پاسخ به تحریم های اداره کنترل دارایی های خارجی


دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC) مسئول اطمینان از عدم سرمایه گذاری وجوه به دست آمده از فعالیت های غیرقانونی خارجی در موسسات و شرکت های داخلی در ایالات متحده است. این سازمان از طریق ابزارهای مختلف، از جمله اجرای برنامه‌های تحریم‌های اقتصادی و تجاری مختلف، برای تحقق این امر تلاش می‌کند. این تحریم ها بر اساس سیاست خارجی و امنیت ملی ایالات متحده علیه کشورها و رژیم های خارجی هدف قرار گرفته، تروریست ها، قاچاقچیان بین المللی مواد مخدر و سایرینی است که در فعالیت های غیرقانونی فعالیت می کنند. شناخته شده ترین این برنامه ها لیست اتباع ویژه و افراد مسدود شده است که به لیست OFAC SDN نیز معروف است.

هنگامی که OFAC فردی را در لیست SDN قرار می دهد، خارج شدن از لیست می تواند چالش برانگیز باشد. هنگام درخواست حذف لیست SDN، اتباع خارجی باید دلیل خاصی (و معتبر) برای درخواست از OFAC برای لغو تصمیم قبلی خود داشته باشند. در حالی که دلایل متعددی برای لغو تحریم‌های OFAC وجود دارد، این دلایل همگی مربوط به واقعیت هستند و ارائه یک دادخواست موفق برای حذف مست،م درک دقیق قو،ن، رویه‌ها و اولویت‌های OFAC است.

قرار گرفتن در فهرست SDN OFAC می تواند پیامدهای تجاری و مالی قابل توجهی برای شرکت ها و افراد خارجی داشته باشد. در حالی که در بسیاری از موارد می‌توان با موفقیت درخواست حذف از فهرست SDN را داد، خاتمه تحریم‌های OFAC نیازمند رویکردی آگاهانه، استراتژیک و آینده‌نگر است.

رویه ها و ملاحظات استراتژیک برای حذف از لیست SDN OFAC

اگر نیاز به حذف از فهرست SDN دارید (یا اگر یکی از مشتریان شما نیاز به ارائه دادخواست برای حذف تحریم های OFAC) برای شروع چه چیزهایی باید بد،د؟ در اینجا مروری بر جنبه‌های رویه‌ای کلیدی و برخی از آنها است ملاحظات استراتژیک درگیر در جستجوی حذف از فهرست SDN OFAC:

1. ثبت درخواست برای حذف با OFAC

درخواست حذف از فهرست SDN یک رویه اداری است که مستقیماً با OFAC سروکار دارد. در حالی که درخواست کمک قضایی در برخی شرایط یک گزینه است، ،وج از تحریم‌های OFAC معمولاً با ارائه درخواست حذف به دفتر شروع می‌شود.

راهنمایی OFAC برای محتویات درخواست حذف نسبتاً اندک است-به طور کامل تشکیل شده است از موارد زیر:

  • «نام شخص فهرست شده و نام شخص تماس و آدرس پستی (از جمله آدرس ایمیل)؛

  • «تاریخ اقدام مربوط به فهرست OFAC (مانند تعیین یا شناسایی)؛ و

  • درخواست برای تجدید نظر در تصمیم OFAC، از جمله شرح مفصلی در مورد اینکه چرا فرد فهرست شده باید حذف شود.

با این حال، این مجموعه نسبتاً ابتدایی دستورالعمل ها نباید به این م،ا تفسیر شود که ثبت درخواست حذف یک فرآیند ساده یا ساده است. تهیه پیش نویس دادخواست حذف مست،م درک جامعی از (1) دلایل فهرست شدن شخص مورد تحریم، (2) دلایل موجود برای درخواست حذف، و (iii) حقایق و استدلال های قانونی است که OFAC عموماً مایل است در هنگام رسیدگی به درخواست ها در نظر بگیرد. برای حذف

2. شناسایی دلایل حذف از لیست SDN

در حالی که ثبت درخواست حذف یک رویه اداری است، OFAC حذف را به طور طبیعی اعطا نمی کند. افرادی که به دنبال ا،اج هستند باید مبنای معتبری برای انجام این کار داشته باشند، و باید به طور مثبت و مؤثر نشان دهند که اعمال تحریم‌های OFAC یا (i) هرگز تضمین نشده است، یا (ii) دیگر تضمین نشده است. برخی از دلایل اصلی برای حذف از فهرست SDN (همانطور که توسط OFAC مشخص شده است) عبارتند از:

  • هویت اشتباه؛

  • مبنای تعیین دیگر وجود ندارد (تغییر در شرایط). یا،

  • “[A] تغییر مثبت در رفتار.»

