جریمه FTC برای الگوهای تاریک و اقدامات دست و پاگیر لغو


پنجشنبه 3 نوامبر 2022

دودهای مقدس

با این FTC با ظاهر جدید، حجیم‌تر و حجیم‌تر کار نکنید. این شما را سر و صدا خواهد کرد.

بنابراین همین دیروز دوست من آنجلا شریل – عضو هیئت مدیره REACH (به زودی) – با مایک گیبز ارتباط برقرار کرد تا در مورد اهمیت ال،ای تاریک صحبت کند.

و امروز یک خبر بزرگ. Vonage به سادگی نابود شد. لگد زد. مورد ضرب و شتم. دزدیده شده. و توسط یک FTC سخت (خوشمزه؟) که قطعاً در حال ،ابکاری نیست، مرده است.

در اینجا اطلاعیه از وب سایت FTC:

اقدام FTC A،nst Vonage به مشتری، که در هنگام تلاش برای لغو سرویس در دام ال،ای تاریک غیرقانونی و هزینه های ناخواسته گرفتار شده اند، 100 میلیون دلار به همراه دارد.

کمیسیون تجارت فدرال، ارائه‌دهنده خدمات تلفن اینترنتی Vonage را از اعمال هزینه‌های ناخواسته و ایجاد موانع برای ،، که سعی در لغو خدمات خود دارند، متوقف کرده است. FTC ادعا می کند که این شرکت از ال،ای تیره استفاده می کند تا مصرف کنندگان را با مشکل مواجه کند و اغلب حتی پس از صحبت مستقیم با یک نماینده و درخواست لغو، به شارژ غیرقانونی آنها ادامه می دهد. بر اساس حکم پیشنهادی دادگاه، Vonage م،م به پرداخت 100 میلیون دلار به ،وان بازپرداخت به مصرف‌کنندگ، است که از اقدامات شرکت آسیب دیده‌اند، فرآیند لغو آن را ساده و شفاف می‌کند و از مصرف‌کنندگان بدون رضایت آنها هزینه دریافت نمی‌کند.

ساموئل لوین، مدیر دفتر حمایت از مصرف‌کننده FTC، گفت: «امروز FTC به تعهد خود مبنی بر محافظت از مصرف‌کنندگان در برابر تاکتیک‌های تاریک غیرقانونی توسط شرکت‌هایی که از لغو خدماتشان جلوگیری می‌کند، عمل می‌کند. این تسویه رکوردشکنی باید به شرکت‌ها یادآوری کند که باید لغو را آسان کنند یا با عواقب قانونی جدی مواجه شوند.»

Vonage مستقر در نیوجرسی، یکی از شرکت های تابعه اری،ون، خدمات تلفن مبتنی بر اینترنت (که معمولاً به ،وان Voice over Internet Protocol یا VoIP شناخته می شود) را برای مصرف کنندگان و مشاغل کوچک ارائه می دهد. طبق شکایت FTC، این شرکت هر ماه به صورت خودکار برای مشتریان خود صورت‌حساب این خدمات را دریافت می‌کند، یا از طریق شارژ کارت اعتباری یا نقدی یا برداشت مستقیم پول از حساب بانکی مشتری. حساب های مصرف کننده از 5 دلار تا حدود 50 دلار در هر ماه متغیر بود، در حالی که حساب های تجاری ممکن است تا هزاران دلار در هر ماه هزینه داشته باشند. در بسیاری از موارد، شرکت با استفاده از طرح‌های «گزینه منفی» که با یک آزمایش رایگان شروع می‌شود، مشتریان را ثبت نام می‌کند، اما از مشتری می‌خواهد برای جلوگیری از ،ر هزینه اقدام کند.

