سازمان های چند ملیتی باید چیزهای زیادی درباره گمرک بدانند


شرکت حقوقی Foley and Lardner LLP

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

به مجموعه نظارتی تجارت، اجرا و انطباق بین المللی فولی خوش آمدید.

تجارت بین المللی و محیط نظارتی هرگز برای شرکت های چند ملیتی دشوارتر نبوده است. برای شرکت‌هایی که کالاها، نرم‌افزارها یا خدمات را فراتر از مرزها کار می‌کنند، منبع آن هستند یا می‌فروشند، پیچیدگی‌های قانونی فراوان است. جنگ‌های تجاری بین‌المللی، تغییرات سریع کنترل صادرات و ا،امات تحریم‌های اقتصادی، ا،امات سختگیرانه فزاینده مبارزه با فساد، و بسیاری دیگر از مسائل تجاری بین‌المللی و مقرراتی، خطرات وجودی را برای ا،ر سازمان‌های چندملیتی ایجاد می‌کنند.

برای کمک به ،ب‌وکارهایی که عملیات بین‌المللی را انجام می‌دهند، روش‌های بی‌شماری را که ایالات متحده و سایر ،ت‌ها از طریق آن معاملات جه، را تنظیم می‌کنند و قو،ن مربوط به روابط اقتصادی فرامرزی را اعمال می‌کنند، درک کنند، تیم‌های دفاع و تحقیقات و تولید بین‌المللی اجرای ،ت فولی گرد هم آمده‌اند تا به شرکت‌های چندملیتی کمک کنند. سازمان‌ها تجارت بین‌المللی و مسائل نظارتی خود را هر جا که در این مجموعه مقررات تجارت بین‌المللی، اجرا و انطباق مطرح می‌شوند، مدیریت می‌کنند. ما با توصیه‌های عملی از صندوق‌های دریافتی خود به شما، بینش‌های سریعی درباره شناسایی، مدیریت و کاهش خطراتی که هر روز با شرکت‌های چندملیتی مواجه می‌شوند، ارائه خواهیم کرد. هر پست موضوعات اجرایی و انطباق مربوط به همه شرکت‌های چند ملیتی را برجسته می‌کند، و هر پست همچنین به موضوع انتخابی مربوط به سازمان‌های چند ملیتی می‌پردازد.

اگر مایلید به لیست ایمیل دفاعی و تحقیقات اجرایی ،ت ما اضافه شوید، برای ثبت نام اینجا را کلیک کنید.

گمرک و حفاظت از مرزهای ایالات متحده نه تنها دومین منبع درآمد ،ت ایالات متحده است، بلکه نقش اصلی را در تنظیم واردات نیز ایفا می کند. از جمع آوری صدها میلیارد دلار تعرفه گرفته تا اجرای جنگ تجاری جاری با چین، مسدود ، کالاهایی که با استفاده از کار اجباری تولید می شدند، یا اجرای مقررات بیش از چهل آژانس فدرال مربوط به کالاهای وارداتی، گمرک به ،وان دروازه بان سواحل ایالات متحده عمل می کند.

ا،امات گمرکی ایالات متحده چیست؟

  • گمرک ایالات متحده مسئولیت کامل دقت در واردات و پرداخت عوارض را بر عهده وارد کننده سوابق می گذارد.

  • ا،امات شامل تعیین دقیق کشور مبدا، طبقه‌بندی صحیح کالاها، تعیین اینکه آیا تعرفه‌های فوق‌العاده وجود دارد یا خیر، رعایت تمام ا،امات قرارداد تجارت آزاد، اطمینان از اینکه کالا محصول کار اجباری نیست، و پرداخت کامل همه تعرفه‌ها است.

چرا گمرک ایالات متحده برای شرکت من مهم است؟

  • ثبت سطوح تعرفه، اندازه جریمه های احتمالی و خطرات ناشی از عدم رعایت را افزایش می دهد.

  • جریمه ها از 25 درصد تعرفه های کم پرداخت شده شروع می شود و می تواند تا ارزش کالا یا حتی بیشتر از آن باشد. گمرک می تواند کالاهایی را که ا،امات گمرکی را نقض می کند توقیف کند. موارد فاحش را می توان با مجازات های کیفری و از دست دادن امتیازات واردات و صادرات مجازات کرد.

  • ثبت مجازات ها، اقدامات اجرایی، ممیزی ها و پرس و جوها بر اهمیت رعایت گمرک تاکید دارد.

  • از آنجایی که گمرک مقررات سایر آژانس های فدرال را برای کالاهای وارداتی اجرا می کند، گمرک دروازه بان تضمین انطباق با ا،امات نظارتی متعدد است و می تواند کالاهای غیر منطبق را توقیف کند.

جدیدترین خطرات برای واردکنندگان چیست؟

  • مهاجرت گمرکی به پرونده های الکترونیکی به گمرک اجازه می دهد تا جستجوهای پیچیده ای را برای یافتن کم پرداختی های گمرکی انجام دهد و خطر شناسایی اشتباهات وارداتی توسط گمرک را به شدت افزایش می دهد.

  • قانون ادعاهای نادرست به اقدامات مربوط به تعرفه های پرداخت نشده پاداش می دهد و فعالیت افشاگران را برای تخلفات تشویق می کند.

  • اجرای فزاینده قو،نی که گمرک را قادر می‌سازد کالاهای تولید شده توسط شرکت‌هایی را که به کار اجباری یا قاچاق انسان متکی هستند، یا کالاهایی که از منطقه سین کیانگ چین وارد می‌کنند مسدود کند، رعایت گمرکات را در مرکز نظارت بر زنجیره تامین و ا،امات بررسی دقیق قرار می‌دهد.