اگرچه هویت اشتباه عموماً ساده‌ترین دلیل برای اثبات است، اما کمترین دلیل را نیز دارد. در بیشتر موارد، افراد مسدود شده ای که به دنبال حذف از لیست SDN هستند، باید بر روی یکی از دلایل ذکر شده در بالا (یا هر دو) تمرکز کنند. این اغلب یک فرآیند زمان بر است که به شواهدی مبنی بر تغییر قابل توجهی نیاز دارد مانند:

  • تغییر در شرایط ژئوپلیتیک، تغییر در سیاست خارجی ایالات متحده، یا حذف خطرات امنیت ملی که زیربنای فهرست SDN فرد مسدود شده است.

  • خاتمه روابط تجاری یا روابط با منافع خارجی که باعث فهرست شدن SDN شخص شده است. یا،

  • تجدید ساختار نهادهای شرکتی، بستن حساب های خارجی، و/یا برداشتن گام های دیگر با هدف خاص دستیابی به حذف لیست SDN.

در همه موارد، هنگام حذف از فهرست SDN OFAC، مستندات کامل ضروری است. افراد مسدود شده باید از نزدیک با وکیل خود همکاری کنند تا همه سوابق مربوط را جمع آوری کنند، و سپس وکیل باید بسته اسنادی را جمع آوری کند که از درخواست فرد برای حذف پشتیب، می کند – در حالی که همچنان امتیاز وکیل-موکل را حفظ می کند و به همه ملاحظات قانونی مربوطه توجه می کند.

3. درخواست توجیه OFAC برای تحریم فرد مسدود شده

اگر مشخص نیست که چرا یک فرد مسدود شده در لیست SDN قرار دارد، شخص مسدود شده (یا وکیل فرد مسدود شده) می تواند درخواستی برای سوابق اداری به OFAC ارسال کند تا یادداشت و شواهدی را که OFAC بر اساس آن تصمیم خود را مبتنی است به دست آورد. در حالی که این به ج، زم، اضافه می کند (و در حالی که ممکن است بخشی از این سوابق به دلیل اطلاعات طبقه بندی شده اصلاح شود)، می تواند یک گام اساسی برای فرموله ، یک درخواست موثر برای حذف باشد.

4. درخواست ملاقات و همکاری با OFAC

هنگام ارسال درخواست حذف از فهرست SDN، افراد مسدود شده و مشاور آنها این گزینه را دارند که درخواست ملاقات با OFAC را داشته باشند. با این حال، همانطور که در 31 CFR § 501.807 (c)، “اینگونه جلسات ا،امی نیست و دفتر می تواند بنا به صلاحدید خود از برگزاری چنین جلساتی قبل از تکمیل بررسی طبق این بخش خودداری کند.”

در نتیجه، در حالی که یک جلسه ممکن است ساده ترین راه برای توضیح شرایط یا کار با مجموعه پیچیده ای از مسائل با OFAC به نظر برسد، افراد مسدود شده و مشاور آنها نباید به گرفتن جلسه متکی باشند. درعوض، آنها باید زمان، تلاش و منابع لازم را برای پیش‌نویس درخواستی واضح و قانع‌کننده اختصاص دهند و باید مجموعه‌ای از نمایشگاه‌هایی را که به خوبی سازمان‌دهی شده و بر،ب‌گذاری شده‌اند ارائه کنند که از دلایل اعلام شده آنها برای حذف حمایت کند. اغلب اوقات، به جای وادار ، OFAC به درخواست جلسه، یک درخواست با پیش نویس ضعیف یا غیرمستند برای حذف به سادگی منجر به رد می شود.

صرف نظر از اینکه OFAC درخواست ملاقات را اعطا می کند یا خیر، این اختیار را دارد که «توضیح، تأیید یا سایر اطلاعات اضافی» را که لازم بداند درخواست کند. در حالت ایده‌آل، افراد مسدود شده و وکیل آنها تمام اطلاعات مورد نیاز OFAC را برای اتخاذ تصمیم مطلوب با درخواست حذف خود ارسال می‌کنند. اگر OFAC اطلاعات بیشتری را درخواست کند، افراد مسدود شده و مشاور آنها باید به سرعت پاسخ دهند، زیرا تاخیرهای غیرضروری فقط به ادامه روند کمک می کند.

