آنچه شما باید در مورد EUO های بیمه بدانید


بیمه‌گران عموماً حق دارند که یک تحقیق کامل، منصفانه و کامل در مورد یک خسارت انجام دهند. بسته به زبان سیاست، یکی از ابزارهای تحقیقی در دسترس بیمه‌گران، معاینه تحت سوگند یا «EUO» است. در EUO، نماینده بیمه‌گذار سوگند یاد می‌کند و کارمند یا وکیل بیمه‌گر سؤالات مربوط به ادعا را می‌پرسد. EUO ها ممکن است یک شرط سابقه برای پوشش باشند، به این م،ی که عدم حضور و مطابقت با یک درخواست منطقی EUO ممکن است پوشش ادعا را باطل کند. به ،وان مثال، Quality Health Supply Corp. v. Nationwide Ins را ببینید.، شماره 2021-06955، 2023 WL 3486573 (NY App. Div. May 17, 2023); ریموند علیه ایالت فارم آتش و کاس. شرکت., 614 F. Supp. 3d 1303 (ND Ga. 2022).

درخواست EUO

درخواست EUO معمولاً در نامه ای کتبی از طرف بیمه گر یا وکیل آن انجام می شود. در این درخواست، مفاد سیاست مربوطه نقل قول می‌شود که به بیمه‌گر این حق را می‌دهد که یک EUO بگیرد. ممکن است (اما لازم نیست) موضوعاتی را که بیمه‌گر می‌خواهد در EUO پوشش دهد مشخص کند. این درخواست زمان و مکان EUO را مشخص می‌کند، اما باید به بیمه‌گذار این فرصت را بدهد که در صورت وجود تضاد در زمان‌بندی، زمان دیگری را پیشنهاد دهد.

درخواست‌های EUO ممکن است شامل فهرستی از درخواست‌های اسناد و اطلاعات باشد که گاهی اوقات «درخواست‌های اطلاعات» یا «RFIs» نامیده می‌شوند. اسناد پاسخگو ممکن است قبل از EUO ارائه شوند یا دارنده بیمه نامه ممکن است اسناد را به EUO بیاورد.

رویه های EUO

EUO ها معمولاً در یک ساختمان اداری یا یک شرکت حقوقی در نزدیکی محل ادعای سایت یا در موارد دیگر برای بیمه گذار من، است. یک خبرنگار دادگاه باید در تمام مراحل رسیدگی حضور داشته باشد. خبرنگار دادگاه بیمه گذار را سوگند یاد می کند و مبا، را ثبت می کند.

EUO به ،وان شهادت ،م خورده در نظر گرفته می شود. بیمه‌گذار باید صادقانه شهادت دهد، اگرچه در برخی از حوزه‌های قضایی ممکن است از حقی بر اساس قانون اساسی در برابر خود تبهکاری دفاع کند (ی،ی «از متمم پنجم دفاع کند»). نماینده بیمه گذار نباید در مورد اطلاعاتی که به خاطر نمی آورد حدس و گمان بزند یا شهادت دهد.

بیمه‌گذار مجاز است وکیل خود را در EUO نمایندگی کند.

چه زم، بیمه گران درخواست EUO می کنند؟

بیشتر تحقیقات ادعایی شامل EUO نمی شود. اینکه آیا بیمه‌گر تصمیم می‌گیرد در مورد حقایق و مسائل مربوط به خسارت، یک EUO بگیرد. EUO ها اغلب در پایان فرآیند بررسی یک خسارت زم، استفاده می شوند که بیمه گر اطلاعات متناقض یا ناقصی را در طول بررسی خود جمع آوری کرده باشد. بنابراین، اگر تغییراتی در حین ارائه ادعا ایجاد شده باشد، بیمه‌گذار باید آمادگی داشته باشد که آن‌ها را در EUO توضیح دهد. به ،وان مثال، اگر پس از زیان، هزینه یا دامنه تعمیر افزایش یافته باشد، بیمه‌گذار باید آماده شهادت در مورد علت تغییر باشد.

عدم رعایت

اغلب، بیمه نامه ها انطباق با درخواست EUO را به ،وان شرط سابقه پوشش تلقی می کنند، به این م،ی که در صورت عدم رعایت بیمه گذار، بیمه گذار ممکن است پوشش خسارت را رد کند. به ،وان مثال، کیفیت سلامت را ببینید2023 WL 3486573 (NY App. Div. May 17, 2023); ریموند, 614 F. Supp. 3d 1303 (ND Ga. 2022).

کفایت انطباق در طیفی از عدم حضور کامل برای EUO، تا عدم پاسخگویی به سؤالات مرتبط و با اهمیت، تا عدم پاسخگویی به سؤالات نامربوط و غیرمادی وجود دارد. حق یا توانایی بیمه‌گر برای رد ادعا بر اساس انطباق با شرط EUO به زبان بیمه نامه و قانون در حوزه قضایی مربوطه بستگی دارد.

نکاتی برای بیمه شدگان

درخواست‌های EUO ممکن است دعوت‌های غیررسمی برای گپ زدن با بیمه‌گر در مورد ادعای شما باشد. گول نخورید EUO ها ضبط می شوند، شهادت سوگند خورده اند، شبیه به رسوب یا معاینه شاهد در دادگاه. عدم رعایت یا رعایت ناکافی ممکن است منجر به از بین رفتن پوشش خسارت و حتی تلاش بیمه گر برای ابطال کامل بیمه نامه شود.

دارندگان بیمه باید برای EUO و RFIهای مرتبط با جدیت EUOها و RFIها آماده شوند. این آمادگی عموماً توسط مشاور داخلی یا خارجی هدایت می شود. دارندگان بیمه همچنین باید در نظر داشته باشند که از مشاوران کارآمد و با تجربه برای نمایندگی آنها در EUO، دقیقاً مانند هنگام سپرده گذاری، استفاده کنند.

حق چاپ © 2023، هانتون اندروز کورث LLP. تمامی حقوق محفوظ است.بررسی حقوق ملی، جلد سیزدهم، شماره 144


منبع: https://www.natlawreview.com/article/abcs-euos