اقدام کلاسی ضد تراست علیه هارلی دیویدسون


سه شنبه 22 نوامبر 2022

راه بازگشت از همه گیری COVID-19 برای هارلی دیویدسون آسان نبوده است. اگرچه این شرکت در سال گذشته بیش از 194000 موتورسیکلت در سراسر جهان ارسال کرد، اما نتوانست به اه، رشد خود دست یابد. اکنون این شرکت با مشکلات قانونی نیز مواجه است.

آگوست گذشته، شاکیان شکایت دسته جمعی «حق تعمیر» را علیه این شرکت در ویسکانسین و کالیفرنیا تنظیم ،د. سپس، در 3 نوامبر، شاکیان شکایت دسته جمعی فدرال دیگری را علیه هارلی دیویدسون در شیکاگو تنظیم ،د.

در شکایت شیکاگو ادعا شده است که این شرکت از ضمانت نامه خود برای وادار ، مالکان هارلی به استفاده از قطعات هارلی به جای “قطعات پس از فروش با کیفیت موجود برای موتورسیکلت هایش” استفاده کرده است. دادخواست ادعا می‌کند که انجام این کار، قو،ن ضدتراست ایالتی و فدرال را نقض می‌کند.

به طور خاص، شکایت هارلی دیویدسون را متهم به نقض قانون ضمانت Magnuson-Moss با استفاده از «قدرت انحصاری خود در بازار بزرگ دوچرخه‌های آمریکایی (و به طور خاص گارانتی سازنده همراه با دوچرخه جدید) برای وادار ، مشتریان به ،ید قطعات سازگار از رقبای آن.» این شکایت ادعا می کند که تا سپتامبر 2022 هارلی به اشتباه گارانتی خود را به قطعات OEM خود گره زده است. این کار را «با م،م ساختن مشتری، که دوچرخه‌های آن را ،یداری کرده‌اند، انجام داد تا فقط از قطعات سازگار هارلی دیویدسون استفاده کنند – در غیر این صورت خطر لغو گارانتی وجود دارد».

ظاهراً این به شرکت – که تقریباً 15 درصد از درآمد سالانه خود را از قطعات تولید می کند – این امکان را می دهد که برای قطعات خود بیشتر از آنچه که ضمانت هایش نیازی به استفاده از قطعات OEM نداشت هزینه کند. در این شکایت ادعا شده است که شرایط گارانتی سواران هارلی را از دسترسی به طیف کامل قطعات پس از فروش در بازار محروم کرده است. در شکایت ادعا شده است که مالکان هارلی با دوچرخه های تحت گارانتی از انتخاب گسترده قطعات محروم شدند زیرا خطر از دست دادن پوشش گارانتی را داشتند.

ژاکلین و رابرت آسیس، شاکیان دعوی در شیکاگو، یک هارلی دیویدسون تری گلاید 2019 جدید ،یداری ،د و قطعات سازگار با هارلی دیویدسون را در موارد متعددی برای دو سال آینده ،یداری ،د تا ضمانت آنها باطل نشود. هزینه قطعات در مجموع 2868.52 دلار است.

این شکایت ادعا می کند که این شرکت رقابت آسیب دیده در بازار قطعات را انجام می دهد. آسیب ناشی از رقابت باعث آسیب به رقبای خود و همچنین آسیب قیمت ضدتراست برای فروشندگان مستقل آن شده است – آسیبی که سپس، تمام یا بخشی از آن، به شکل قیمت گذاری ضدرقابتی به سواری منتقل می شود. دارندگان دوچرخه هارلی به دلیل بند کشی، قیمت های بالاتری را برای قطعات پرداخت کرده اند، که همچنین به طور غیرمجاز انتخاب رقابتی را برای راکبان محدود کرده است.”

FTC دستور نهایی را علیه هارلی دیویدسون و سایر سازندگان تأیید می کند

در ماه ژوئن، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) یک شکایت اداری صادر کرد و به هارلی دیویدسون دستور داد که از نقض بیشتر قانون ضمانت ماگنوسون ماس خودداری کند. FTC به این شرکت دستور داد تا زبان خاصی را به ضمانت‌های خود اضافه کند که استفاده از تعمیرگاه‌های غیر وابسته یا قطعات شخص ثالث پوشش را باطل نمی‌کند. دستور FTC همچنین هارلی دیویدسون را م،م به “اطلاع رس، می کند[…] مشتریان می‌گویند که ضمانت‌های آنها حتی در صورت ،ید قطعات پس از فروش یا حمایت از تعمیرکاران مستقل، به قوت خود باقی خواهد ماند.» در 27 اکتبر FTC سفارش نهایی را تایید کرد علیه هارلی دیویدسون، و همچنین دستورات مشابه علیه شرکت تولید کننده کباب پز Weber-Stephen Products، و سازنده تج،ات برق فضای باز Westing،use، MWE Investments، به دلیل محدود ، غیرقانونی حق مشتریان برای تعمیر محصولات ،یداری شده خود.

با این حال، همانطور که در شکایت ذکر شده است، FTC نمی تواند اضافه پرداختی برای قطعات پرداخت شده توسط مالکان آسیب دیده هارلی را جبران کند. بر این اساس، دعوای شیکاگو به نمایندگی از دسته‌ای از مشتریان که به‌طور مشابه در اسیس‌ها قرار داشتند، که مالک هارلی تحت ضمانت کارخانه بودند و پس از 1 آگوست 2018 سازگار بود، تنظیم شد. این دعوا به دنبال جبران خسارت، خسارت، هزینه‌های وکیل و بهره است.

قضیه این است آسیز و همکاران v شرکت هارلی دیویدسون (پرونده شماره 1:22-cv-06068 ND Ill، ثبت شده در 3 نوامبر 2022).

ویرایش شده توسط Tom Hagy برای MoginRubin LLP.


منبع: https://www.natlawreview.com/article/harley-davidson-facing-its-third-an،rust-cl،-action-year