نقشه راه برای موارد استفاده از هوش مصنوعی


استفاده از محصولات مولد هوش مصنوعی اینجا باقی مانده است. فهرست زیر می تواند برای کمک به ایجاد یک نقشه راه تجاری و قانونی به سمت استفاده از هوش مصنوعی مولد استفاده شود. در پایان، سفر در مورد تطبیق یک مورد استفاده با یک محصول یا محصولات هوش مصنوعی مولد من، برای تلاش یا تجارت خاص شما بر اساس تعدادی از عوامل است.

  • برای یک سفر آماده شوید: هوش مصنوعی مولد به سرعت موارد استفاده در حال تکامل است. فشار زیادی برای استفاده از مزایا در سریع ترین زمان ممکن وجود دارد. به خاطر داشته باشید که در سفری هستید که نیاز به رویکردی عمدی و دقیق دارد. فروشندگان بزرگ مانند مایکروسافت، گوگل و آمازون هنوز در مراحل مختلف «حالت نمایش» هستند. همچنین ا،یستم رو به رشد و مهمی از فروشندگان و مشاوران خاص و متمرکز بر صنعت وجود دارد. یک رویکرد مسئولانه مست،م تعهد به سفر در طول زمان است.

  • ایجاد کمیته های بازبینی و آموزش هوش مصنوعی مولد: مانند ابتکارات منبع باز و حریم خصوصی، بسیاری از مشتریان در حال ایجاد گروه ها یا کمیته های مورد استفاده هستند و قو،نی را در مورد استفاده از هوش مصنوعی مولد ایجاد می کنند. در پایان، مانند سایر فناوری‌ها، آموزش یک ،صر ضروری برای کاربران برای درک مسائل و اه، شرکت شما خواهد بود.

  • امکان سنجی مورد استفاده/انتخاب محصول هوش مصنوعی مولد: کارگروه‌ها یا کمیته‌های هوش مصنوعی می‌توانند به ایجاد «معیارهای» مورد استفاده کمک کنند که می‌تواند برای یک مورد استفاده خاص اعمال شود و آن را در برابر مدل(های) هوش مصنوعی مختلف برای (امیدواریم) بهترین نتایج به کار گیرند. این امر مست،م درک اه، ،ب و کار، مزایا و خطرات مختلف محصولات هوش مصنوعی مولد خاص است که در برابر بیشتر مسائل موجود در این لیست اعمال می شود. مفهوم در اینجا شبیه به آن چیزی است که هنگام استفاده از نرم‌افزار منبع باز و برای استفاده داخلی یا خارجی به آن نگاه می‌کنید، اما با نگر،‌های اضافی مربوط به دقت، محرمانه بودن، امنیت و سایر مسائل مربوط به هوش مصنوعی مولد. مقایسه یک مورد استفاده با قابلیت‌های محصول هوش مصنوعی مولد بسیار کلیدی خواهد بود.

  • کیفیت ،وجی/داده های آموزشی: دقت یک چالش برای هوش مصنوعی مولد است. هوش مصنوعی می‌تواند پاسخ‌هایی را به شیوه‌ای بسیار قانع‌کننده و «اخبار جعلی» ارائه دهد و همچنان اشتباه باشد. این خطاها یا “توهمات” به وضوح به ،وان یک کار در حال پیشرفت شناخته می شوند. این همچنین بر کیفیت داده های آموزشی مورد استفاده برای آموزش هوش مصنوعی مولد و مسائل مرتبط تأکید می کند. مدل‌های متمرکز یا آموزش‌دیده‌تر باید به کاهش خطاها کمک کنند، اما همچنان رخ می‌دهند – بنابراین آموزش مدل برای تشخیص (و نه دو برابر ،) خطاها حرکت دیگری در فضای هوش مصنوعی مولد است. در واقع، حتی یک موقعیت جدید در برخی از شرکت‌ها به نام “مربی سریع” وجود دارد که وظیفه آنها صرف زمان برای آموزش هوش مصنوعی از طریق ورودی‌های سریع مختلف است!