رایج ترین اشتباهات گمرکی در واردکنندگان معمولی چیست؟

  • رایج ترین خطاهای عمومی که می بینیم عبارتند از: (1) اتکای بیش از حد به کارگزاران گمرکی. (2) نداشتن دفترچه راهنمای گمرکی. (3) نداشتن شاخص طبقه بندی گمرکی به روز. (4) عدم علامت گذاری کالاها به درستی؛ (5) ش،ت در مدیریت زنجیره تامین توسط انتظارات تنظیم کننده. و (6) عدم نگهداری سوابق مورد نیاز.

  • رایج ترین خطاهای مربوط به واردات که مشاهده می کنیم عبارتند از: (1) عدم ارائه تمام اطلاعات ورودی و پشتیبان گیری فرم 7501 مورد نیاز. (2) عدم شناسایی دستورات مربوط به عوارض ضد دامپینگ / جبر،. (3) عدم تعیین صحیح کشور مبدا. (4) عدم طبقه بندی کالاها به درستی؛ (5) عدم اعلام مقدار صحیح وارد شده بر اساس Incoterms مربوطه® شرایط فروش؛ (6) عدم درج موارد خارج از فاکتور مانند کمک‌ها و حق‌الامتیاز. و (7) عدم رعایت ا،امات USMCA/FTA هنگام ادعای درمان ترجیحی. همچنین معمولاً متوجه می‌شویم که طرف‌های مرتبط در انجام مطالعات قیمت‌گذاری انتقالی یا تعیین قیمت‌های وابسته خود به درستی ش،ت می‌خورند.

  • رایج ترین خطاهای انطباق که مشاهده می کنیم عبارتند از: (1) عدم حفظ یک خط مشی انطباق گمرکی/دستورالعمل گمرکی کامل، دقیق و متن،. (2) عدم حفظ یک شاخص طبقه بندی به روز و به اشتراک گذاشتن آن با کارگزاران گمرک. (3) عدم مدیریت و نظارت بر کارگزاران گمرکی / حمل و نقل. (4) عدم اجرای بررسی های پس از ورود به موقع و منسجم و پیگیری اصلاحات پس از خلاصه/اعتراضات علیه انحلال؛ (5) عدم رعایت کلیه ا،امات برای تضمین رفتار ترجیحی تحت USMCA/FTA، از جمله عدم تضمین گواهی مبدأ دقیق در زمان ورود. (6) عدم شناسایی و مدیریت صحیح فرصت های صرفه جویی در تعرفه. (7) عدم اجرای سوابق مورد نیاز. و (8) عدم آموزش کلیه پرسنل دارای مسئولیت های مربوط به گمرک.

رایج ترین فرصت های پس انداز تعرفه از دست رفته برای واردکنندگان معمولی چیست؟

  • بیشترین صرفه جویی در تعرفه که ما شاهد آن هستیم عبارتند از: (1) پرداخت بیش از حد به دلیل طبقه بندی صحیح کالاها. (2) عدم جستجوی نظرات مشورتی برای حل مناطق خا،تری. (3) عدم شناسایی فرصت های مهندسی تعرفه و مدیریت زنجیره تامین برای به حداقل رساندن تعرفه ها. (4) عدم استفاده از بازپرداخت وظیفه. (5) عدم استفاده از اوراق قرضه واردات موقت، مناطق تجاری خارجی، یا انبارهای اوراق قرضه. (6) عدم استفاده از قانون فروش اول؛ و (7) عدم ارسال اصلاحات خلاصه پست یا اعتراض به انحلال برای اصلاح اضافه پرداخت عوارض.

مهمترین اقدامات برای به حداقل رساندن خطرات گمرکی در شرکت من چیست؟

فولی توصیه می کند که مشتریان بر برنامه ریزی استراتژیک گمرکی، مدیریت ریسک و راه حل های انطباق تمرکز کنند. زمینه های اصلی تمرکز شامل ایجاد یک شاخص طبقه بندی گمرکی در سراسر شرکت است. ارزش گذاری ممیزی معمول گمرک و بررسی های پس از ورود؛ ردیابی کمک ها؛ شناسایی کلیه کالاهای مشمول بخش 232، 301، و تعرفه های ویژه ضد دامپینگ/مق،. و رعایت FTA

تاکید بر رعایت و اجتناب از مسائل قبل از جلب توجه گمرک باید شامل موارد زیر باشد:

  • ارزیابی ریسک و انطباق. وکلای گمرک ما به طور مرتب ارزیابی ریسک گمرکی را انجام می دهند و راه حل های انطباق من، برای شرکت ها ایجاد می کنند، به شرکت ها کمک می کنند کالاهای خود را طبقه بندی کنند و شاخص های طبقه بندی گمرکی ایجاد کنند و آموزش های گمرکی را انجام دهند.

  • ممیزی داخلی گمرک. وکلای گمرک ما شرکت ها را از طریق ممیزی های داخلی گمرکی ایجاد و راهنمایی می کنند که به واردکنندگان کمک می کند تا مسائل را قبل از کشف آنها توسط گمرک شناسایی و تصحیح کنند.

  • USMCA/FTA. وکلای گمرک ما، از جمله آنهایی که در دفتر فولی مکزیک هستند، به واردکنندگان کمک می کنند تا قو،ن پیچیده USMCA را برای اطمینان از رعایت آنها دنبال کنند.

© 2023 Foley & Lardner LLPبررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 135


منبع: https://www.natlawreview.com/article/what-every-multinational-،ization-s،uld-know-about-customs