژ، است،اج سنگ معدن ف،، تولید مواد شیمیایی اساسی، تولید فرآورده های نفتی و زغال سنگ، و کارخانه های خمیر، کاغذ و مقوا؛ و احتراق و ، سوز در محفظه های احتراق و ، سوز.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/reducing-smog-downwind-states-epa-finalizes-good-neighbor-plan