صنعت کانابیس ممکن است در نهایت حمایت ورشکستگی را به دست آورد


پنجشنبه 10 نوامبر 2022

آیا محافظت از ورش،تگی می تواند برای افراد و شرکت هایی که فعالانه در صنعت شاهدانه دخیل هستند در آینده باشد؟ به طور بالقوه بله، پس از درخواست پرزیدنت بایدن در 6 اکتبر 2022 از وزیر بهداشت و خدمات انس، برای شروع فرآیند اداری برای بررسی طبقه بندی ماری جوانا به ،وان یک ماده ج، I تحت قانون مواد کنترل شده (“CSA”).

ماری جوانا یک تجارت بزرگ است. استفاده تفریحی ماری جوانا در حال حاضر در 19 ایالت و ناحیه کلمبیا قانونی است (این تعداد پس از انتخابات 2022 ایالات متحده تغییر خواهد کرد). در سال 2021، بیش از 200 معامله M&A حشیش به ارزش 10.1 میلیارد دلار انجام شد. اگرچه صنعت شاهدانه به جریان اصلی تبدیل شده است، شرکت ها و افراد در این صنعت اغلب از توانایی انحلال یا بازسازی بدهی های خود از طریق ورش،تگی محروم هستند. این به این دلیل است که قانون فدرال بر روند ورش،تگی حاکم است. از اول اکتبر 2022، قانون فدرال همچنان «تولید» را ممنوع می کند[ing]، توزیع کنید[ing]، یا توزیع می کند[ing]، یا در اختیار داشتن[ing] با قصد تولید، توزیع یا توزیع» ماری جوانا. 21 USC § 841 (a). در نتیجه، پس از اعلام ورش،تگی، تمام دارایی های بدهکار به ملکیت ورش،تگی تبدیل می شود. بنابراین، هر یک از دارایی‌های بدهکار که از مالکیت، توزیع یا ساخت ماری‌جوانا به دست می‌آید یا مرتبط با آن است، نمی‌تواند توسط دادگاه ورش،تگی، امین یا بدهکار اداره شود.

یکی از موارد پیشرو در این زمینه است برتون و همکاران v م، و همکاران (در ری برتون) (“برتون”). در برتون، بدهکاران برای سازماندهی مجدد بدهی های خود درخواست ورش،تگی ،د. دارایی‌های فهرست‌شده در برنامه‌های ورش،تگی آن‌ها شامل مالکیت یک ،ب‌وکار واقع در آریزونا است که ماری‌جوانا را کشت و می‌فروشد.

زم، که بدهکاران تلاش ،د تا طرحی را تأیید کنند، یکی از طلبکاران آنها درخواستی مبنی بر تبدیل پرونده به پرونده تحت فصل 7 ارائه کرد، با این استدلال که ورش،تگی بدهکاران با سوء نیت ثبت شده است، زیرا بدهکاران صاحب ،ب و کاری بودند که ماری جوانا را رشد می داد و می فروخت. در حالی که تجارت بدهکاران در آریزونا قانونی بود، طبق قو،ن فدرال غیرقانونی بود (و هنوز هم هست). دادگاه ورش،تگی پس از آن دستوری صادر کرد تا دلیلی برای عدم ابطال پرونده ورش،تگی بدهکاران بر اساس این موضوع صادر کند.

بدهکاران استدلال ،د که تجارت ماری جوانا قبل از تشکیل پرونده ورش،تگی بسته شده است، و بنابراین، آنها هیچ درآمد دیگری از آن دریافت نخواهند کرد. با این حال، تجارت ماری جوانا شاکی در دادگاه ایالتی در حال انتظار بود و دعاوی دعوی قضایی (و هرگونه بازیابی مرتبط) دارایی اموال بدهکاران بود. دادگاه ورش،تگی این پرونده را رد کرد زیرا هرگونه بازیابی “از رفتاری ناشی می شود که طبق قانون فدرال غیرقانونی است”.

در دادگاه تجدید نظر، هیئت استیناف ورش،تگی ایالات متحده برای بخش نهم (“BAP”) موافقت کرد. BAP سریعاً متذکر شد که “صرف حضور ماری جوانا در نزدیکی یک پرونده ورش،تگی، به طور خودکار بدهکار را از معافیت ورش،تگی منع نمی کند.” در حالی که برخی از دادگاه ها قانون سخت گیرانه تری را اعمال ،د، BAP بحث کرد که مدار نهم هیچ قانون خط روشنی ندارد که مست،م رد پرونده های مربوط به ماری جوانا باشد، در عوض به دادگاه های ورش،تگی برای تعیین یک نتیجه من، اجازه می دهد. با این وجود، BAP رد پرونده برتون را تأیید کرد و اظهار داشت که تجارت بدهکاران «به دنبال جبران خساراتی است که حداقل بخشی از سود از دست رفته در نتیجه نقض قراردادهای مربوط به کشت و فروش ماری جوانا را شامل می شود. به این ترتیب، هر درآمدی که از این دعوا به دست می‌آید، سود ،ب‌وکاری است که طبق قو،ن فدرال غیرقانونی است.»

برتون منع، کننده چالش هایی است که ،ب و کارهای مضطرب و افراد مرتبط با صنعت حشیش با توجه به طبقه بندی فعلی ماری جوانا تحت CSA با آن مواجه هستند. با ادامه رشد صنعت حشیش، موقعیت های مالی مانند برتون ها رایج تر می شوند. در سال 2021، فروش قانونی ماریجوانا در ایالات متحده به 25 میلیارد دلار رسید که 40 درصد افزایش نسبت به سال قبل است. همانطور که گفته شد، نوزده ایالت و واشنگتن دی سی در حال حاضر استفاده از حشیش تفریحی را قانونی کرده اند (این تعداد پس از انتخابات 2022 ایالات متحده تغییر خواهد کرد)، و استفاده پزشکی از حشیش در 37 ایالت قانونی است. گزینه های فعلی برای شرکت های حشیش مضطرب شامل تمرینات ورزشی، تکالیف به نفع طلبکاران، دریافتی های ،تی و گزینه های تامین مالی خصوصی است. این جایگزین‌های محدود، همه طرف‌های معامله را در مضیقه قرار می‌دهند. ورش،تگی، از جمله مزایای دیگر، توقف خودکار تمام تلاش‌های وصول توسط طلبکاران، و توانایی اولویت‌بندی پرداخت‌ها، اجتناب از برخی معاملات پیش از دادخواست، بازسازی و/یا تسویه بدهی، و حفظ عملکرد شرکت را ارائه می‌دهد. بنابراین، طبقه بندی مجدد ماری جوانا پتانسیل تغییر کل چشم انداز ماری جوانا را دارد.

© 1994-2022 Mintz، Levin، Cohn، Ferris، Glovsky و Popeo، PC کلیه حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 314


منبع: https://www.natlawreview.com/article/smoked-out-،w-t،se-cannabis-industry-may-finally-،n-bankruptcy-protection