آیا خدمات درآمد داخلی می تواند اطلاعات بانک را بدون اطلاع قبلی دریافت کند


در 18 مه 2023، دادگاه عالی ایالات متحده تصمیمی به اتفاق آرا برای حل و فصل یک شکاف دادگاه مداری در مورد مرجع احضار سرویس درآمد داخلی (IRS) صادر کرد. پولسلی علیه خدمات درآمد داخلی اعطای اختیار گسترده به IRS برای احضار اشخاص ثالث برای کمک به جمع آوری بدهی مالیاتی بدون اطلاع دادن به صاحبان حساب.

دادگاه موظف شد تعیین کند که آیا IRS، طبق اختیارات اعطا شده در بخش 7609 (c) (2) (D) (i) کد درآمد داخلی (IRC)، حق صدور احضاریه شخص ثالث، بدون اطلاع قبلی، برای بانک را دارد یا خیر. سوابق حسابی که مؤدی مورد نظر احضاریه در آن منفعت قانونی ندارد. مدارها برای تعیین زمان اعمال محدودیت بدون اخطار تحت IRC بخش 7609(c)(2)(D)(i) ت،یم شده اند. مدار ششم از لحاظ تاریخی به IRS اجازه می‌داد تا برای سوابق صاحب حساب بدون اطلاع قبلی احضاریه صادر کند، حتی برای دریافت بدهی‌های مالیاتی شخص دیگری. با این حال، مدار نهم معتقد بود که استثنای اعلان فقط در صورتی می تواند اعمال شود که مالیات دهندگان متخلف در حساب هدفمند منافع قانونی داشته باشند. دادگاه در نهایت با تفسیر مدار ششم طرف شد و دریافت که زبان در بخش IRC 7609(c)(2)(D)(i) به چنین منافع قانونی نیاز ندارد.

اداره امور مالیاتی این اختیار را دارد که احضاریه هایی برای دریافت اطلاعات از مودیان مالیاتی در طول معاینه و پیگیری پرداخت مالیات صادر کند. در تلاش برای محدود ، این قدرت گسترده، بخش IRC 7609 عموماً از IRS می‌خواهد که هر گونه احضاریه صادر شده به شخص ثالث را به هدف مشخص شده در احضار ارائه دهد. شرط اخطار مهم است زیرا به هدف احضار اجازه می دهد تا برای ابطال احضار درخواستی ارائه دهد. IRC § 7609 (b). با این حال، بخش 7609(c)(2)(D)(i) زم، که IRS احضاریه شخص ثالث را برای کمک به جمع آوری ارزیابی انجام شده یا حکم صادر شده علیه شخص در رابطه با آن شخص صادر می کند، استثنایی از ا،ام اعلامیه ارائه می کند. احضاریه به مسئولیت او صادر شده است.» قابل ذکر است، بر اساس قانون ضد دستور، این احضاریه‌های بدون اخطار به طرفین اجازه نمی‌دهد که درخواستی برای ابطال احضار ارائه کنند، که می‌تواند توانایی مالیات دهندگان را برای جلوگیری از دریافت سوابق احضاریه شخص ثالث توسط IRS محدود کند.

در پولسلی، IRS یک ارزیابی رسمی علیه Remo Polselli برای بیش از 2 میلیون دلار مالیات و جریمه پرداخت نشده که پولسلی پرداخت نکرده بود، وارد کرد. سپس IRS احضاریه هایی را از سه بانک صادر کرد و به دنبال سوابق مالی چندین شخص ثالث از جمله همسر پولسلی و دو شرکت حقوقی که نماینده پولسلی بودند، شد. بانک هایی که احضاریه را دریافت کرده بودند به این اشخاص ثالث اطلاع داده شد و یکی از اشخاص ثالث اقدام به ابطال احضاریه کرد. در دعوای احضاریه ای که پیش آمد، اشخاص ثالث استدلال ،د که استثناء بدون اخطار در بخش 7609(c)(2)(D)(i) تنها در صورتی اعمال می شود که مالیات دهنده دارای منافع قانونی در حساب ها یا سوابق مورد نظر باشد. احضار می کند.

تصمیم دیوان عالی مبتنی بر این است که بخش 7609(c)(2)(D)(i) تنها سه شرط خاص را برای معافیت IRS از ارائه اخطار تعیین می کند. دادگاه قابل توجه است که اساسنامه به «منافع قانونی» اشاره نمی‌کند یا از مالیات‌دهندگان ا،امی نمی‌کند که در یک حساب برای اعمال استثناء استفاده کنند.

در حالی که دادگاه به اتفاق آرا برای IRS تشخیص داد، این تصمیم بیانگر “نگر، از دامنه اختیارات IRS برای صدور احضاریه” است. دادگاه از تعیین م،ای «کمک به جمع‌آوری» ارزیابی یا حکم خودداری کرد، که در موارد دیگر، همچنان می‌تواند توانایی IRS را برای صدور احضار بدون اطلاع‌رس، محدود کند. دادگاه استدلال کرد که تعریف اصطلاح “در کمک به … جمع آوری” در دادگاه بدوی مطرح نشده است و بنابراین، تعریف این عبارت برای بررسی در Polselli من، نیست. از آنجایی که دادگاه “برای کمک به … جمع آوری” را تعریف نکرده است، ممکن است نبردهای بیشتری با IRS برای محدود ، توانایی آن در صدور احضار بدون ارائه اخطار لازم به مالیات دهندگان متاثر شود.

©2023 Greenberg Traurig, LLP. تمامی حقوق محفوظ است. بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 145


منبع: https://www.natlawreview.com/article/supreme-court-affirms-irs-power-to-summons-bank-information-wit،ut-notice-to