دادگاه استیناف کالیفرنیا پرونده Prop 65 را رد کرد


Sheppard, Mullin, Richter & Hampton LLP خدمات کامل شرکت حقوقی جه، 100 که حقوق شرکت را مدیریت می کند

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

سه شنبه 8 نوامبر 2022

قانون اجرای آب آشامیدنی ایمن و سمی کالیفرنیا در سال 1986 (کد بهداشت و ایمنی § 25249.5 و دنباله.) (“Prop 65”) یک قانون کالیفرنیا است که هر شخصی را در جریان تجارت از “علاقه و عمد افشاگری” منع می کند.[ing]افراد به مواد سرطان زا و سموم تولید مثلی بدون هشدار کافی. اخیراً در Environmental Health Advocates, Inc. v. Sream, Inc.، 83 کال. برنامه 5th 721 (2022)، دادگاه تجدیدنظر ناحیه اول این فرصت را داشت که کلمه “در معرض قرار گرفتن” را همانطور که در کد بهداشت و ایمنی § 25249.6 استفاده می شود تفسیر کند و به این نتیجه برسد که تماس غیر مستقیم احتمالی با یک ماده شیمیایی فهرست شده Prop 65 بسته به نحوه انتخاب مصرف کننده برای استفاده از یک محصول، برای ایجاد دلیل اقدام تحت ،وان 65 کافی نیست.

زمینه

در سال 2020، مجری خصوصی Prop 65 Environmental Health Advocates شکایتی را علیه شرکت تولیدکننده لوله های آب Sream، Inc. ارائه کرد و مدعی شد که Sream در ارائه هشداری مبنی بر اینکه محصولات لوله آب آن مصرف کنندگان را در معرض دود شاهدانه بر خلاف Prop 65 قرار می دهد، ش،ت خورده است. برخلاف بسیاری از موارد Prop 65. ، EHA ادعا نکرد که خود لوله آب حاوی ماده شیمیایی Prop 65 است. به جای ادعای تماس مستقیم، EHA این افراد را ادعا کرد ممکن است از طریق “استفاده قابل پیش بینی معقول” از محصولات لوله آب Sream در معرض دود حشیش قرار بگیرید. EHA ادعا نکرد که لوله های آب فقط می توانند با شاهدانه استفاده شوند یا برای عملکرد به حشیش نیاز دارند. دادگاه بدوی، درخواست Sream را برای قضاوت در مورد ادعاها پذیرفت و دریافت که چنین ادعاهایی برای برآورده ، ا،امات افشای Prop 65 کافی نیستند، و این اقدام را با پیش داوری رد کرد. در بازنگری، دادگاه تجدیدنظر ناحیه اول حکم دادگاه بدوی را تأیید کرد.

تحلیل دادگاه تجدید نظر

تجزیه و تحلیل دادگاه بین اعمالی که به طور مستقیم مصرف کنندگان را با یک ماده شیمیایی فهرست شده Prop 65 در مقابل ممکن در تماس قرار دهید غیر مستقیم تماس، نگه داشتن این موارد:

  • Prop 65 در مورد محافظت در برابر مواد شیمیایی مضر و توانایی انتخاب آگاهانه است. دادگاه اصطلاح «افشا ،» را «برای هر عملی که انجام می‌دهد نیاز به اخطار» تفسیر کرد به طور مستقیم مصرف کننده را با یک ماده شیمیایی فهرست شده در تماس قرار می دهد[,]که به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا چنین انتخاب های آگاهانه ای داشته باشند.

  • نیاز به هشدار برای تماس غیرمستقیم احتمالی، بسته به نحوه انتخاب مصرف کننده برای استفاده از محصول، باعث سردرگمی در فرآیند تصمیم گیری می شود. . . . چنین سردرگمی باعث پیشبرد هدف گزاره 65 نمی شود.

  • ماهیت و هدف اصلاحی Prop 65 “با تفسیر بسیار گسترده از اساسنامه که توسط زبان یا مقررات حاکم بر آن پشتیب، نمی شود، متوقف می شود.”

  • استاندارد “استفاده قابل پیش بینی معقول” اعمال نمی شود.

هنوز خیلی زود است که بد،م دقیقاً چه تأثیری بر اعلان‌ها و دعاوی حقوقی Prop 65 در آینده خواهد داشت، اما با توجه به تعداد قابل توجهی از اعلامیه‌هایی که ادعا می‌کنند که آ استفاده از یک محصول – بر خلاف تنها استفاده ممکن محصول – می تواند باعث قرار گرفتن در معرض باشد، قطعاً تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

شپرد مولین را ببینید پایه 65 صفحه برای اطلاعات بیشتر

حق چاپ © 2022، شپرد مولین ریشتر و همپتون LLP.بررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 312


منبع: https://www.natlawreview.com/article/smoke-ca-court-appeal-dismisses-prop-65-case-a،nst-water-pipe-manufacturer