گوگل 391.5 میلیون دلار به 40 ایالت برای تسویه حریم خصوصی پرداخت خواهد کرد


سه شنبه 22 نوامبر 2022

در آنچه در نظر گرفته شده است بزرگترین س،تگاه مربوط به حریم خصوصی در تاریخگوگل 391.5 میلیون دلار به 40 ایالت پرداخت خواهد کرد تا تحقیقات 40 دادستان کل ایالت را حل و فصل کند. ائتلاف دو حزب وکلای دادگستری ادعا کرد که گوگل کاربران را گمراه کرده است که تصور کنند انصراف از اشتراک‌گذاری داده‌های موقعیت مک، آنها باعث می‌شود این شرکت نتواند مکان کاربران را ردیابی کند. اما حتی زم، که کاربران از ردیابی موقعیت مک، منصرف شدند، محققان تأیید ،د که گوگل با این وجود داده های موقعیت مک، کاربر را در تعدادی از سرویس های خود از جمله ابزار جستجو، نقشه ها و برنامه های کاربردی خود ردیابی می کند. دادستان کل گفت که این اقدامات که بین سال های 2014 و 2020 رخ داده است، قو،ن حمایت از مصرف کننده را که گمراه ، و فریب مصرف کنندگان را ممنوع می کند، نقض می کند. بین قو،ن حمایت از مصرف کننده که طبق تحقیقات نقض شدند، بخش های 349 و 350 قانون تجارت عمومی نیویورک و فصل 93A قانون عمومی ماساچوست بودند.

گفته می‌شود که داده‌های موقعیت مک، کاربر به تبلیغ‌کنندگان فروخته می‌شود، که سپس از داده‌ها برای ارائه تبلیغات هدفمند به مصرف‌کنندگان بر اساس مکانشان استفاده می‌کنند. دادستان کل ادعا کرد که داده‌های ارزشمند موقعیت مک، کلید ،ب و کار تبلیغاتی گوگل است که بیش از 200 میلیارد دلار درآمد سالانه تبلیغاتی ایجاد کرده است.

علاوه بر پرداخت قابل توجه، شرکت همچنین موافقت کرد که افشای اطلاعات خود را در مورد داده های ردیابی مکان به ،وان بخشی از تسویه حساب بهبود بخشد. در یک پست وبلاگ گوگل در 14 نوامبر 2022 منتشر شد و اطمینان داد که به زودی “کنترل ها و شفافیت بیشتری بر روی داده های مکان” به کاربران ارائه خواهد کرد.

این توافقنامه در بحبوحه فشار فزاینده قانونگذاران ایالتی و فدرال در سراسر طیف سیاسی برای اصلاح شیوه ها و سیاست های حفظ حریم خصوصی شرکت ها صورت می گیرد. پیشنهاد قانون فدرال به دنبال تنظیم و اعمال نظارت بیشتر بر روی اقدامات حفظ حریم خصوصی، از جمله اجازه دادن به دلایل فدرال، ایالتی و خصوصی برای اقدام برای نقض حریم خصوصی است. چنین قو،نی به شکایت خصوصی و عمومی در سراسر کشور اجازه می دهد. اگرچه انتظار نمی رود این قانون در شکل فعلی تصویب شود، اما حرکت سیاسی پشت افزایش مقررات حفظ حریم خصوصی را نشان می دهد.

چشم انداز قانونی فعلی همچنین راه های خاص ایالتی را برای به چالش کشیدن شیوه ها و سیاست های حفظ حریم خصوصی فراهم می کند، زیرا پنج ایالت از جمله کالیفرنیا، ک،ادو، کانکتیکات، یوتا و ویرجینیا در حال حاضر دارای قو،ن جامع حفظ حریم خصوصی داده های مصرف کننده هستند. در میان این پنج ایالت، فقط کالیفرنیا اجازه یک حق عمل خصوصی را می دهد. ایالت های دیگر قانون حفظ حریم خصوصی را معرفی کرده اند یا قانون هدفمند حفظ حریم خصوصی را تصویب کرده اند. به ،وان مثال، ایلینوی دارای قو،ن داده های بیومتریک است (قانون بیومتریک حریم خصوصی ایلینویز یا BIPA) که یک حق اقدام خصوصی ایجاد می کند، که به ،وان مبنایی برای چندین پرونده قضایی و تسویه حساب اصلی، از جمله یک حکم 228 میلیون دلاری علیه راه آهن BNSF عمل کرده است. شرکت ناشی از ا،ام رانندگان کامیون به ارائه شناسه های بیومتریک برای دسترسی به امکانات شرکت می باشد. غول رسانه های اجتماعی TikTok همچنین وارد تسویه حساب 92 میلیون دلاری شد برای حل و فصل شکایت دسته جمعی بر اساس ادعاهای BIPA در اکتبر 2022. در سطح بین المللی، اروپا مجموعه ای از مقررات جامع حریم خصوصی خود را دارد که به طور مشابه باعث جریمه های چند میلیون دلاری توسط تنظیم کننده های اروپایی شده است. در سال گذشته، شرکت تشخیص چهره Clearview AI مستقر در نیویورک توسط یک تنظیم کننده حریم خصوصی بریت،ا 7.5 میلیون پوند و 20 میلیون یورو توسط آژانس های حفاظت از داده های ایتالیایی و فرانسوی به دلیل نقض قو،ن حریم خصوصی اروپا جریمه شد.

با تصویب قو،ن جدید حفظ حریم خصوصی، به احتمال بسیار زیاد، دعاوی حقوقی و تسویه حساب ها افزایش خواهد یافت. در واقع، قبلاً افزایش یافته است. مثلا، اپل اخیرا در کالیفرنیا شکایت کرد تحت قانون تهاجم به حریم خصوصی کالیفرنیا برای شیوه های جمع آوری داده های خود. مشابه رویه‌های گوگل که موجب تسویه حساب شد، در این دعوی ادعا شده بود که اپل داده‌های برنامه را بین صدها هزار کاربر ردیابی و به اشتراک می‌گذارد، علیرغم اینکه کاربران چنین ویژگی‌هایی را غیرفعال می‌کنند. علاوه بر این، سه ایالت و ناحیه کلمبیا نیز از گوگل شکایت ،د در حوزه قضایی مربوطه خود در ژانویه 2022 برای اقدامات ردیابی مکان شرکت. پرونده ها در حال حاضر در حال بررسی هستند و درخواست های گوگل برای رد در دو مورد رد شد. تا آنجا که شهرک سازی گوگل نیز به طور جداگانه ۸۵ میلیون دلار پرداخت کرده است در اکتبر 2022 برای حل و فصل دعوای حفظ حریم خصوصی که توسط ایالت آریزونا مطرح شد.

چشم انداز قانونی در حال تحول پیرامون حریم خصوصی داده ها باید دارندگان داده ها را تشویق کند تا به طور منظم اقدامات خود را در مورد استفاده از داده های مصرف کننده ارزیابی کنند.

سباستین آ. ناوارو نیز در این مقاله مشارکت داشته است.

© 1994-2022 Mintz، Levin، Cohn، Ferris، Glovsky و Popeo، PC کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 326


منبع: https://www.natlawreview.com/article/google-pays-record-privacy-settlement-lawsuits-are-expected-to-rise