قانون اساسی ثبت نام پنسیلوانیا مورد بحث قرار گرفت


پنجشنبه 17 نوامبر 2022

قانون اساسی «قانون ثبت» پنسیلو،ا، که شرکت‌هایی را که برای انجام تجارت در پنسیلو،ا ثبت نام می‌کنند م،م می‌کند با «صلاحیت عمومی شخصی» پنسیلو،ا موافقت کنند، موضوع بحث شفاهی در دادگاه عالی ایالات متحده در 8 نوامبر 2022 بود.

که در مالوری علیه شرکت راه‌آهن ج،ی نورفولک، شماره 21-1168، قضات این بحث را شنیدند که آیا پنسیلو،ا ممکن است شرکت‌هایی را که می‌خواهند در پنسیلو،ا تجارت کنند را م،م به انجام دعوی در دادگاه ایالتی پنسیلو،ا کند، صرف نظر از اینکه این ادعا در کجا مطرح شده است. پنسیلو،ا تنها ایالتی است که صراحتاً شرکت‌ها را م،م می‌کند تا به ،وان بخشی از فرآیند ثبت نام، با صلاحیت شخصی خود موافقت کنند.

صلاحیت عمومی شخصی

اساس قانون صلاحیت شخصی این است که آیا شکایت از شخص یا شرکتی در یک ایالت خاص «عادلانه» است یا خیر.

زیر عمومی صلاحیت شخصی، حکم مورد بررسی در مالوری، یک دادگاه ایالتی صلاحیت شخصی برای هر مقیم آن ایالت دارد. که در Daimler AG v. باومن، 571 ایالات متحده 117 (2014)، دیوان عالی اعلام کرد که یک شرکت در هر ایالتی ،ن است که ارتباطات آن چنان مستمر و سیستماتیک است که شرکت را «اساساً در خانه» در ایالت نشان می‌دهد. ساده ترین مثال این است که یک شرکت ثبت شده و مقر آن در یک ایالت خاص مقیم یا مقیم آن ایالت است.

قانون ثبت نام در پنسیلو،ا به طور موثری محدودیت را برای صلاحیت عمومی شخصی کاهش می دهد. شرکت ها را م،م می کند که صرفاً با ثبت نام برای انجام تجارت در پنسیلو،ا، با صلاحیت دادگاه های ایالتی پنسیلو،ا موافقت کنند. ا،ر ایالت ها از شرکت ها برای انجام تجارت در ایالت خود می خواهند ثبت نام کنند، اما پنسیلو،ا تنها کشوری است که صراحتاً شرکت ها را م،م می کند تا به ،وان بخشی از فرآیند ثبت نام، با صلاحیت شخصی ایالت موافقت کنند.

دادگاه های ایالتی و فدرال در مورد اینکه آیا ثبت نام صرفاً برای انجام تجارت در یک ایالت، یک شرکت را تابع صلاحیت عمومی آن ایالت می کند یا خیر ت،یم می شوند. دادگاه های ایالتی در نیویورک و نیومکزیکو به این نتیجه رسیده اند که یک شرکت است نه فقط به این دلیل که برای انجام تجارت در آنجا ثبت نام کرده است، مشمول صلاحیت عمومی در یک ایالت است. دادگاه های ایالتی جورجیا برع، این موضوع را اعلام ،د: ثبت نام برای انجام تجارت در یک ایالت برای اعطای صلاحیت عمومی شخصی کافی است.

زمینه

حقایق در مالوری گستردگی متناقض قانون رضایت از طریق ثبت در پنسیلو،ا را نشان می دهد. درخواست کننده رابرت مالوری، ،ن ویرجینیا، ادعا می کند که در هنگام کار برای شرکت راه آهن نورفولک ج،ی در ویرجینیا، در معرض مواد شیمیایی سمی قرار گرفته است که باعث ابتلای او به سرطان شده است. مالوری نه در پنسیلو،ا زندگی می‌کرد و نه کار می‌کرد و نه جراحت ادعایی‌اش در پنسیلو،ا اتفاق افتاد، اما طبق قانون ثبت رضایت پنسیلو،ا به دادگاه ایالتی پنسیلو،ا شکایت کرد.

