به روز رسانی های مهاجرت و کنسولی وزارت امور خارجه ایالات متحده در سال 2023


لوگوی شرکت حقوقی بارنز و تورنبرگ

رویه ها و حوزه های قضایی مرتبط

جمعه 18 نوامبر 2022

در اینجا برخی از به روز رس، ها در مورد و، امور خارجه و کنسولگری ایالات متحده است.

وضعیت عملیات کنسولی پس از همه گیری COVID-19

همه گیری جه، کووید-19 عملاً روند روادید منظم در دفاتر کنسولی ایالات متحده در سراسر جهان را بسته است. بسیاری از افسران کنسولی با خانواده های خود به ایالات متحده بازگشتند. محدودیت‌های جه، در سفر و محدودیت‌های محلی کشور در مکان‌های عمومی، توانایی افسر کنسولی برای مصاحبه با متقاضیان را که طبق قانون برای رسیدگی به ویزا ا،امی است، محدود کرد. افسران کنسولی ایالات متحده به کار خود از راه دور ادامه دادند، اما با توجه به ا،امات قانونی و ماهیت حساس کارشان، دسترسی مجازی محدودی داشتند.
از منظر مالی، ا،ریت قریب به اتفاق درآمد برای عملیات کنسولی به هزینه های کاربر پرداخت می شود که توسط متقاضیان ویزا پرداخت می شود. بدون متقاضی، جریان درآمد به نصف کاهش یافت و بسیاری از پست‌های کنسولی در سال‌های 2020 و 2021 خالی ماند. علاوه بر این، قبل از همه‌گیری، بسیاری از افسران شغلی بازنشسته یا استعفا دادند. این محدودیت‌های همه‌گیر، از دست دادن درآمد برای استخدام و عملیات همراه با نرخ‌های فرسایش برای هیئت دیپلماتیک، روند روادید را متوقف یا به شدت کند کرد.

پردازش ویزای غیر مهاجرتی

در دسامبر 2021، وزیر امور خارجه و و، امنیت داخلی به افسران کنسولی اجازه دادند تا تغییراتی در مراحل پردازش برای رسیدگی به مشکلات عقب افتاده ایجاد کنند.

  • چشم پوشی از ا،امات مصاحبه حضوری برای متقاضیان ویزای غیر مهاجرتی تعیین شده تا پایان سال 2022، ابزاری موثر در کاهش تعداد معوقه پردازش ویزا در پست کنسولی با حجم بالا بوده است. بر اساس این اختیار، افسران کنسولی این اختیار را داشتند که از شرط مصاحبه روادید برای متقاضیان انفرادی H-1، H-3، H-4، L، O، P و Q که قبلاً هر نوع ویزا صادر شده بود صرفنظر کنند. و ،، که هرگز از دریافت ویزا رد نشده اند مگر اینکه بر این امتناع فائق آمده یا لغو شده باشد و فاقد صلاحیت ظاهری یا عدم صلاحیت احتمالی باشند. یا برای اولین بار H-1، H-3، H-4، L، O، P و Q مبتنی بر دادخواست انفرادی که شهروندان یا اتباع کشوری هستند که در برنامه لغو روادید (VWP با مجوز ESTA) شرکت می‌کنند. مشروط بر اینکه فاقد صلاحیت ظاهری یا عدم واجد شرایط بودن بالقوه باشند و قبلاً با استفاده از مجوزی که از طریق سیستم الکترونیکی مجوز سفر (ESTA) به ایالات متحده سفر کرده اند، سفر کرده باشند.

  • 96 درصد سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های آمریکا دوباره فعال هستند و با متقاضیان ویزا مصاحبه می‌کنند

  • آمار فعلی برای صدور ویزای غیر مهاجرتی برای پست های کنسولی طبق اعلام و، امور خارجه، در تمام دسته‌های ویزا در سراسر جهان، برای سپتامبر 2022، 718,175 ویزا در مقایسه با 290,312 در سپتامبر 2021 است.

  • پردازش درخواست ویزای غیر مهاجرتی 94 درصد میانگین ماهانه قبل از همه گیری و درخواست های ویزای مهاجرتی 130 درصد است.

  • در 12 ماه گذشته (تا 30 سپتامبر 2022)، و، امور خارجه خدمات کنسولی 8 میلیون ویزای غیرمهاجرتی را پردازش کرده است، که ،ت خاطرنشان می کند که خوب است. جلوتر از بهترین پیش بینی های موردی

و، امور خارجه اولویت هایی را با پردازش ویزای غیر مهاجرتی بر اساس دسته بندی ها تعیین کرد. با این حال، اکنون از برخی اختیارات اختیاری برای گسترش دامنه دسته‌های واجد شرایط برای معافیت‌های مصاحبه و نوآوری‌های رویه‌ای استفاده می‌کند تا پردازش را افزایش دهد و تعداد معوقه‌های متقاضیان غیرمهاجر را کاهش دهد. این تغییرات عبارتند از:

  • ملی کشور ثالث (پردازش TCN – پردازش ملی کشور ثالث زم، است که یک تبعه خارجی برای ویزا در کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور خود درخواست می کند. اداره ویزا و، امور خارجه در واشنگتن دی سی به شدت تشویق می شود تا حجم کاری کنسولی را تغییر دهد. به پست کنسولی کندتر. طبق مقررات، اتباع خارجی ممکن است در مقابل مراکز کنسولی ایالات متحده در هر نقطه از جهان حاضر شوند. آنها م،م به رسیدگی در کشور خود نیستند. تنها خطر این است که در صورت رد ویزا، آنها نمی توانند دوباره وارد ایالات متحده شوند. به طور مستقیم؛ آنها باید مجدداً در پست کنسولی ایالات متحده در کشور خود درخواست دهند. بنابراین، اتباع خارجی باید فعالانه این گزینه را بررسی کنند، اگر زمان انتظار برای پردازش ویزا در کنسولگری ایالات متحده در کشورشان عقب افتاده است.