  • سایر مسائل پیرامون داده های آموزشی: تعیین کنید که آیا هوش مصنوعی مولد بر روی اینترنت یا منابع عمومی مشابه تمرین می کند یا ،وجی تولید می کند. اگر قابل اجرا است و دسترسی دارید، استفاده از هوش مصنوعی‌های مولد را در نظر بگیرید که داده‌های اختصاصی است،اج و آموزش می‌دهند تا از ادعاهای مالکیت م،وی شخص ثالث و سایر مسائل جلوگیری کنند. به خاطر داشته باشید که بین ادعاهای شخص ثالث مربوط به هر ،وجی و ادعاهای شخص ثالث مربوط به خود هوش مصنوعی مولد تفاوت وجود دارد.

  • ایجاد یک جعبه ایمنی و قو،ن را در نظر بگیرید: ایجاد یک جعبه شنی (با قو،ن/نرده‌های محافظ من،) را در نظر بگیرید که در آن کارمندان خاص یا دیگران تشویق می‌شوند تا هوش مصنوعی و ایده‌های بالقوه را امتحان کنند. این نه تنها خلاقیت را ارتقا می دهد (و سرگرم کننده است)، بلکه به همه قدرت می دهد تا نحوه استفاده از این ابزارها و پتانسیل های مرتبط با آنها را بیاموزند. مهمتر از همه، این می تواند محصولات جدیدی ایجاد کند که ممکن است قبلاً به آنها فکر نکرده باشید.

  • آیا استفاده از هوش مصنوعی مولد قانون یا سایر تعهدات را نقض می کند؟ تعیین کنید که آیا استفاده از هوش مصنوعی مولد می تواند قانون یا تعهدات قراردادی مانند رازداری یا امنیت را نقض کند یا به مشکلات دیگری مانند کلاهبرداری یا حتی اخاذی کمک کند. برای انجام این کار، باید ابزار(های) AI مولد خاص مورد بحث را درک کنید و نحوه عملکرد آن محصولات را همراه با، برای مثال، شرایط و ضوابط، در صورت وجود، برای هر محصول اعمال کنید.

  • شرایط و ضوابط مربوط به هوش مصنوعی تولیدی را بخو،د: این باید ناگفته نماند اما برای کمک به درک کاربردهای مجاز، خطرات و تعهدات فروشندگان هوش مصنوعی مولد، زمان خود را صرف بررسی شرایط و ضوابط کنید. به خاطر داشته باشید که این موارد اغلب با تکامل فروشندگان و محصولات به طور منظم تغییر یا اصلاح می شوند.

  • چه ،ی صاحب ،وجی است؟ شرایط و ضوابط مربوط به مالکیت ،وجی ایجاد شده با استفاده از هوش مصنوعی مولد را بخو،د. علاوه بر این، اگر مایل به دریافت حمایت از حق چاپ یا حق ثبت اختراع در مورد آنچه ایجاد شده هستید، قانون باقی می ماند که فقط آثار یا اختراعات ایجاد شده توسط انسان می توانند از چنین حمایتی برخوردار شوند. برخی دعواهای حقوقی در این زمینه وجود دارد تا تفاوت بین آثار با کمک هوش مصنوعی در مقایسه با آثار (یا اختراعات) که کاملاً با هوش مصنوعی تولید شده است، به م،ای “کار متحول کننده” همراه با سایر استدلال های مشابه، و اینکه چه ،ی می تواند مالک یا مالک باشد، وجود دارد. مالکیت کامل در چه ،وجی

  • اخلاق، تبعیض بالقوه، تعصب و تقلب: برخی از موارد استفاده می توانند خود را به تبعیض علیه افراد یا گروه ها برسانند. همیشه این را در نظر داشته باشید تا مطمئن شوید که استفاده از هوش مصنوعی مولد تعصبات بر اساس نژاد، ،ت یا سایر ویژگی های محافظت شده را تداوم یا تقویت نمی کند. اطمینان حاصل کنید که از مدل به شیوه ای اخلاقی و مسئولانه استفاده می شود. در پایان، مقررات داخلی و بین المللی هوش مصنوعی مولد وجود خواهد داشت، بنابراین خط مشی داخلی خود را ایجاد کنید و در مورد سیاست های مشابه هر فروشنده پرس و جو کنید.

  • تعمیر و نگهداری مداوم و به روز رس،: این موضوع را در صدر فهرست نگه دارید. برخلاف فناوری توسعه‌یافته‌تر که دارای چرخه محصول معمولی است، هوش مصنوعی‌های مولد نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم و به‌روزرس،‌ها و برنامه‌های مختلف بسیار سریع دارند. برنامه ای داشته باشید تا در طول زمان از نگهداری، به روز رس، ها و سایر قابلیت ها (همراه با خطرات) مطلع شوید.

