تغییرات در استفاده FERC از قضات حقوق اداری داخلی


Steptoe Johnson PLLC

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

در 14 آوریل 2023، دادگاه عالی ایالات متحده نظری را صادر کرد که انتظار می رود منجر به تغییرات تاریخی در استفاده کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال (FERC) از قضات داخلی حقوق اداری (ALJs) شود. که در Axon Enterprise, Inc. v. Federal Trade Commission, et al.، (آ،ون)، دادگاه به اتفاق آرا اعلام کرد که دادگاه‌های ناحیه فدرال ممکن است به چالش‌های قانون اساسی نسبت به اقدامات اجرایی نظارتی اتخاذ شده توسط آژانس‌های فدرال قبل از قضاوت نهایی آژانس رسیدگی کنند. در حالی که دادگاه در حال برگزاری است آ،ون برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) اعمال می شود، انتظار می رود در دو مورد فعال در مورد FERC اعمال شود. در حال حاضر، این دو مورد که قانون اساسی بودن استفاده FERC از ALJ ها را به چالش می کشند، در مدار پنجم قرار دارند. مهم، هر دو گاز توتال انرژی و Rover Pipeline, LLC (در مجموع، پرونده های FERC) در انتظار حل و فصل باقی مانده اند آ،ون.

نوشتن برای دادگاه در آ،ونجاستیس کاگان استدلال کرد[cons،utional] ادعاها نمی توانند از طریق قانون FTC یا بررسی قضایی م،ی دار دریافت کنند [SEC] قانون مبا، آنها وثیقه هر تصمیمی هستند که کمیسیون ها می توانند در رسیدگی های اجرایی فردی اتخاذ کنند. و آنها خارج از حوزه تخصصی کمیسیون ها هستند.» بر این اساس، دادگاه دریافت که ادعاهای قانون اساسی «از نوع» طرح‌های بررسی قانونی SEC و FTC نیستند. به ،ه خود، “[a] بنابراین دادگاه منطقه می تواند آنها را بررسی کند. به ،وان یک موضوع عملی، اقدامات اجرایی FTC و SEC در دادگاه های منطقه فدرال انجام می شود، به جز مواردی که فقط امداد اداری ممکن است.

در پرونده های معلق FERC، دو دادگاه منطقه ای در تگزاس در حال بررسی چالش های قانون اساسی ساختار FERC هستند. شباهت های بین چارچوب نظارتی در آ،ون و این موضوع در پرونده های FERC توسط همه طرف های مربوط به آن موضوعات تصدیق می شود. به ،وان مثال، در Rover Pipeline, LLCوکلای FERC با استدلال در مورد تصمیم خود، درخواست ماندن ،د آ،ون برای “طرح قانونی اساسا مشابه تحت قانون گاز طبیعی” اعمال خواهد شد. در هر دو مورد، دادگاه ها با این استدلال موافق بودند.

محدودیت های مورد انتظار در فرآیند داوری داخلی FERC احتمالاً در درجه اول بر روند اجرای FERC در پرونده های گاز طبیعی تأثیر می گذارد. در حالی که قانون فدرال قدرت (FPA) قبلاً به اه، اجرای FERC حق انتخاب بازبینی جدید در دادگاه منطقه فدرال را می دهد، اقدامات اجرایی ناشی از قانون گاز طبیعی فقط توسط FERC ALJs قابل قضاوت است. اقدامات اجرایی آژانس طول، و زمان بر است. در واقع، در مواردی که به هدف اجرایی این امکان داده می‌شود که بازنگری جدید دادگاه منطقه را دنبال کند – مانند FPA – ا،ریت قریب به اتفاق اصحاب دعوا آن مسیر را انتخاب می‌کنند.

آینده FERC ALJs، و قضاوت اداری داخلی به طور کلی، به سرعت در حال تحول است. با چالش‌های گسترده‌تر برای این شیوه‌های نظارتی فدرال در افق، نظارت دقیق بر وضعیت مهم خواهد بود.

© Steptoe & Johnson PLLC. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 146


منبع: https://www.natlawreview.com/article/supreme-court-limits-use-federal-administrative-law-judges-related-ferc-cases