  • دسته‌های اضافی در نظر گرفته شده برای معافیت‌های مصاحبه – اختیاری به پست‌های کنسولی داده می‌شود تا معافیت‌های مصاحبه را برای دسته‌های روادید مستثنی شده از دستور اجرایی DHS اعطا کنند. اینها شامل متقاضیان ویزای E می شود که درخواست تمدید آن را بر اساس همان موارد درخواست قبلی انجام می دهند. این تغییر سیاست در کنسولگری ایالات متحده در تورنتو، کانادا اجرا می شود و سایر پست ها نیز تشویق می شوند که همین کار را انجام دهند. این امر به کاهش تعداد معوقه‌ها در پست‌های کنسولی که 14 ماه قبل از بررسی پرونده‌های معلق داشتند، مانند رم، ایتالیا، کمک می‌کند.

  • پردازش ویزای ایالتی برای تمدید – این رویه ای است که توسط مقررات و، امور خارجه مجاز است، اما سال ها پیش زم، که بیومتریک به یک ا،ام برای مجوزهای امنیتی در اوایل دهه 2000 تبدیل شد، متوقف شد. اتباع خارجی مستقیماً برای تمدید تمبر روادید در همان دسته به و، امور خارجه مراجعه می کنند. روند و هزینه درخواست در کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور برای تمدید را حذف کرد و حجم کاری واحد کنسولی را کاهش داد. با این حال، و، امور خارجه برای بازگرداندن این روند مردد بوده است، اما می گوید به طور جدی در حال بررسی آن است. شاید حمایت بیشتر از سوی جامعه تجاری منجر به نتیجه مثبت در این موضوع شود.

ابزار مفید برای برنامه ریزی و، امور خارجه است سیستم زمان انتظار ،ت ویزا

پردازش ویزای مهاجرت یا “گرین کارت” از طریق NVC

  • از 31 اکتبر 2022، پرونده های عقب افتاده ویزای مهاجرت (موارد گرین کارت) در و، امور خارجه مرکز ملی ویزا (NVC) در نیوهمپشایر 423,367 بود – عقب ماندگی بسیار بالا NVC پرونده ها را برای مصاحبه حضوری و قضاوت در بیش از 400 کنسولگری ایالات متحده در خارج از کشور پردازش می کند. این موارد به صورت مستند تکمیل شده و آماده مصاحبه هستند، اما برای مصاحبه برگزار می‌شوند زیرا یا کمبود پرسنل کنسولی وجود دارد یا محدودیت‌های محلی کشور مانع از افزایش حجم مصاحبه‌های حضوری می‌شود.

  • علیرغم تلاش‌ها برای کار سریع از طریق این موارد معوقه، روند قضاوت بسیار کند است و انتظار می‌رود تا اوا، سال 2023 ادامه یابد. به ،وان مثال، در سپتامبر 2022، نرخ کل صدور ویزای مهاجرتی 57186 بود در مقایسه با 14894 در سپتامبر 2020 در طول کووید– 19 همه گیری. این یک افزایش بسیار زیاد است، اما منابع و دسترسی بیشتری برای پا،ازی عقب ماندگی فعلی به سطح بیش از 100000 قبل از همه‌گیری مورد نیاز است.

  • برای ،یب این عقب ماندگی‌ها و تلاش‌های ارتباطی، در 1 ژوئن 2020، NVC از پذیرش یا پاسخ دادن به سؤالات از طریق پست خودداری کرد. بهترین وسیله برای برقراری ارتباط با NVC، فرم درخواست عمومی آنلاین است که زمان پاسخگویی آهسته با پاسخ‌های اغلب نادرست دارد.

  • به ،وان یک شوک بیشتر به فرآیند مهاجرت/گرین کارت، در 23 می 2022، NVC خدمات تلفنی استعلام عمومی را به حالت تعلیق درآورد برای رسیدگی به عقب ماندگی های حیاتی

به طور خلاصه، عملیات سفارت و کنسولگری ایالات متحده با پشتکار اما به آرامی در حال بازگشت به سطوح قبل از همه گیری پردازش ویزا هستند. با این وجود، برای دستیابی به ظرفیت کامل، به منابع و دسترسی بیشتری نیاز است. برای اتباع خارجی که برای ویزای خارج از کشور درخواست می کنند، بسیار مهم است که خیلی قبل از سفر برنامه ریزی کنند و از طریق سیستم خدمات ویزای کنسولی بر در دسترس بودن ویزا نظارت کنند. برنامه های جایگزین لازم است و انعطاف پذیری لازم است. امیدواریم تا پایان سال 2023، دفتر امور کنسولی و، امور خارجه ایالات متحده به طور کامل پرسنل و عملیاتی شود.

درس‌هایی که از این بحران جه، آموخته شد این است که مدیریت ریسک، سیستم‌های پشتیبان و پشتیب، زیرساخت برای حفظ ظرفیت عملیاتی کامل، چه برای ،ت در پردازش ویزا و چه برای صنایع خصوصی در زنجیره تامین حیاتی، حیاتی هستند.

© 2022 Barnes & T،rnburg LLPبررسی حقوق ملی، جلد دوازدهم، شماره 322


منبع: https://www.natlawreview.com/article/us-department-state-and-consular-updates