  • حریم خصوصی و امنیت: اطمینان حاصل کنید که سیستم های در حال اجرا/میزب، هوش مصنوعی مولد ایمن هستند و با قو،ن و مقررات حفظ حریم خصوصی داده ها مطابقت دارند. اطمینان حاصل کنید که داده‌های مورد استفاده برای آموزش و بهره‌برداری از هوش مصنوعی‌های مولد جمع‌آوری شده و مطابق با قو،ن حفاظت از داده‌ها استفاده می‌شود. این نه تنها شامل قو،ن داخلی ایالات متحده، بلکه قو،ن بین المللی نیز می شود. ایتالیا استفاده از هوش مصنوعی مولد را ممنوع کرد (اما اخیراً این ممنوعیت را لغو کرد) و اتحادیه اروپا در حال بررسی اولین و جامع مقررات مربوط به استفاده از هوش مصنوعی است. همچنین توجه داشته باشید که بسیاری از فروشندگان به منظور آموزش یا اه، دیگر یا حتی برای مدت کوتاهی به داده ها دسترسی دارند تا تعیین کنند که آیا خط مشی های استفاده قابل قبول رعایت شده است یا خیر. فروشندگان بیشتری در حال ایجاد «انصراف‌ها» و قابلیت‌های حذف هستند، اما نه ،وماً برای همه اه،، و شرایط و ضوابط هر ماه در حال تغییر هستند.

  • رازداری و امتیاز مشتری وکیل: استفاده از هوش مصنوعی مولد ممکن است محرمانه بودن داده ها را بسته به مکان و نحوه میزب، داده ها در میان دلایل دیگر به خطر بیندازد، که ممکن است به م،ای در نظر گرفتن مسائل مربوط به امتیاز مشتری وکیل باشد.

  • مسئولیت: شما ممکن است مسئول هر گونه آسیب ناشی از اقدامات هوش مصنوعی مولد، مانند ارائه اطلاعات نادرست یا تبعیض آمیز یا مغرضانه یا نقض قو،ن حفظ حریم خصوصی داده ها باشید. شما همچنین می تو،د مسئول نقض حق نسخه برداری هر ،وجی باشید، اما به طور بالقوه خود ابزار مولد هوش مصنوعی.

  • یکپارچه سازی و استقرار: فراموش نکنید که ممکن است برای ادغام و استقرار هوش مصنوعی مولد در سیستم‌های موجود خود، نیاز به تخصص فنی و زیرساخت لازم داشته باشید (یا آن را از اشخاص ثالث دریافت کنید). البته، بخشی از آزادی ارائه شده توسط سیستم های هوش مصنوعی مولد، کاهش این بار است، اما داشتن تخصص همچنان مورد نیاز است.

  • مقررات خاص صنعت: هنگام استفاده از هوش مصنوعی مولد در عملیات تجاری، باید از قو،ن و دستورالعمل های خاص صنعت آگاه باشید. باید اطمینان حاصل کنید که استفاده از هوش مصنوعی مولد با تمام مقررات و دستورالعمل‌های مربوطه برای رسیدگی به مسائل قانونی یا انطباق مطابقت دارد.

  • دقت لازم برای قراردادهای تدارکاتی و پیمانکاران فرعی: از فروشندگان هوش مصنوعی مولد به ،وان بخشی از فرآیند تدارکات/پیمانکار فرعی، از جمله تجزیه و تحلیل شرایط و ضوابط هوش مصنوعی مولد برای مالکیت م،وی، محرمانه بودن، حریم خصوصی و امنیت، و شرایط مرتبط، درخواست های لازم را انجام دهید. این همچنین شامل پرس و جو در مورد منبعی است که هوش مصنوعی های مولد در وهله اول بر روی آن آموزش دیده اند، و همچنین نحوه ادامه آموزش آن در آینده.

  • ادغام و تملک: در ادغام ها و اکتساب ها یا سرمایه گذاری ها، هوش مصنوعی های مولد را به لیست های درخواست بررسی دقیق اضافه کنید تا به تعیین استفاده صحیح و حقوق مالکیت، همراه با نمایندگی ها، ضمانت ها و غرامت ها کمک کند.


  • منبع: https://www.natlawreview.com/article/generative-ai-roadmap-use-cases