5. کار مش، با OFAC

به طور کلی، درخواست حذف از فهرست SDN باید به ،وان یک فرآیند مشارکتی در نظر گرفته شود. کار با OFAC – به جای مخالف – در بیشتر موارد بیشترین فرصت را برای حل مساعد خواهد داشت. همانطور که در بالا ذکر شد، در حالی که OFAC می تواند جلسات را اعطا کند و اطلاعات اضافی را درخواست کند، همچنین می تواند درخواست های ناکافی برای حذف را رد کند. اتخاذ یک رویکرد مشارکتی که نشان دهنده تمایل فرد مسدود شده برای کار با OFAC باشد، به حدا،ر رساندن شانس OFAC برای حل هرگونه سؤال باز به جای رفتن به برنامه بعدی کمک می کند.

اتخاذ یک رویکرد مشارکتی می تواند به ایجاد زمینه برای حل و فصل مطلوب هرگونه تعاملات آتی با OFAC نیز کمک کند. در بسیاری از موارد، ثبت نام موفقیت آمیز برای حذف از لیست SDN آ،ین برخورد یک فرد مسدود شده با OFAC نخواهد بود. ایجاد یک رابطه کاری خوب می تواند بسیار مهم باشد. و هنگامی که بانک ها یا شرکت های داخلی از OFAC در مورد تجارت با فرد مسدود شده یا آزادی دارایی های فرد مسدود شده استعلام می گیرند، داشتن سابقه مطلوب نیز می تواند به این امر کمک کند.

6. به چالش کشیدن تصمیم نهایی آژانس OFAC در دادگاه

در حالی که به طور کلی بهتر است در صورت امکان با OFAC همکاری کنید، هنگامی که OFAC به طور رسمی درخواست حذف از لیست SDN را رد کرد، تنها گزینه باقی مانده فرد مسدود شده ممکن است مراجعه به دادگاه باشد. رد رسمی درخواست حذف به ،وان تصمیم نهایی آژانس در نظر گرفته می شود و این بدان م،ی است که در دادگاه منطقه فدرال قابل بررسی است.

چالش‌های مربوط به تصمیمات نهایی آژانس در دادگاه منطقه فدرال توسط قانون رویه‌های اداری (APA) اداره می‌شود. بر اساس APA، دلایل بالقوه برای به چالش کشیدن رد درخواست حذف از فهرست SDN عبارتند از (اما محدود به موارد زیر نیست):

  • تفسیر نادرست از قو،ن یا مقررات حاکم؛

  • نتیجه گیری اشتباه قانون؛

  • استفاده از روش های نامن،؛ و

  • تصمیم گیری خودسرانه یا دمدمی مزاجانه.

به ،وان مرکز شرایور به خوبی خلاصه می کند“به دلیل احترام قابل توجه دادگاه ها به تفسیر آژانس از اساسنامه حاکم و یافته های واقعی آن، چالش های رویه ای در روند تصمیم گیری یک آژانس ممکن است چشم اندازهای بیشتری را برای تامین امنیت ارائه دهد.” این قطعاً در هنگام برخورد با OFAC صدق می کند، زیرا ماهیت اختیارات OFAC و پیچیدگی مسائل مربوط به تحریم OFAC اغلب منجر به رعایت موارد اساسی می شود.

7. برخورد با مسائل پس از حذف

در نهایت، هنگام درخواست حذف از فهرست SDN، برای افراد مسدود شده و مشاور آنها مهم است که به طور فعال مسائل مختلف پس از حذف را نیز در نظر بگیرند. به ،وان مثال، حتی زم، که یک فرد مسدود شده حذف را تضمین کرد، موسسات مالی و شرکت‌ها ممکن است از روی احتیاط فراوان همچنان در برخورد با فرد مسدود شده مردد باشند. کار با بانک ها و شرکت ها به طور فعال می تواند به جلوگیری از (یا حداقل کاهش) هرگونه تاخیر پس از حذف در پیشبرد تراکنش ها، سرمایه گذاری ها یا فعالیت های تجاری مورد نظر کمک کند.

Oberheiden PC © 2023 بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 132


منبع: https://www.natlawreview.com/article/getting-sdn-list-what-to-know-if-you-ve-been-sanctioned-ofac