همکاری وزارت دادگستری و گوگل در جستجوی سال 2016 از دست دادن داده ها را تضمین می کند


شرکت حقوقی هانتون اندروز کورث که به دلیل مسائل حقوقی پیچیده در حقوق تجارت و دعاوی شناخته شده است

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

شنبه 12 نوامبر 2022

در 25 اکتبر 2022، و، دادگستری ایالات متحده (“DOJ” یا “Department”) اعلام کرد که گوگل وارد یک توافق برای حل و فصل اختلاف بر سر از دست دادن داده ها در پاسخ به حکم جستجوی صادر شده در سال 2016.

بر اساس این قرارداد، Google موافقت کرده است که «برنامه انطباق با روند قانونی خود را اصلاح و ارتقا دهد تا از پاسخ‌های به موقع و کامل به فرآیندهای قانونی مانند احضاریه‌ها و حکم‌های جستجو، همانطور که طبق قانون ارتباطات ذخیره شده (SCA) و سایر مراجع قانونی قابل اجرا لازم است، اطمینان حاصل کند.» یک کارشناس مستقل سازگاری همچنین پیشرفت‌های Google و انطباق با قرارداد را کنترل خواهد کرد.

در سال 2016، دادستان های ایالات متحده یک حکم جستجو برای داده های نگهداری شده در گوگل مربوط به تحقیقات جنایی صرافی ارزهای دیجیتال BTC-e به دست آوردند. این حکم تحت SCA برای داده‌هایی که Google در خارج از ایالات متحده نگهداری می‌کند صادر شد. از سال 2017 تا 2018، گوگل و و، دادگستری بر سر این حکم دعوا ،د و تا آن زمان کنگره قانون تصویب کرد در سال 2018، گوگل با شفاف سازی اینکه SCA می تواند برای اطلاعاتی که در خارج از کشور نگهداری می شود اعمال شود، داده ها را از دست داده است.

دستیار دادستان کل، کنت آ. پولیت، جونیور از بخش جنایی و، دادگستری، گفت: “دپارتمان متعهد است که اطمینان حاصل کند که ارائه دهندگان ارتباطات الکترونیکی از دستورات دادگاه برای محافظت و تسهیل تحقیقات جنایی پیروی می کنند.” این توافقنامه عزم و،خانه را در حصول اطمینان از اینکه شرکت‌های فناوری مانند گوگل، پاسخ‌های سریع و کاملی را به روند قانونی ارائه می‌دهند تا امنیت عمومی را تضمین کرده و متخلفان را به دست عدالت بسپارند، نشان می‌دهد.»

حق چاپ © 2022، هانتون اندروز کورث LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 316


منبع: https://www.natlawreview.com/article/google-enters-agreement-doj-over-2016-search-warrant-data-loss