نورفولک ج،ی صلاحیت دادگاه ایالتی را به چالش کشید. در نهایت، دادگاه عالی پنسیلو،ا اعلام کرد که قانون ثبت پنسیلو،ا خلاف قانون اساسی است. اظهار داشت: «[A] دادگاه نمی تواند یک شرکت خارجی را منحصراً بر اساس این واقعیت که تجارت خود را در ایالت مجمع انجام می دهد، مشمول صلاحیت همه منظوره عمومی کند.» از آنجایی که اجازه دادن به دادگاه های پنسیلو،ا برای اعمال صلاحیت شخصی بر یک شرکت از ا،امات ثبت نام برای انجام تجارت در پنسیلو،ا است، دادگاه عالی پنسیلو،ا استدلال کرد که نمی توان گفت که شرکت به طور داوطلبانه با صلاحیت عمومی شخصی موافقت می کند.

استدلال شفاهی

در بحث شفاهی، قضات در مورد این موضوع اختلاف نظر داشتند زیرا هر دو طرف را زیر سوال بردند.

قاضی ساموئل آلیتو وکیل مالوری را در مورد انصاف و اینکه آیا رضایت به صلاحیت در صورتی که شرط انجام تجارت در پنسیلو،ا باشد، داوطلبانه است، تحت فشار قرار داد. به طور مشابه، جان رابرتز، قاضی ارشد، استدلال مالوری مبنی بر اینکه قو،ن رضایت صلاحیت قضایی سابقه طول، در رویه قضایی آمریکا دارند را رد کرد و اظهار داشت که «تاریخ و سنت ادامه دارد». قاضی برت کاوانا به تأثیر بالقوه بر مشاغل اشاره کرد و هشدار داد که اگر “هر ایالت” قانون مشابهی را تصویب کند، شاکیان بالقوه می توانند در هر ایالتی که شرکت در آن تجارت می کند بدون توجه به اینکه آسیب ادعایی در کجا رخ داده است، شکایت کنند.

قاضی النا کاگان به پرونده قضایی اساسی اشاره کرد شرکت کفش بین المللی علیه واشنگتن، 326 US 310 (1945)، که به نظر او، “نیاز” به رضایت خیالی مانند طرح رضایت از طریق ثبت پنسیلو،ا را برطرف می کند.

از سوی دیگر، قاضی کتانجی براون ،ون گفت که ،وماً تعارضی بین قانون پنسیلو،ا و کفش بین المللی قاضی سونیا سوتومایور خاطرنشان کرد که نورفولک ساترن نمی تواند ادعا کند که پنسیلو،ا آن را وادار به رضایت به صلاحیت قضایی کرده است، زیرا این شرکت تعداد کارمندان و مایل ها مسیر راه آهن بیشتری در پنسیلو،ا نسبت به هر ایالت دیگر دارد.

تاثیر بالقوه بر کارفرمایان

تصمیم در مالوری در مقابل نورفولک راه آهن ج،ی می تواند کارفرمای، را که تجارت در بیش از یک ایالت انجام می دهند، به ویژه در آن، تحت تأثیر قرار دهد جایی که کارمندان می توانند شکایت کنند اگر دیوان عالی موافقت کند که قانون پنسیلو،ا بر اساس قانون اساسی است، ایالت های بیشتری ممکن است از شرکت ها بخواهند که از طریق ثبت ،ب و کار با صلاحیت گسترده دادگاه های خود موافقت کنند. هر شرکتی که در چندین ایالت معاملات تجاری انجام می دهد، باید آماده دفاع از دعوی در دادگاه ایالتی باشد که برای انجام تجارت ثبت نام می کند.

،ون لوئیس کامپیوتر © 2022بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 321


منبع: https://www.natlawreview.com/article/us-supreme-court-hears-،-argument-where-businesses-can-be-sued