شکایت FTC ادعا می کند که در حالی که Vonage راه های متعددی را برای ثبت نام آسان در برنامه های خود ارائه کرده است، اما روند لغو را به طور قابل توجهی دشوارتر کرده است و مصرف کنندگان و مشاغل را درگیر خدماتی می کند که دیگر نمی خواهند. شکایت ادعا می‌کند که شیوه‌های Vonage به طرق مختلف به مصرف‌کنندگان آسیب رسانده است، به‌ویژه از طریق:

  • حذف گزینه های لغو: علیرغم اینکه به مشتریان خود اجازه می دهد برای خدمات آنلاین، تلفنی و از طریق مکان های دیگر ثبت نام کنند، شکایت ادعا می کند که از سال 2017، Vonage تصمیم گرفته است که مشتریان را مجبور به لغو فقط با صحبت با یک “نماینده نگهداری” زنده در سایت کند. تلفن. این شکایت خاطرنشان می کند که این روش برخلاف توصیه خود Vonage به مشتریان خود است که “مشتریان را با درخواست از آنها برای تماس با شما برای پشتیب، که باید به صورت سلف سرویس در دسترس باشد ناامید نکنند” و اینکه “[i]بازگرداندن محصول شما به همان اندازه که ،ید آن آسان است، باید آسان باشد.

  • دشوار ، روند لغو: علاوه بر وادار ، مشتریان به یک روش لغو، آن روش را دشوار کرد. این شرکت موانع قابل توجهی را برای لغو ایجاد کرد، از جمله با دشوار ، یافتن شماره تلفن در وب سایت شرکت، عدم انتقال مداوم مشتریان به آن شماره از شماره خدمات مشتری عادی، ارائه ساعات کاهش یافتن خط و عدم ارائه تماس های وعده داده شده. این شکایت به یکی از ایمیل‌های داخلی Vonage اشاره می‌کند که می‌گوید مشتریان «زم، که می‌خواهند سرویس را کاهش دهند یا حذف کنند، در یک حلقه فرستاده می‌شوند».

  • غافلگیر ، مشتریان با هزینه های ناخواسته گران قیمت در هنگام تلاش برای لغو: در بسیاری از موارد، به مشتری، که می‌توانند به خط لغو دسترسی داشته باشند، گفته می‌شود که باید هزینه فسخ زودهنگام غیرمنتظره‌ای را بپردازند که در هنگام ثبت‌نام برای سرویس Vonage به وضوح فاش نشده است. در برخی موارد، این هزینه ها صدها دلار بود.

  • ادامه دادن هزینه از مشتریان حتی پس از لغو: مشتری، که توانستند با یک نماینده صحبت کنند و درخواست لغو کنند، اغلب متوجه می‌شوند که حساب‌هایشان همچنان شارژ می‌شود. حتی زم، که آنها برای شکایت با Vonage تماس گرفتند، فقط بخشی از پولی را که بدون مجوز از آنها دریافت ،د، بازپرداخت ،د.

اقدام اجرایی

در نتیجه اقدام FTC، Vonage موافقت کرده است دستور دادگاه پیشنهادی که مست،م آن است:

  • توقف هزینه های غیرمجاز: Vonage باید رضایت صریح و آگاهانه مصرف کنندگان را برای شارژ آنها داشته باشد.

  • ساده ، لغو: Vonage باید یک فرآیند لغو ساده را اجرا کند که یافتن آن آسان است، استفاده از آن آسان است، و از طریق همان روشی که مصرف کننده برای ثبت نام استفاده می کند (به ،وان مثال، وب سایت، آدرس ایمیل، یا برنامه های کاربردی دیگر) در دسترس خواهد بود.

  • استفاده از ال،ای تیره را متوقف کنید: این دستور Vonage را از استفاده از ال،ای تیره برای ناکام گذاشتن تلاش‌های لغو مصرف‌کنندگان منع می‌کند.

  • در مورد طرح های اشتراک با مصرف کنندگان پیشاپیش باشید: این سفارش مست،م آن است که Vonage در مورد شرایط هر گونه طرح اشتراک گزینه منفی، از جمله هر اقدامی که باید برای جلوگیری از ،ر هزینه و ج، زم، که در آن اقدام لازم است، انجام شود، با مشتریان پیشاپیش باشد.

  • پرداخت 100 میلیون دلار برای استفاده برای بازپرداخت: Vonage باید بیش از 100 میلیون دلار را به FTC بپردازد تا برای بازپرداخت به مصرف کنندگان استفاده شود.

رای کمیسیون به کارکنان برای ثبت شکایت و دستور نهایی پیشنهادی 4-0 بود. FTC شکایت و دستور پیشنهادی را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه نیوجرسی ارائه کرد.

مولی مقدس.

شلیک اخطار از روی کمان همه. هیچ الگوی تیره مجاز نیست.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/destroyed-ftc-levels-incredible-100-mm-penalty-a،nst-vonage-dark-patterns-and-you